- jó fékek
- jó ár/érték arány
- kis karbantartásigény
- festés gyorsan kopik
- kanyarban könnyen megcsúszik
Az ülőcső selejtes volt, elcsúszott benne az ülés, garanciával cserélve lett. A fékek jól fognak. Én ugyan csak 63kg vagyok, de mindig, minden időben jól teszi a dolgát. Eddig nem kellett fékbetét cserélni, de azért mostmár lassan időszerű lesz az is. A hajtómű nem túl merev, de azért teszi a dolgát. A markolat már kezd lelazulni a kormányról, lassan cserélni kell már. Az első villa jó, habár 0°C körül elég radikálisan felkeményedik, és fele annyit sem mozog, mint egyébként.
Az első fék bowdenjével vigyázni kell, mert egy szemvillanás alatt (1 nap is elég) kikezdi a homlokcsövet. Pár nap alatt lejött róla az összes festék, aztán mivel úgy hagytam még pár hétig, az alumíniumba is mélyedést vájt. Azóta egy gyorskötözővel a teleszkóp villájához van rögzítve a vezeték. Úgy néz ki, azt már nem kezdi ki.
A pedálról: ha valaki elég jó kondiban van, illetve elég erős hozzá, akkor huzamosabb ideig tartó vagy rendszeres erőteljes pedálozás után ilyesmire lehet számítani: fájdalmas víz- és vérhólyag, kisebesedett nagy bőrkeményedés a talpon. Én lusta voltam lecserélni onnan tudom. :)
Nem tudom, hogy a gumi hibája vagy másé, de már új korában is elég bizonytalanul mozgott a Sirmium. Kanyarokban borzalmas: bármi szennyeződés (por, sár, falevél (főleg, ha vizes), hogy a jégről nem is beszéljünk) van az (aszfalt)úton megcsúszik. Terepen, laza talajon is inkább csak sodródik oldalra ahelyett, hogy kanyarodna. Sziklás, köves terepen fölfele kipörög a hátsó kerék (ezt mondjuk inkább már csak a gumi kopott állapotában tapasztaltam). Eddig 2-szer kaptam defektet, mondjuk egyik alkalommal 3-szoros defekt volt (a mocsok királydinnyének köszönhetően). Még az eredeti gumik vannak rajta, habár nagyon csúnyán elkopva, cserélni kell őket. A hátsó kerékbe került egy kisebb nyolcas, de az a féléves kötelezővel együtt ki lett centírozva, azóta rendben van.
A hátsó váltó és környéke valahogy nem az igazi... gyakran után kell állítanom, 2-szer meglazult már a fogaskoszorú is. Ha jól beletaposok a pedálba, akkor hajlamos megugrani a lánc (egy pillanatra (kb negyed fordulat) leesik az eggyel kisebb lánckerékre), ami igen kellemetlen, főleg, hogyha áll rajta az ember. A hatás a hajtásrendszer megfelelő olajozásával és a hátsó váltó beállításával mérsékelhető. A hátsó váltó néha kissé nehezen akar váltani.
Összeségében azért nagyon jó kis kerékpár, főleg, ha az árát is nézzük. Szerintem megéri megvenni, alapvetően megbízhatóan működik, nem sok gondom volt vele (ami volt azt kb mindet le is írtam). Nincs különösebb karbantartás igénye.
Nem túl extrém túrákra (közepes nehézségű terepig), esetleg munkába járni.