Gepida Ruga 650B mtb

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2019
    (frissítve: 2019.04.)
  • Listaár: 235.900 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




lvfocus avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon jó vázminőség és eltalált vázgeometria így egy komolyabb fejlesztés alapja lehet.

Jó minőségű összeszerelés.

Ésszerűen vannak összeválogatva az alkatrészei.

Igen kedvező áron lehet hozzájutni egy egy komolyabb akció keretében.

Szép és jó minőségű festés.

Hátrány

Gyári gumik  csak és kizárólag terepen lennének alkalmasak használatra ha nem kapnának állandóan defektet még a zöld fűszáltól is.

Kulacstartó gyári menete elforgott .

Egyebekben árkategóriájára is tekintettel nincs hátránya.

Tapasztalat

2014 szeptemberében vettem a gépet és egy szűk 1000 km-rel a hátam mögött úgy érzem hogy jóvásárt csináltam.A vásárlást továbbra sem bántam meg, ráadásul stucni cserével és keskenyebb gumikkal, csomagtartóval akár  túragépként is jól használható a vázgeometria miatt.(Nagy tengelytáv, és viszonylag hosszú felső vázcső.) Már az első méterek után eldöntöttem, hogy hosszabb távú befektetésemet fejlesztem így kicseréltem:

-első váltót deore-ra

-hajtóművet fc m590 integrált hajtóműre

-váltókart deore-ra

-pedált minőségi ipari csapágyasra

A leszerelt alkatrészeket vagy eladtam vagy a szerelő beszámította Így 200e.ft alatt tartottam az összköltséget ésszerű alkatrész vásárlással.Az átszerelt alkatrészek tökéletesen működnek együtt, és a mai napig nem kellett szabályozni ,utánállítani azokat.

Célszerűségi szempontból raktam rá minőségi sárvédőket, lámpákat.

A schwalbe rapid rob gumik már attól is kopnak ha odasúgjuk nekik az "aszfalt" szót ráadásul borzasztó nagy a gördülési ellenálásuk így igen hamar átadták a helyüket a schwalbe smart sam-nek.Mindennapi felhasználásban (aszfalt kavicsos,föld út) ég és föld a különbség.Ebben az árkategóriában nem kellene eröltetni a csak szigorúan adott talajon használható gumikat(gyári első szerelésnél) kivéve ha eleve az a cél hogy pörögjön a gumibiznisz.

Az Avid Db1 fékrendszere az e180/h160 avid tárcsákkal együttműködve messze kategóriáján túlmutatóan hatékony és atomstabil működésű.Ez év februárjában estem egy hatalmasat(elsodort egy autó)melynek során a bal oldali fékkar  kapott egy jó nagy ütést mire teljesen elgörbült és úgy nézett ki hogy menthetetlen.A kart óvatosan egy csőkulccsal visszahajlítottam lefestettem és azóta is használom.Miután elkopott a fékbetét kb. a felére drasztikusan megnőtt a fékkar útja, ami jelzi hogy lényegében nincs utánállítás.

Gyári teleszkóp meglepően jól működött még a hideg téli napokon is így amig jó biztos nem cserélem ki más tipusúra.A teló továbbra is tökéletesen működik, de azért hiányzik a kormányról történő irányítás, és a működésétől sem várható el egy jó levegős teló teljesítménye.

182 cm magas vagyok és a 19-es vázméret tökéletes beállíthatóságot biztosított.Kényes vagyok az ülések minőségére de meglepő módon a gyári ülés ennek ellenére bevált és nekem teljesen megfelel.(A trekking kerékpáromon az 5. ülés volt megfelelő.A vázkialakítás miatt az első váltó és a hátsó kerék között viszonylag kevés a szabad hely, így terepezés közben könnyen begyüjti a sarat,aljnövényzetet, ami miatt a váltót többet kell takarítani az átlagnál.A kormány hosszából hiányzik egy pár centiméter, ami a stabilitásnak és a manőverezésnek jót tenne.

Korábban nem írtam, de a vásárlás után közvetlenül szétszedtem az első és a hátsó agyakat mivel érezni lehetett, hogy sírnak a kenőanyagért ,és bizony úgy néz ki hogy a Shimano megspórolt egy pár centet a gépzsíron hiszen lényegében anélkül álították össze azokat.Ez egyébként nem a Gepida hibája mert a magasabb kategóriájú  meridámon is ugyanez volt a helyzet.

A felnik és a küllők jó minőségűek bírják az igénybevételt. Küllőtörésem nem volt ,és a kerekekeket csak egyszer kellett centíroznom.

Erre ajánlom

Komolyabb versenyzésen és hosszú sátras túrákon kívül majd mindenre.

Ennyiért vettem
149000
32 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Gepida Hydroforming


anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 17"
  • 19"
  • 21"

 
színválaszték:

Matt grafit


villa (teló):

SUNTOUR XCR32 COIL LO-R DS 27,5" 100MM QR


Meghajtás

hajtókar:

SUNTOUR XCM-T410 OC 40-30-22T 170/175MM


fogaskoszorú:
Shimano Acera,

CS-HG201 11-32T 9S


középrész:

Shimano BB-ES300 Octalink


első váltó:
Shimano Altus,

FD-M2000 DOWN SWING DUAL PULL 34,9MM


hátsó váltó:
Shimano Deore,

RD-M592 SHADOW 9S


 
fokozatok száma:

3x9


pedál:

XERAMA SP-610 ALLOY W/ CATEYE


Kerék

felni:

Rodi Blackrock 27,5" 32L


első agy:

FORMULA DC-20LW QR 32H


hátsó agy:

FORMULA DC-22W QR 32H


külső gumi:
Schwalbe Smart Sam,

27,5x2,1"


Irányítás

váltókar:
Shimano Acera,

SL-M3000 3X9S


kormány:

PROMAX HB-3188 RIZER 720MM BB: 31,8MM


markolat:

VELO VLG-775-12D2 + VLP-171


kormányszár:

TRANZX JDST-58A EXT: 70/80/90MM


kormánycsapágy:

FSA no. 11n


nyereg:

VELO VL-3315 W/ GEL


nyeregcső:

KALLOY SPDC1 31,6X400MM


Fék

tárcsafék:

Shimano Altus M365 hidraulikus


 
féktárcsa:
Shimano SM-RT56,
  • 180 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

fékkar:

Shimano Altus M365


tömeg:

15,1 KG


 
további információk:

Mach1 küllők


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Gepida Ruga 650B termékkel kapcsolatban: