Gepida Ruga 650B mtb

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2019
    (frissítve: 2019.04.)
  • Listaár: 235.900 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




KoMa avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Alkatrészcsere talán a kormány, stucni környékén jöhet szóba, de még hajtom egy kicsit, mielőtt alakítok rajta. Ez már egyéni ízlés kérdése, gond egyébként nincs vele.
  • Geometriája terén sok összehasonlítási alapom nincsen. Én biztosnak érzem a futását, terepen is magabiztosan közlekedem vele. Kellemes élmény vele haladni. Poros, homokos, süppedős talajon is meg tudom tartani, felfelé-lefelé egyaránt jó.
  • Megbízhatóságáról még nem tudok szerintem érdemben nyilatkozni, csak 260 kilométert haladtam vele idén. Az első 200 km után lelazultak a gyorszárak, a hátsó fékem fellevegősödött kissé. Ettől függetlenül a használhatóság rovására ezek nem mentek, csak az első "utánállításra" érett meg igazából. A váltót meg teleszkópot semmi nem tudja kimozdítani a lelki egyensúlyából eddig.
  • Nem tudom, anyagi szempontból melyik a legértékesebb része. A váz esztétikailag és használhatóság tekintetében is nagyon jó, az első Alivio, hátsó Deore váltó kiválóan teszi a dolgát, a teleszkóp pihepuha és nagyon simán jár a 'LockOut' is, a fékek pedig pillanatok alatt megfognak vészhelyzetben is.
  • A gyári pedálok meglepően jók, eddig nem cseréltem le őket, full alu az egész.
  • A méretezés számomra kissé trükkös, mert a testarányaim elég furcsák. 173 centis testmagasságomhoz rövid lábak párosulnak. A 650B 19 colos vázmérettel ideálisnak bizonyult számomra.
  • A Gepida vevőszolgálat készségesen informált a bringákról, illetve a szükséges papírokról amelyeket kapnom kellett a bringához, a váz örökgaranciát is gyorsan be tudtam regisztrálni a neten.
  • A felnik látszólag kitartóak, egy nagyon minimális nyolcasom van csak az első kerékben.
  • Az első váltó továbbra is hibátlan, a hátsó szintén ismét jól vált a bowdencsere után.
  • Hajtókar, kormány továbbra sem nyekereg, vagy lazult le.
  • A teleszkóp továbbra is hibátlanul teszi a dolgát.
  • A fékek olajat nem engedtek el és előző szervizelés óta fel sem levegősödtek.
Hátrány
  • A gyári ülést kényelmetlennek találtam, így azt gyorsan cseréltem, de ez nem igazi hátrány, hiszen szinte minden gyári ülés cserés.
  • A láncon sajnos a patentszem nagyon szorult, cserélni kellett. Ez persze adódhatott simán egy kis figyelmetlen összerakásból is persze.
  • A Schwalbe Rapid Rob külső sajnos elég könnyen kap defektet és a lazább talajon hagy némi kívánnivalót maga után a tapadása. Egyelőre a slime-al töltött belső állja a tüskéket. Tényleg nagyon gyorsan kopik, kb. 800-900 km után már kevéske maradt a középső futófelületből.
  • Alapáron talán kicsit drágácskának tűnhet a kerékpár, azonban tavalyi modell lévén, én komoly kedvezménnyel vásároltam.
  • Az első és a hátsó agy is szinte alig volt ellátva kenőanyaggal, így egy esős kaland után berozsdásodtak. (alig akartam elhinni amikor szétszedték előttem) Akárki vesz ilyen bringát, mindenképpen KÜLÖN kérje az átzsírozást-teljes szétszedést.
  • Az első agyat eléggé megviselte a 180 milis tárcsafék és kónuszt kellett cserélnem (szerviz szerint nem garanciális probléma...). Egy másik kerékpárbolt szerint nem is igazán tárcsafékhez való agyak ezek, inkább V-fékhez lennének alkalmasak.
  • Az Avid DB1-es fékek önállítása elég sok kívánnivalót hagy maga után, valamint 2 szerviz is rossz véleménnyel van róluk sajnos. 
  • A hátsó váltóhoz futó bowdenben van egy elég nagy, érthetetlen kilógó hurok, amely nagyon megnöveli a súrlódást, így nehezítve a váltást, ráadásul ebben is megállt valamennyi nedvesség és berozsdásodott. Így bowdent is cseréltetnem kellett.
  • A kormányon, hogy beljebb hozza az ember a kezelőszerveket egy kormányszarv felszerelése miatt, akkor a váltókar már csak SRAM-os (csak hüvelykujj) üzemmódban használható, mutatóujjas húzást az eredeti markolat blokkolja. Engem nem zavar, másoknak viszont gond lehet.
Tapasztalat

