2014 szeptemberében vettem a gépet és egy szűk 1000 km-rel a hátam mögött úgy érzem hogy jóvásárt csináltam.A vásárlást továbbra sem bántam meg, ráadásul stucni cserével és keskenyebb gumikkal, csomagtartóval akár túragépként is jól használható a vázgeometria miatt.(Nagy tengelytáv, és viszonylag hosszú felső vázcső.) Már az első méterek után eldöntöttem, hogy hosszabb távú befektetésemet fejlesztem így kicseréltem:
-első váltót deore-ra
-hajtóművet fc m590 integrált hajtóműre
-váltókart deore-ra
-pedált minőségi ipari csapágyasra
A leszerelt alkatrészeket vagy eladtam vagy a szerelő beszámította Így 200e.ft alatt tartottam az összköltséget ésszerű alkatrész vásárlással.Az átszerelt alkatrészek tökéletesen működnek együtt, és a mai napig nem kellett szabályozni ,utánállítani azokat.
Célszerűségi szempontból raktam rá minőségi sárvédőket, lámpákat.
A schwalbe rapid rob gumik már attól is kopnak ha odasúgjuk nekik az "aszfalt" szót ráadásul borzasztó nagy a gördülési ellenálásuk így igen hamar átadták a helyüket a schwalbe smart sam-nek.Mindennapi felhasználásban (aszfalt kavicsos,föld út) ég és föld a különbség.Ebben az árkategóriában nem kellene eröltetni a csak szigorúan adott talajon használható gumikat(gyári első szerelésnél) kivéve ha eleve az a cél hogy pörögjön a gumibiznisz.
Az Avid Db1 fékrendszere az e180/h160 avid tárcsákkal együttműködve messze kategóriáján túlmutatóan hatékony és atomstabil működésű.Ez év februárjában estem egy hatalmasat(elsodort egy autó)melynek során a bal oldali fékkar kapott egy jó nagy ütést mire teljesen elgörbült és úgy nézett ki hogy menthetetlen.A kart óvatosan egy csőkulccsal visszahajlítottam lefestettem és azóta is használom.Miután elkopott a fékbetét kb. a felére drasztikusan megnőtt a fékkar útja, ami jelzi hogy lényegében nincs utánállítás.
Gyári teleszkóp meglepően jól működött még a hideg téli napokon is így amig jó biztos nem cserélem ki más tipusúra.A teló továbbra is tökéletesen működik, de azért hiányzik a kormányról történő irányítás, és a működésétől sem várható el egy jó levegős teló teljesítménye.
182 cm magas vagyok és a 19-es vázméret tökéletes beállíthatóságot biztosított.Kényes vagyok az ülések minőségére de meglepő módon a gyári ülés ennek ellenére bevált és nekem teljesen megfelel.(A trekking kerékpáromon az 5. ülés volt megfelelő.A vázkialakítás miatt az első váltó és a hátsó kerék között viszonylag kevés a szabad hely, így terepezés közben könnyen begyüjti a sarat,aljnövényzetet, ami miatt a váltót többet kell takarítani az átlagnál.A kormány hosszából hiányzik egy pár centiméter, ami a stabilitásnak és a manőverezésnek jót tenne.
Korábban nem írtam, de a vásárlás után közvetlenül szétszedtem az első és a hátsó agyakat mivel érezni lehetett, hogy sírnak a kenőanyagért ,és bizony úgy néz ki hogy a Shimano megspórolt egy pár centet a gépzsíron hiszen lényegében anélkül álították össze azokat.Ez egyébként nem a Gepida hibája mert a magasabb kategóriájú meridámon is ugyanez volt a helyzet.
A felnik és a küllők jó minőségűek bírják az igénybevételt. Küllőtörésem nem volt ,és a kerekekeket csak egyszer kellett centíroznom.