- viszonylag jól fejleszthető, kezdőknek, hobbi mtb kerékpárosoknak ideális választás
- full Shimano felszereltség
- váz: masszív, a geometriája nekem nagyon tetszik (jól viselkedik emelkedőn és lejtőn egyaránt), igényes hegesztések és festés
- teleszkóp: jó időben szépen mozog, lock out, szimeringek bírják
- kerekek: duplafalú, szegecselt felnik, nehezen kapnak 8-ast
- jól fogó Shimano hidraulikus tárcsafékek, időjárástól függetlenül mindig lehet rájuk számítani, nem engedik az olajat, akár egy ujjal kezelhető, jól adagolható fékerő
- számomra megfelelő nyereg
- gumik: lassú kopás, jó tapadás és defektállóság (egyszer kaptam defektet, apró kis szúrás volt, még bőven hazatekertem vele, csak másnap vettem észre, hogy laposabb a gumi, mint kellene), középső mintázata miatt jók a gördülési tulajdonságai is, így ha aszfaltra téved sincs gond. Egyedül a sarat nem szereti annyira, és gyűjti az apró kavicsokat.
- négyszögtengelyes hajtómű, igazából nincs vele gond, teszi a dolgát, de aki hosszabb időre választotta, később lecserélheti tartósabbra/merevebbre
- teleszkóp: villanyak sima 1 1/8·-os (ez sem igazán nagy hátrány, de a legtöbb jobb teleszkóp már tapered kialakítású, ahhoz viszont más váz kellene, majdani cserénél kisebb lesz a válszték), a perselyek és az állítókarok műanyagból vannak. Téli használatban érezhetően bekeményedik, tekergetni lehet az állítón, de érdemi változás nem történik. Az árba ez fért bele, de ha kímélve van, sokáig jó szolgálatot tesz
- kerékagy tömítés: szeretem a shimano agyakat, sokat kibírnak, de terephasználatra szánt kerekekre választhattak volna porvédő gumival ellátott agyakat
A Cube jó ár-érték arányú, minőségi kerékpárokat dob a piacra. 2015-ben vettem akciósan (kifutó modell, utolsó darab)
A gyári alu pedál városi használatra, döngölt földútra túrázni, könnyű terepre talán még elmegy, de érdemes leváltani szegecses platform-ra vagy spd-re, ki mire esküszik. Pont ezért ez igazából csak azért van rajta, hogy ha netán nem kocsival vinnéd vagy vitetnéd el a boltból, még haza tudj tekerni. Nem igazán alkalmas a terepen száguldozásra, nincs meg a kellő tapadás, nem érzed magad vele biztonságban. Első alkatrész volt, amit cseréltem. (szándékosan nem írtam a hátrányokhoz)
Nagyon strapabíró, kb. 3000 km-en keresztül volt szerencsém eddig használni, és semmit nem kellene még rajta cserélni. A lánc csak minimálisan nyúlt meg (KMC), így az egyéb hajtás alkatrészek is még jó állapotnak örvendenek, ennek ellenére a hajtóművet integrált tengelyesre cseréltem.
A teleszkóp (XCM) még nem kotyog, jól mozog, de idővel tervezem a cseréjét egy komolyabbra. Használattól függően évente legalább egyszer nem árt karbantartani (szétszedni, kitakarítani, újrakenni teleszkóp zsírral. A hidraulikus csillapítást és lockolást olajpatronnal oldották meg, ahhoz nem kell nyúlni). Ezzel sok újat nem mondok, igazából ez a komplett kerékpárra vonatkozik. Inkább többször, mint egyszer se!
A váltókkal eddig még nem volt gond, nem jellemző rájuk, hogy könnyen elállítódnak, jók a jagwire bowdenek. Nekem megfelel a deore hátsó váltó, nem versenyszerű használat mellett szerintem nem kell lecserélni, csak ha elhasználódik, vagy sérül.
Volt már, hogy elég meredek, komolyabb sziklákkal tarkított lejtőre futottam rá, mert nem volt helyismeretem, szerencsére nem túl hosszú szakaszon, különben a lelket is kirázta volna belőlem.
Magasságom 184 cm, de a 29-es kerékméretet személy szerint soha nem választanám, a 26 és a 27.5 (650B) sokkal mozgékonyabb, technikásabb szakaszokon nagyobb élményt nyújtanak. Engem nem érdekel, ha összességében 2 perccel tovább tart teljesíteni az adott távolságot, mert az egyenetlenségeket jobban tolerálja a nagyobb méret.
Ez egy cross-country felhasználásra szánt kerékpár, én is arra használom. Városi bringázástól XC-ig minden igényt ki tud elégíteni, sokoldalú. Aki street-elni szeretne, vagy AM-ra, DH-ra keres kerékpárt, úgysem ezt nézegeti.