Cube Analog 27,5 mtb

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2018
    (frissítve: 2017.10.)
  • Listaár: 224.990 Ft

logo
41 bolt értékelés:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
A terméket FUTÁRRAL vagy a Bp., III., Pacsirtamező u. 16. szám alatti üzletünkben kaphatod meg!
Cube Analog 27,5, 2018-as, szürke-piros
224.990 Ft -10%
202.490 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

avargalaszlo avatar
5 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- viszonylag jól fejleszthető, kezdőknek, hobbi mtb kerékpárosoknak ideális választás

- full Shimano felszereltség

- váz: masszív, a geometriája nekem nagyon tetszik (jól viselkedik emelkedőn és lejtőn egyaránt), igényes hegesztések és festés

- teleszkóp: jó időben szépen mozog, lock out, szimeringek bírják

- kerekek: duplafalú, szegecselt felnik, nehezen kapnak 8-ast

- jól fogó Shimano hidraulikus tárcsafékek, időjárástól függetlenül mindig lehet rájuk számítani, nem engedik az olajat, akár egy ujjal kezelhető, jól adagolható fékerő

- számomra megfelelő nyereg

- gumik: lassú kopás, jó tapadás és defektállóság (egyszer kaptam defektet, apró kis szúrás volt, még bőven hazatekertem vele, csak másnap vettem észre, hogy laposabb a gumi, mint kellene), középső mintázata miatt jók a gördülési tulajdonságai is, így ha aszfaltra téved sincs gond. Egyedül a sarat nem szereti annyira, és gyűjti az apró kavicsokat.

 

 

Hátrány

- négyszögtengelyes hajtómű, igazából nincs vele gond, teszi a dolgát, de aki hosszabb időre választotta, később lecserélheti tartósabbra/merevebbre

- teleszkóp: villanyak sima 1 1/8·-os (ez sem igazán nagy hátrány, de a legtöbb jobb teleszkóp már tapered kialakítású, ahhoz viszont más váz kellene, majdani cserénél kisebb lesz a válszték), a perselyek és az állítókarok műanyagból vannak. Téli használatban érezhetően bekeményedik, tekergetni lehet az állítón, de érdemi változás nem történik. Az árba ez fért bele, de ha kímélve van, sokáig jó szolgálatot tesz

- kerékagy tömítés: szeretem a shimano agyakat, sokat kibírnak, de terephasználatra szánt kerekekre választhattak volna porvédő gumival ellátott agyakat

Tapasztalat

A Cube jó ár-érték arányú, minőségi kerékpárokat dob a piacra. 2015-ben vettem akciósan (kifutó modell, utolsó darab)

A gyári alu pedál városi használatra, döngölt földútra túrázni, könnyű terepre talán még elmegy, de érdemes leváltani szegecses platform-ra vagy spd-re, ki mire esküszik. Pont ezért ez igazából csak azért van rajta, hogy ha netán nem kocsival vinnéd vagy vitetnéd el a boltból, még haza tudj tekerni. Nem igazán alkalmas a terepen száguldozásra, nincs meg a kellő tapadás, nem érzed magad vele biztonságban. Első alkatrész volt, amit cseréltem. (szándékosan nem írtam a hátrányokhoz)

Nagyon strapabíró, kb. 3000 km-en keresztül volt szerencsém eddig használni, és semmit nem kellene még rajta cserélni. A lánc csak minimálisan nyúlt meg (KMC), így az egyéb hajtás alkatrészek is még jó állapotnak örvendenek, ennek ellenére a hajtóművet integrált tengelyesre cseréltem.

A teleszkóp (XCM) még nem kotyog, jól mozog, de idővel tervezem a cseréjét egy komolyabbra. Használattól függően évente legalább egyszer nem árt karbantartani (szétszedni, kitakarítani, újrakenni teleszkóp zsírral. A hidraulikus csillapítást és lockolást olajpatronnal oldották meg, ahhoz nem kell nyúlni). Ezzel sok újat nem mondok, igazából ez a komplett kerékpárra vonatkozik. Inkább többször, mint egyszer se!

A váltókkal eddig még nem volt gond, nem jellemző rájuk, hogy könnyen elállítódnak, jók a jagwire bowdenek. Nekem megfelel a deore hátsó váltó, nem versenyszerű használat mellett szerintem nem kell lecserélni, csak ha elhasználódik, vagy sérül.

Volt már, hogy elég meredek, komolyabb sziklákkal tarkított lejtőre futottam rá, mert nem volt helyismeretem, szerencsére nem túl hosszú szakaszon, különben a lelket is kirázta volna belőlem.

Magasságom 184 cm, de a 29-es kerékméretet személy szerint soha nem választanám, a 26 és a 27.5 (650B) sokkal mozgékonyabb, technikásabb szakaszokon nagyobb élményt nyújtanak. Engem nem érdekel, ha összességében 2 perccel tovább tart teljesíteni az adott távolságot, mert az egyenetlenségeket jobban tolerálja a nagyobb méret.

Erre ajánlom

Ez egy cross-country felhasználásra szánt kerékpár, én is arra használom. Városi bringázástól XC-ig minden igényt ki tud elégíteni, sokoldalú. Aki street-elni szeretne, vagy AM-ra, DH-ra keres kerékpárt, úgysem ezt nézegeti.

