- Jól lehet vele mászni (nekem könnyebb a hegymenet vele mint az előző merev vázasommal),
- a kerekei könnyűek (tubeless), ami miatt jól gyorsítható és támogatja a mászást.
- hajtás merev
- váltó xt, tehát gyors, pontos és nem állítódik el
- első és hátsó teló is teljesen a rider-re állítható, mindkettő lokkolható és a keménység, csillapítással szépen szinkronba hozható az első/hátsó a felfüggesztés mozgása.
- Ülve hajtás közben fölösleges pogózás nincsen.
- Széles kormánnyal jól irányítható, élmény vele a lejtőket venni.
- a bringa tudásához képest a gyári fék szett gyenge, nem méltó a bringa tudásához (ezt a 395-ös fék szettet cseréltem SLX-re, így már tökéletes a világ)
- nekem a gyári stelle italia x1 nyereg valami brutálisan kemény, több hónap alatt se tudtam megszokni, mindig feltörte a hátsómat, így cseréltem.
Már jó ideje vágytam egy fully-ra, igazából azóta, hogy ilyen kategóriás bringát volt alkalmam erdőben kipróbálni. Sok válogatás után esett a választásom erre a gépre, mivel 173 cm magas vagyok így lehetőleg 26"-os kerékméretnél akartam maradni max a 27,5 jöhetett szóba.
Első tekeréseim során már rögtön teljesen elbűvölt a bringázás élménye. Felfelé hasítottam, lefelé pedig mint egy kisgyerek vigyorogva eresztettem és közben kurjongattam egy egy ugratásnál.
Nagy változásra számítottam a merev vázashoz képest, de ha lehet mondani felülmúlta a várakozásaimat. További kellemes meglepetés volt a hátul 10-es rendszer, ami hátul akkora rugalmasságot ad, hogy elől alig van teendő, elől a kis tányért csak akkor használom, ha már nagyon fáradt vagyok, egyébként nincs rá szükség, ami azért is jó, mert kevésbé kell a váltásokkal előre gondolkozni.
Két alkatrészt cseréltem a féket és a nyerget. Ahogy feljebb írtam a fék ugyan működött rendesen, de amilyen lejtőket és tempót be lehet vállalni a bringával, ahhoz kell az az slx fék.
A nyereg ízlés kérdése, engem rossz helyen nyomott így márkán belül maradva egy könnyebb, más anatómiai képképzésű, géles sport nyerget tettem rá.
Ezeket követően nincs semmi más ingerem további alkatrész cserére, egyszerűen élvezni kell.
All mountain, trail, xc.