Frissítettem az előnyök-hátrányok részt, 950 km letekerése után, vastaggal szedve.
Az agyak minősége és a hátsó váltónál alkalmazott megoldás miatt kissé csalódott vagyok, úgy gondolom, hogy minőségibb kerékpárok esetében ilyen problémákkal nem kellene az első évben megküzdenie senkinek.

Az év elején, hosszas keresgélést követően a Gepida kerékpárok tavalyi modelljei közül háromra szűkítettem lehetőségek egyébként széles tárházát. A Sirmiumot végül elvetettem, így maradt a Ruga 27,5 colos és a 29 colos.

A 29-eset szándékoztam megvenni, azonban a 27,5 colos kerékmérethez kialakított vázat sokkal kényelmesebbnek éreztem. Szerencsére a bolt ahol vettem (BigBike), több méret behozatalában és kipróbálásában is partner volt, szemben például a féligmeddig hivatalos Gepidás webshop-pal (Berguson Kft.).

A felszereltségére eddig panaszom nincsen, minden teszi a dolgát. Összevetve egy korábbi próbálkozásommal (Mali Mamba 29er), amelyen nagyon hasonló alkatrészek voltak, a Gepida sokkalta jobb. A váltó könnyen jár, a fékek nagyon erősen fognak, a teleszkóp szépen mozog. A Mambával számos problémám volt és el is álltam végül a vásárlástól. Az az érzésem, hogy a Gepida sokkal nagyobb hangsúlyt fektetett arra, hogy az alkatrészek tényleg zökkenőmentesen tegyék a dolgukat.

 

Erre ajánlom

Crosscountry bringázásra, erdei terepen, ösvényekre, közepes terepen.

Betonon való túrázgatásra annyira nem ideális, de azért nem esélytelen vállalkozás.

Ennyiért vettem
145000
Mért tömeg
13400 g
14 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Gepida Hydroforming


anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 17"
  • 19"
  • 21"

 
színválaszték:

Matt grafit


villa (teló):

SUNTOUR XCR32 COIL LO-R DS 27,5" 100MM QR


Meghajtás

hajtókar:

SUNTOUR XCM-T410 OC 40-30-22T 170/175MM


fogaskoszorú:
Shimano Acera,

CS-HG201 11-32T 9S


középrész:

Shimano BB-ES300 Octalink


első váltó:
Shimano Altus,

FD-M2000 DOWN SWING DUAL PULL 34,9MM


hátsó váltó:
Shimano Deore,

RD-M592 SHADOW 9S


 
fokozatok száma:

3x9


pedál:

XERAMA SP-610 ALLOY W/ CATEYE


Kerék

felni:

Rodi Blackrock 27,5" 32L


első agy:

FORMULA DC-20LW QR 32H


hátsó agy:

FORMULA DC-22W QR 32H


külső gumi:
Schwalbe Smart Sam,

27,5x2,1"


Irányítás

váltókar:
Shimano Acera,

SL-M3000 3X9S


kormány:

PROMAX HB-3188 RIZER 720MM BB: 31,8MM


markolat:

VELO VLG-775-12D2 + VLP-171


kormányszár:

TRANZX JDST-58A EXT: 70/80/90MM


kormánycsapágy:

FSA no. 11n


nyereg:

VELO VL-3315 W/ GEL


nyeregcső:

KALLOY SPDC1 31,6X400MM


Fék

tárcsafék:

Shimano Altus M365 hidraulikus


 
féktárcsa:
Shimano SM-RT56,
  • 180 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

fékkar:

Shimano Altus M365


tömeg:

15,1 KG


 
további információk:

Mach1 küllők


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Gepida Ruga 650B termékkel kapcsolatban: