Gepida Ruga 650B mtb

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2019
    (frissítve: 2019.04.)
  • Listaár: 235.900 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

Skop avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
  • Ésszerű az alkatrészek összeállítása. Alföldre nem kell ennél több.
  • Az ár/érték aránya verhetetlen.
  • Az teleszkóp szépen mozog, még hidegben is. Egyszer sem koppant fel.
  • Az Avid DB1-es fékek messze kategóriáján felül teljesítenek.
  • A váz kidolgozása igényes. Geometriája megfelelő. Nekem nagyon tetszik a matt fényezés. Az előző bringám is matt volt.
  • Patentszemes lánc.
Hátrány

Nem nagyon tudok hátrányt írni.

  • Talán azt lehet megemlíteni, hogy kicsit sérülékeny a festés, de ezt lehet korrigálni a megfelelő helyre felhelyezett fóliákkal. Bár a lakattal így is vigyázni kell.
  • A hátsó váltót nehéz pontosan beállítani, mindig elmászkál valamerre minimálisan, de nem annyira zavaró.
Tapasztalat

2014. augusztusában vásároltam meg és így 3000 km után bátran kijelenthetem, hogy nagyon jó vétel volt. Eddig egyszer sem kaptam vele defektet, pedig járkálok vele erdőben bőven. Azt se tudom milyen belső van benne. Sokat használom aszfalton is és azt kell mondjam elég jól bírják ezt is. És még haladni lehet vele megfelelő gumi nyomáson. A 194 centimhez a 21-es váz megfelelő. Az nyereg ahhoz képest amilyennek látszik egészen kényelmes. Eddig csak a pedált cseréltem rajta, de ez nem meglepő. Mit vár az ember egy 1200 Ft-os pedáltól?
Véleményem szerint a 2014-es modell sokkal szebb mint a 2015-ös. Egy jó darabig nem tervezem ,hogy lecserélem. Esetleg egy-két alkatrész.

Ennyiért vettem
149000
Csatolt képek
Gepida Ruga 650B  2014 mtb
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

lvfocus avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon jó vázminőség és eltalált vázgeometria így egy komolyabb fejlesztés alapja lehet.

Jó minőségű összeszerelés.

Ésszerűen vannak összeválogatva az alkatrészei.

Igen kedvező áron lehet hozzájutni egy egy komolyabb akció keretében.

Szép és jó minőségű festés.

Hátrány

Gyári gumik  csak és kizárólag terepen lennének alkalmasak használatra ha nem kapnának állandóan defektet még a zöld fűszáltól is.

Kulacstartó gyári menete elforgott .

Egyebekben árkategóriájára is tekintettel nincs hátránya.

Tapasztalat

2014 szeptemberében vettem a gépet és egy szűk 1000 km-rel a hátam mögött úgy érzem hogy jóvásárt csináltam.A vásárlást továbbra sem bántam meg, ráadásul stucni cserével és keskenyebb gumikkal, csomagtartóval akár  túragépként is jól használható a vázgeometria miatt.(Nagy tengelytáv, és viszonylag hosszú felső vázcső.) Már az első méterek után eldöntöttem, hogy hosszabb távú befektetésemet fejlesztem így kicseréltem:

-első váltót deore-ra

-hajtóművet fc m590 integrált hajtóműre

-váltókart deore-ra

-pedált minőségi ipari csapágyasra

A leszerelt alkatrészeket vagy eladtam vagy a szerelő beszámította Így 200e.ft alatt tartottam az összköltséget ésszerű alkatrész vásárlással.Az átszerelt alkatrészek tökéletesen működnek együtt, és a mai napig nem kellett szabályozni ,utánállítani azokat.

Célszerűségi szempontból raktam rá minőségi sárvédőket, lámpákat.

A schwalbe rapid rob gumik már attól is kopnak ha odasúgjuk nekik az "aszfalt" szót ráadásul borzasztó nagy a gördülési ellenálásuk így igen hamar átadták a helyüket a schwalbe smart sam-nek.Mindennapi felhasználásban (aszfalt kavicsos,föld út) ég és föld a különbség.Ebben az árkategóriában nem kellene eröltetni a csak szigorúan adott talajon használható gumikat(gyári első szerelésnél) kivéve ha eleve az a cél hogy pörögjön a gumibiznisz.

Az Avid Db1 fékrendszere az e180/h160 avid tárcsákkal együttműködve messze kategóriáján túlmutatóan hatékony és atomstabil működésű.Ez év februárjában estem egy hatalmasat(elsodort egy autó)melynek során a bal oldali fékkar  kapott egy jó nagy ütést mire teljesen elgörbült és úgy nézett ki hogy menthetetlen.A kart óvatosan egy csőkulccsal visszahajlítottam lefestettem és azóta is használom.Miután elkopott a fékbetét kb. a felére drasztikusan megnőtt a fékkar útja, ami jelzi hogy lényegében nincs utánállítás.

Gyári teleszkóp meglepően jól működött még a hideg téli napokon is így amig jó biztos nem cserélem ki más tipusúra.A teló továbbra is tökéletesen működik, de azért hiányzik a kormányról történő irányítás, és a működésétől sem várható el egy jó levegős teló teljesítménye.

182 cm magas vagyok és a 19-es vázméret tökéletes beállíthatóságot biztosított.Kényes vagyok az ülések minőségére de meglepő módon a gyári ülés ennek ellenére bevált és nekem teljesen megfelel.(A trekking kerékpáromon az 5. ülés volt megfelelő.A vázkialakítás miatt az első váltó és a hátsó kerék között viszonylag kevés a szabad hely, így terepezés közben könnyen begyüjti a sarat,aljnövényzetet, ami miatt a váltót többet kell takarítani az átlagnál.A kormány hosszából hiányzik egy pár centiméter, ami a stabilitásnak és a manőverezésnek jót tenne.

Korábban nem írtam, de a vásárlás után közvetlenül szétszedtem az első és a hátsó agyakat mivel érezni lehetett, hogy sírnak a kenőanyagért ,és bizony úgy néz ki hogy a Shimano megspórolt egy pár centet a gépzsíron hiszen lényegében anélkül álították össze azokat.Ez egyébként nem a Gepida hibája mert a magasabb kategóriájú  meridámon is ugyanez volt a helyzet.

A felnik és a küllők jó minőségűek bírják az igénybevételt. Küllőtörésem nem volt ,és a kerekekeket csak egyszer kellett centíroznom.

Erre ajánlom

Komolyabb versenyzésen és hosszú sátras túrákon kívül majd mindenre.

Ennyiért vettem
149000
29 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

jfarkas avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Az első "komoly" kerékpárom, az előzőhöz képest egy űrsikló, pedig a maga korában (1998) az is űrsikló volt a többi biciklihez képest
  • szóval nagyon szubjektív a vélemény, nem tudom mihez hasonlítani érdemben
  • Nagyon könnyű, nagyon jó a teleszkóp, brutális a fék, a 3x9-es váltó végáttételei nekem mindenre elég. 14° lejtőn tudtam még csak kihasználni a legkisebbet (de ott nagyon jól jött).
Hátrány
  • 175 cm magassággal a 19" váz nekem nagynak tűnik, de lehet ez csak placebo. Igazából menet közben már nem zavar.
  • Egyszer volt eddig defektem, az is betonon, valószínűleg valami üvegszilánk lehetett. Azóta slime van benne, gond nem volt vele (pedig volt, hogy "kifogyott" alólam az út, és egy akácos bozóton, favágókat kerülgetve mentem sokat)
  • Az eredeti kormány hosszabb távon kényelmetlen, szereztem rá kis "tenyértartó" toldalékot és egy nagy szarvkormány-toldalékot. Mivel színben nem harmonizál a biciklivel, ezért sokat romlott a megjelenése (meg olyan "falusias" is lett), de sokkal kényelmesebb, kevésbé aggresszív, és jó a tudat, hogy van valami vas a markom előtt.
  • Lehet kicsit lassabb a széles gumi miatt betonon, de nem volt szempont a nagy tempó. Családdal túrázva úgyis mindig én várok a többiekre, egyedül meg nem érdekes.
Erre ajánlom

A városi boltbajárást leszámítva mindenre ezt használom: betonon, könnyű és nehéz terepen egyaránt.

Ennyiért vettem
180000
8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

KoMa avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Alkatrészcsere talán a kormány, stucni környékén jöhet szóba, de még hajtom egy kicsit, mielőtt alakítok rajta. Ez már egyéni ízlés kérdése, gond egyébként nincs vele.
  • Geometriája terén sok összehasonlítási alapom nincsen. Én biztosnak érzem a futását, terepen is magabiztosan közlekedem vele. Kellemes élmény vele haladni. Poros, homokos, süppedős talajon is meg tudom tartani, felfelé-lefelé egyaránt jó.
  • Megbízhatóságáról még nem tudok szerintem érdemben nyilatkozni, csak 260 kilométert haladtam vele idén. Az első 200 km után lelazultak a gyorszárak, a hátsó fékem fellevegősödött kissé. Ettől függetlenül a használhatóság rovására ezek nem mentek, csak az első "utánállításra" érett meg igazából. A váltót meg teleszkópot semmi nem tudja kimozdítani a lelki egyensúlyából eddig.
  • Nem tudom, anyagi szempontból melyik a legértékesebb része. A váz esztétikailag és használhatóság tekintetében is nagyon jó, az első Alivio, hátsó Deore váltó kiválóan teszi a dolgát, a teleszkóp pihepuha és nagyon simán jár a 'LockOut' is, a fékek pedig pillanatok alatt megfognak vészhelyzetben is.
  • A gyári pedálok meglepően jók, eddig nem cseréltem le őket, full alu az egész.
  • A méretezés számomra kissé trükkös, mert a testarányaim elég furcsák. 173 centis testmagasságomhoz rövid lábak párosulnak. A 650B 19 colos vázmérettel ideálisnak bizonyult számomra.
  • A Gepida vevőszolgálat készségesen informált a bringákról, illetve a szükséges papírokról amelyeket kapnom kellett a bringához, a váz örökgaranciát is gyorsan be tudtam regisztrálni a neten.
  • A felnik látszólag kitartóak, egy nagyon minimális nyolcasom van csak az első kerékben.
  • Az első váltó továbbra is hibátlan, a hátsó szintén ismét jól vált a bowdencsere után.
  • Hajtókar, kormány továbbra sem nyekereg, vagy lazult le.
  • A teleszkóp továbbra is hibátlanul teszi a dolgát.
  • A fékek olajat nem engedtek el és előző szervizelés óta fel sem levegősödtek.
Hátrány
  • A gyári ülést kényelmetlennek találtam, így azt gyorsan cseréltem, de ez nem igazi hátrány, hiszen szinte minden gyári ülés cserés.
  • A láncon sajnos a patentszem nagyon szorult, cserélni kellett. Ez persze adódhatott simán egy kis figyelmetlen összerakásból is persze.
  • A Schwalbe Rapid Rob külső sajnos elég könnyen kap defektet és a lazább talajon hagy némi kívánnivalót maga után a tapadása. Egyelőre a slime-al töltött belső állja a tüskéket. Tényleg nagyon gyorsan kopik, kb. 800-900 km után már kevéske maradt a középső futófelületből.
  • Alapáron talán kicsit drágácskának tűnhet a kerékpár, azonban tavalyi modell lévén, én komoly kedvezménnyel vásároltam.
  • Az első és a hátsó agy is szinte alig volt ellátva kenőanyaggal, így egy esős kaland után berozsdásodtak. (alig akartam elhinni amikor szétszedték előttem) Akárki vesz ilyen bringát, mindenképpen KÜLÖN kérje az átzsírozást-teljes szétszedést.
  • Az első agyat eléggé megviselte a 180 milis tárcsafék és kónuszt kellett cserélnem (szerviz szerint nem garanciális probléma...). Egy másik kerékpárbolt szerint nem is igazán tárcsafékhez való agyak ezek, inkább V-fékhez lennének alkalmasak.
  • Az Avid DB1-es fékek önállítása elég sok kívánnivalót hagy maga után, valamint 2 szerviz is rossz véleménnyel van róluk sajnos. 
  • A hátsó váltóhoz futó bowdenben van egy elég nagy, érthetetlen kilógó hurok, amely nagyon megnöveli a súrlódást, így nehezítve a váltást, ráadásul ebben is megállt valamennyi nedvesség és berozsdásodott. Így bowdent is cseréltetnem kellett.
  • A kormányon, hogy beljebb hozza az ember a kezelőszerveket egy kormányszarv felszerelése miatt, akkor a váltókar már csak SRAM-os (csak hüvelykujj) üzemmódban használható, mutatóujjas húzást az eredeti markolat blokkolja. Engem nem zavar, másoknak viszont gond lehet.
Tapasztalat

Frissítettem az előnyök-hátrányok részt, 950 km letekerése után, vastaggal szedve.
Az agyak minősége és a hátsó váltónál alkalmazott megoldás miatt kissé csalódott vagyok, úgy gondolom, hogy minőségibb kerékpárok esetében ilyen problémákkal nem kellene az első évben megküzdenie senkinek.

Az év elején, hosszas keresgélést követően a Gepida kerékpárok tavalyi modelljei közül háromra szűkítettem lehetőségek egyébként széles tárházát. A Sirmiumot végül elvetettem, így maradt a Ruga 27,5 colos és a 29 colos.

A 29-eset szándékoztam megvenni, azonban a 27,5 colos kerékmérethez kialakított vázat sokkal kényelmesebbnek éreztem. Szerencsére a bolt ahol vettem (BigBike), több méret behozatalában és kipróbálásában is partner volt, szemben például a féligmeddig hivatalos Gepidás webshop-pal (Berguson Kft.).

A felszereltségére eddig panaszom nincsen, minden teszi a dolgát. Összevetve egy korábbi próbálkozásommal (Mali Mamba 29er), amelyen nagyon hasonló alkatrészek voltak, a Gepida sokkalta jobb. A váltó könnyen jár, a fékek nagyon erősen fognak, a teleszkóp szépen mozog. A Mambával számos problémám volt és el is álltam végül a vásárlástól. Az az érzésem, hogy a Gepida sokkal nagyobb hangsúlyt fektetett arra, hogy az alkatrészek tényleg zökkenőmentesen tegyék a dolgukat.

 

Erre ajánlom

Crosscountry bringázásra, erdei terepen, ösvényekre, közepes terepen.

Betonon való túrázgatásra annyira nem ideális, de azért nem esélytelen vállalkozás.

Ennyiért vettem
145000
Mért tömeg
13400 g
14 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Gepida Hydroforming


anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 17"
  • 19"
  • 21"

 
színválaszték:

Matt grafit


villa (teló):

SUNTOUR XCR32 COIL LO-R DS 27,5" 100MM QR


Meghajtás

hajtókar:

SUNTOUR XCM-T410 OC 40-30-22T 170/175MM


fogaskoszorú:
Shimano Acera,

CS-HG201 11-32T 9S


középrész:

Shimano BB-ES300 Octalink


első váltó:
Shimano Altus,

FD-M2000 DOWN SWING DUAL PULL 34,9MM


hátsó váltó:
Shimano Deore,

RD-M592 SHADOW 9S


 
fokozatok száma:

3x9


pedál:

XERAMA SP-610 ALLOY W/ CATEYE


Kerék

felni:

Rodi Blackrock 27,5" 32L


első agy:

FORMULA DC-20LW QR 32H


hátsó agy:

FORMULA DC-22W QR 32H


külső gumi:
Schwalbe Smart Sam,

27,5x2,1"


Irányítás

váltókar:
Shimano Acera,

SL-M3000 3X9S


kormány:

PROMAX HB-3188 RIZER 720MM BB: 31,8MM


markolat:

VELO VLG-775-12D2 + VLP-171


kormányszár:

TRANZX JDST-58A EXT: 70/80/90MM


kormánycsapágy:

FSA no. 11n


nyereg:

VELO VL-3315 W/ GEL


nyeregcső:

KALLOY SPDC1 31,6X400MM


Fék

tárcsafék:

Shimano Altus M365 hidraulikus


 
féktárcsa:
Shimano SM-RT56,
  • 180 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

fékkar:

Shimano Altus M365


tömeg:

15,1 KG


 
további információk:

Mach1 küllők


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Gepida Ruga 650B termékkel kapcsolatban: