Fordulékony a Cube LTD Pro, remekül mászik. A versenykész geometria tényleg nem kamu. Simán lehet vele bármilyen emelkedőt teljesíteni, csak edzettség kérdése.
A gyári tartozékok nagyon jó minőségűek, bár a pedálról nem tudok véleményt mondani, mert használtan vettem és egy XLC PD-M12-es pedált raktam rá, amivel eszméletlenül jól néz ki!
A teleszkóp állíthatósága egyszerű és rendesen kimozogja a 100mm-t, bár évszaknak megfelelően nem árt utána állítani a maximális teljesítmény érdekében, de ez minden hasonló telónál így van. Továbbá hasznosan, hogy kormányról lockolható.
A fékekkel is teljes mértékben meg vagyok elégedve a 180-as tárcsa elől, a 70kg súlyomhoz több, mint elég és eddig megállással sosem akadt gondom, sőt egyszer már életmentő is volt, hogy sikerült blokkolni, mert elkerültem egy komoly ütközést!
A hajtás is nagyon jó, egy élmény vele tekerni, főleg ha átülök a 20 éves Gepidámról amit a városban használok, lopások elkerülése végett, mert a Cube LTD Pro-t nem merem otthagyni sehol sem, mert a váz nagyon szép és már messziről szemet szúr! Nagyon szép a kialakítása és az anodizált fekete váz még a karcolásokat is jobban bírja. Nálam a fehér díszcsík kezdte megadni magát hamarabb egy felverődött kavicsak köszönhetően.
A váltórendszer is kifogástalan. 30 sebesség bőven lefed minden tartományt és tényleg mindig megtalálom a legoptimálisabb tartományt, bár 3*10-es fokozatot csak országuti gumik átrakása után tudtam kihasználni, mert olyan 40-42km/h tempónál tudtam vele kényelmesen tekerni. 1*1 es fokozatra meg eddig csak egyszer volt szükségem Balatonkörúton a Káli-medencében 45fokos melegben túrafelszereléssel... :D
Bár azt nem értem, hogy gyárilag miért nem XT váltó van elől is, de a Deor is teszi a dolgát rendesen, még sosem volt problémám, bár néha furcsa mód pattan egy óriásit minden magyarázat és ok nélkül, amit én eddig a láncra fogtam, de lehet hogy a hajtókar a ludas.
A gyári gumi jó, bár ha az eredeti árát nézem ennyiért már lehetne jobb is, mindenesetre sziklákon és nagyobb köveken mászni nagyon jól lehet velük, de apró, murvás kavicsos terepen nem a legjobb.
A nyerget meg kell szokni és feltétlen be kell szerezni hozzá egy biciklisgatyát, mert anélkül elég kényelmetlen, de ha az ember hozzáöltözik nagyon jó, ellenálló/könnyű és hálás nyereg, ami nem utolsó szempont, hogy ilik is a kerékpárhoz+gyárilag van rajta egy Cube logo.
A nyeregcső nekem mindig becsúszik hiába húzom meg teljesen, nem tudom mire vélni, de jobb hijján mindig utánaállítok, a gyorszárnak köszönhetően ez könnyen megy. Gondolkoztam a gyorszár lecserélésén is, de néha jól jön, ha tudom állítani a magasságot, különösképpen szállításkor.
Sarat annyira nem szereti! Elől és hátul is elég kicsi a váz és a kerekek közt a hely és így nagyon megszedi magát. Legutóbb jó 2kg sár ragadt rá, míg pécsről kiértem Orfűre.
Nagyobb vázméretnél persze ez lehet, hogy nem jelent problémát. Az enyém 18-as.
Markolat kényelmetlen, de kesztyűvel elmegy, jól tapad és viszonylag lassan kopik.
Egy éve vettem a Cube LTD Pro-t és addig nem akartam véleményezni, míg minden körülmények közt ki nem próbáltam. Így 1 éve és 1000km után azt mondom, hogy egy remek kerékpár.
Nagyon jó, hogy bár MTB és elvileg versenygeometriás, mégis vannak rajta csomagtartórögzítő csararoknak kivágott menetek, amik ha az ember túrázásra adja a fejét nagyon hasznosak és nem kell másik bicikli után keresgélnie. Bár meglehetősen viccesen néz ki 1,4-es országúti gumikkal, és a felnik is jobban megsínylik a magyar utak remek minődégét a nagyobb nyomás miatt, de teljesítményben sokat jelent, hogy nem egy 2.25-ös gimival kell tekeni, így javaslom a cserét, ha valaki nem feltételnül használja terepet. Plusz a Scwalbe Rapid Rob gumik elég jelentősen kopnak betonon és azért kár elpazarolni, úgy hogy az ember még nem is élvezi.
Érdekesség, hogy bár a leírás szerint Alexrims ZX 24 felni van hozzá, ehelyett nekem EN 24 van, amit nem értek, és a különbséget sem derítettem ki, de hátrányom eddig ebből nem származott, és egy év után 1* kellett centíroztatni hosszabb országúti használat után!
(ha valaki tud valamit erről az kérem jelezze)
Az új ára szerintem sok, de ha találsz egyet használtan 200E Ft alatt, jó állapotban, akkor kötelező darab!
XC-re 100%-ban és ha nem vagy nehéz kisebb lejtőzéseket is bevállalhatsz vele!
Ha túrázni támad kedved egy gumicsere és egy csomagtartó felpattintása útán tiéd az út.