17 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

markwrathofgod avatar
11 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- Kategóriájához képest rendkívüli terhelhetőség
- Kiváló ár/érték arány
- Erős tárcsafékek
- a 27.5 méret miatt jól veszi a terep-akadályokat
- a Freeride-szerű elemekkel tarkított off-road túrákat is bírja

Hátrány

- Minimális aszfalt-használat esetén is érezhetően gyorsan elkopó gumiabroncsok (Schwalbe Smart Sam)

Tapasztalat

Enyhe terepre / erdei túrákra vásároltam alapvetően, viszont kellemes csalódás volt, hogy a nagyobb sebességgel megtett Freeride-szerű "pályákat" is jól bírja. Eddig kb. 1000 km-t használtam. A túrák során használt (néha elkerülhetetlen) aszfaltozott utakon a gumiabroncsok gyorsan kopnak, igen hangosak is, illetve szilárd burkolatú utak emelkedőin ezek a gumik eléggé visszafogják/megnehezítik a tekerést. Nekem a váltót ez idő alatt kb. 3 alkalommal kellett "újrahangolni", beállítani, de ezt betudtam a gyakori, és megerőltető használatnak. A fekete/zöld szín elég kényes. Az áttételezés szerintem kiváló, nem volt terep, melynél ne találtam volna ideális fokozatot. A nyereg lehetne kényelmesebb, hosszabb túráknál ezt a hiányosságot erősen érezni. A kormány nagyon jól el lett találva, az irányíthatóságot csak dícsérni tudom. Mindenképpen ajánlom a bringa gyakori, alapos karbantartását, még CC használat esetén is.

Erre ajánlom

Ha sokat közlekedsz földutakon, vidéken, vagy hosszabb erdei túrákon, és néha a CC mellett extrémebb körülmények között is tekersz. Az aszfaltos használatot én minimalizálnám.

Ennyiért vettem
180.000
Mért tömeg
13500 g
Csatolt képek
Cube Analog 27,5  2014 mtb
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés

Cube Analog 27,5 2018 mtb specifikáció

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Aluminium Lite, AMF, belső kábelvezetés, könnyen felszerelhető kitámasztó felfogatás


anyag:

Alumínium


méretek:
  • 14"
  • 16"
  • 18"

 
színválaszték:
  • Szürke-piros
  • Neonzöld-szürke

villa (teló):
Rock Shox XC 30,

TK Coil, 100mm, Remote Lockout


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Acera,

FC-M3000, 40x30x22T, 175 mm


első váltó:
Shimano Alivio,

FD-M4000, Downswing, 31.8mm Clamp


hátsó váltó:
Shimano Deore XT,

RD-M772-SGS, Shadow, 9-Speed


 
fokozatok száma:

3x9


pedál:

Cube PP MTB


Kerék

felni:

CUBE ZX20, 32H, Disc


első agy:

Shimano HB-TX505, QR, Centerlock


hátsó agy:

Shimano FH-TX505, QR, Centerlock


külső gumi:
Schwalbe Smart Sam,

Active, 2.25"


Irányítás

váltókar:
Shimano Alivio,

SL-M4000, Rapidfire-Plus


kormány:

CUBE Rise Trail Bar, 680mm


markolat:

CUBE Performance Grip


kormányszár:

CUBE Performance Stem Pro, 31.8mm


kormánycsapágy:

FSA No.10 félintegrált


nyereg:

Cube Active 1.1


nyeregcső:

CUBE Performance Post, 27.2mm


Fék

tárcsafék:

Shimano BR-M315, hidraulikus tárcsafék


 
féktárcsa:

160 mm


fékkar:

Shimano BL-M315


tömeg:

14,3 kg


 
további információk:

Cube Varioclose 31.8 mm myeregcső bilincs


Cube logó

Cube márka bemutatás

A Cube egy német kerékpárgyár, mely bár országúti, gyermek, túra, és városi kerékpárokat is készít, főleg hegyikerékpárjairól vált ismerté. A céget 1993-ban alapította Marcus Pürner, az apja asztalosműhelyében, egy 50 m²-es területen. Mára a termelési terület 20.000 m²-re nőtt, és 33, főként európai országban kaphatóak a gyár kerékpárjai, de még mindig a németországi Waldershof-ban folyik a gyártás.

A cég hitvallása szerint közönséges kerékpárokat gyártani nem a Cube stílusa. A bringák tervezését az elhivatottság, és a versenysportban, valamint a tesztpilóták által szerzett tapasztalat motiválja. Törekszenek arra, hogy a felhasználási módnak és a felhasználói célcsoportnak leginkább megfelelő geometriát, alkatrészeket, és részletmegoldásokat alkalmazzák. A prototípusokat laborban és élesben egyaránt kemény próbatételnek vetik alá, mielőtt a boltokba kerülnének.

A Cube több versenycsapatot is támogat, többek közt Bike Junior Team-et. A csapatban részt vevő fiatalokat nem csak a versenyekre készítik fel, és viszik el őket, hanem minden evvel járó oktatásban is részesítik őket, kezdve a szponzorokkal való kommunikáción, a közösségi szerepléseken át a fotózásokon való viselkedésig. Ezen kívül nagy hangsúlyt fektetnek a doppingmentes sportszemlélet kialakítására, és az eszerint gondolkodó utánpótlás kinevelésére.

Cube Analog 27,5 mtb termékfórum
(minden modellév)

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed a Cube Analog 27,5 termékkel kapcsolatban: