- Alkatrészcsere talán a kormány, stucni környékén jöhet szóba, de még hajtom egy kicsit, mielőtt alakítok rajta. Ez már egyéni ízlés kérdése, gond egyébként nincs vele.
- Geometriája terén sok összehasonlítási alapom nincsen. Én biztosnak érzem a futását, terepen is magabiztosan közlekedem vele. Kellemes élmény vele haladni. Poros, homokos, süppedős talajon is meg tudom tartani, felfelé-lefelé egyaránt jó.
- Megbízhatóságáról még nem tudok szerintem érdemben nyilatkozni, csak 260 kilométert haladtam vele idén. Az első 200 km után lelazultak a gyorszárak, a hátsó fékem fellevegősödött kissé. Ettől függetlenül a használhatóság rovására ezek nem mentek, csak az első "utánállításra" érett meg igazából. A váltót meg teleszkópot semmi nem tudja kimozdítani a lelki egyensúlyából eddig.
- Nem tudom, anyagi szempontból melyik a legértékesebb része. A váz esztétikailag és használhatóság tekintetében is nagyon jó, az első Alivio, hátsó Deore váltó kiválóan teszi a dolgát, a teleszkóp pihepuha és nagyon simán jár a 'LockOut' is, a fékek pedig pillanatok alatt megfognak vészhelyzetben is.
- A gyári pedálok meglepően jók, eddig nem cseréltem le őket, full alu az egész.
- A méretezés számomra kissé trükkös, mert a testarányaim elég furcsák. 173 centis testmagasságomhoz rövid lábak párosulnak. A 650B 19 colos vázmérettel ideálisnak bizonyult számomra.
- A Gepida vevőszolgálat készségesen informált a bringákról, illetve a szükséges papírokról amelyeket kapnom kellett a bringához, a váz örökgaranciát is gyorsan be tudtam regisztrálni a neten.
- A felnik látszólag kitartóak, egy nagyon minimális nyolcasom van csak az első kerékben.
- Az első váltó továbbra is hibátlan, a hátsó szintén ismét jól vált a bowdencsere után.
- Hajtókar, kormány továbbra sem nyekereg, vagy lazult le.
- A teleszkóp továbbra is hibátlanul teszi a dolgát.
- A fékek olajat nem engedtek el és előző szervizelés óta fel sem levegősödtek.
- A gyári ülést kényelmetlennek találtam, így azt gyorsan cseréltem, de ez nem igazi hátrány, hiszen szinte minden gyári ülés cserés.
- A láncon sajnos a patentszem nagyon szorult, cserélni kellett. Ez persze adódhatott simán egy kis figyelmetlen összerakásból is persze.
- A Schwalbe Rapid Rob külső sajnos elég könnyen kap defektet és a lazább talajon hagy némi kívánnivalót maga után a tapadása. Egyelőre a slime-al töltött belső állja a tüskéket. Tényleg nagyon gyorsan kopik, kb. 800-900 km után már kevéske maradt a középső futófelületből.
- Alapáron talán kicsit drágácskának tűnhet a kerékpár, azonban tavalyi modell lévén, én komoly kedvezménnyel vásároltam.
- Az első és a hátsó agy is szinte alig volt ellátva kenőanyaggal, így egy esős kaland után berozsdásodtak. (alig akartam elhinni amikor szétszedték előttem) Akárki vesz ilyen bringát, mindenképpen KÜLÖN kérje az átzsírozást-teljes szétszedést.
- Az első agyat eléggé megviselte a 180 milis tárcsafék és kónuszt kellett cserélnem (szerviz szerint nem garanciális probléma...). Egy másik kerékpárbolt szerint nem is igazán tárcsafékhez való agyak ezek, inkább V-fékhez lennének alkalmasak.
- Az Avid DB1-es fékek önállítása elég sok kívánnivalót hagy maga után, valamint 2 szerviz is rossz véleménnyel van róluk sajnos.
- A hátsó váltóhoz futó bowdenben van egy elég nagy, érthetetlen kilógó hurok, amely nagyon megnöveli a súrlódást, így nehezítve a váltást, ráadásul ebben is megállt valamennyi nedvesség és berozsdásodott. Így bowdent is cseréltetnem kellett.
- A kormányon, hogy beljebb hozza az ember a kezelőszerveket egy kormányszarv felszerelése miatt, akkor a váltókar már csak SRAM-os (csak hüvelykujj) üzemmódban használható, mutatóujjas húzást az eredeti markolat blokkolja. Engem nem zavar, másoknak viszont gond lehet.
Frissítettem az előnyök-hátrányok részt, 950 km letekerése után, vastaggal szedve.
Az agyak minősége és a hátsó váltónál alkalmazott megoldás miatt kissé csalódott vagyok, úgy gondolom, hogy minőségibb kerékpárok esetében ilyen problémákkal nem kellene az első évben megküzdenie senkinek.
Az év elején, hosszas keresgélést követően a Gepida kerékpárok tavalyi modelljei közül háromra szűkítettem lehetőségek egyébként széles tárházát. A Sirmiumot végül elvetettem, így maradt a Ruga 27,5 colos és a 29 colos.
A 29-eset szándékoztam megvenni, azonban a 27,5 colos kerékmérethez kialakított vázat sokkal kényelmesebbnek éreztem. Szerencsére a bolt ahol vettem (BigBike), több méret behozatalában és kipróbálásában is partner volt, szemben például a féligmeddig hivatalos Gepidás webshop-pal (Berguson Kft.).
A felszereltségére eddig panaszom nincsen, minden teszi a dolgát. Összevetve egy korábbi próbálkozásommal (Mali Mamba 29er), amelyen nagyon hasonló alkatrészek voltak, a Gepida sokkalta jobb. A váltó könnyen jár, a fékek nagyon erősen fognak, a teleszkóp szépen mozog. A Mambával számos problémám volt és el is álltam végül a vásárlástól. Az az érzésem, hogy a Gepida sokkal nagyobb hangsúlyt fektetett arra, hogy az alkatrészek tényleg zökkenőmentesen tegyék a dolgukat.
Crosscountry bringázásra, erdei terepen, ösvényekre, közepes terepen.
Betonon való túrázgatásra annyira nem ideális, de azért nem esélytelen vállalkozás.