Gepida Sirmium mtb

56 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2012.11.)
  • Listaár: 140.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




zomby avatar
10 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • jó fékek
  • jó ár/érték arány
  • kis karbantartásigény
Hátrány
  • festés gyorsan kopik
  • kanyarban könnyen megcsúszik
Tapasztalat

Az ülőcső selejtes volt, elcsúszott benne az ülés, garanciával cserélve lett. A fékek jól fognak. Én ugyan csak 63kg vagyok, de mindig, minden időben jól teszi a dolgát. Eddig nem kellett fékbetét cserélni, de azért mostmár lassan időszerű lesz az is. A hajtómű nem túl merev, de azért teszi a dolgát. A markolat már kezd lelazulni a kormányról, lassan cserélni kell már. Az első villa jó, habár 0°C körül elég radikálisan felkeményedik, és fele annyit sem mozog, mint egyébként.

Az első fék bowdenjével vigyázni kell, mert egy szemvillanás alatt (1 nap is elég) kikezdi a homlokcsövet. Pár nap alatt lejött róla az összes festék, aztán mivel úgy hagytam még pár hétig, az alumíniumba is mélyedést vájt. Azóta egy gyorskötözővel a teleszkóp villájához van rögzítve a vezeték. Úgy néz ki, azt már nem kezdi ki.

A pedálról: ha valaki elég jó kondiban van, illetve elég erős hozzá, akkor huzamosabb ideig tartó vagy rendszeres erőteljes pedálozás után ilyesmire lehet számítani: fájdalmas víz- és vérhólyag, kisebesedett nagy bőrkeményedés a talpon. Én lusta voltam lecserélni onnan tudom. :)

Nem tudom, hogy a gumi hibája vagy másé, de már új korában is elég bizonytalanul mozgott a Sirmium. Kanyarokban borzalmas: bármi szennyeződés (por, sár, falevél (főleg, ha vizes), hogy a jégről nem is beszéljünk) van az (aszfalt)úton megcsúszik. Terepen, laza talajon is inkább csak sodródik oldalra ahelyett, hogy kanyarodna. Sziklás, köves terepen fölfele kipörög a hátsó kerék (ezt mondjuk inkább már csak a gumi kopott állapotában tapasztaltam). Eddig 2-szer kaptam defektet, mondjuk egyik alkalommal 3-szoros defekt volt (a mocsok királydinnyének köszönhetően). Még az eredeti gumik vannak rajta, habár nagyon csúnyán elkopva, cserélni kell őket. A hátsó kerékbe került egy kisebb nyolcas, de az a féléves kötelezővel együtt ki lett centírozva, azóta rendben van.

A hátsó váltó és környéke valahogy nem az igazi... gyakran után kell állítanom, 2-szer meglazult már a fogaskoszorú is. Ha jól beletaposok a pedálba, akkor hajlamos megugrani a lánc (egy pillanatra (kb negyed fordulat) leesik az eggyel kisebb lánckerékre), ami igen kellemetlen, főleg, hogyha áll rajta az ember. A hatás a hajtásrendszer megfelelő olajozásával és a hátsó váltó beállításával mérsékelhető. A hátsó váltó néha kissé nehezen akar váltani.

Összeségében azért nagyon jó kis kerékpár, főleg, ha az árát is nézzük. Szerintem megéri megvenni, alapvetően megbízhatóan működik, nem sok gondom volt vele (ami volt azt kb mindet le is írtam). Nincs különösebb karbantartás igénye.

Erre ajánlom

Nem túl extrém túrákra (közepes nehézségű terepig), esetleg munkába járni.

Ennyiért vettem
99.900
Csatolt képek
Gepida Sirmium  2011 mtb
Gepida Sirmium  2011 mtb
Gepida Sirmium  2011 mtb
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 17"
  • 19"
  • 21"

 
színválaszték:
  • fehér-piros
  • fekete-kék

villa (teló):

Suntour XCM Lockout


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Altus,

FC-M171 24-34-42/175 mm


fogaskoszorú:
Shimano Acera,

11-34


középrész:

FAG 122,5 Monoblock


első váltó:
Shimano Tourney,

FD-TX50


hátsó váltó:
Shimano Alivio
 
fokozatok száma:

3x8


Kerék

felni:

Rodi Excalibur tárcsafékes 36 lyuk


első agy:

Gepida Alu tárcsafékes


hátsó agy:

Gepida Alu tárcsafékes


külső gumi:
Schwalbe Rapid Rob,

26x2.1


Irányítás

kormány:

Gepida Alu 600 mm


kormányszár:

Gepida Alu 90 mm


kormánycsapágy:

Gepida integrált A-Head


nyeregcső:

Gepida Alu 31,6x400 mm


Fék

tárcsafék:
Avid BB5
 
féktárcsa:

160 mm


 
fékváltó kar:

Shimano ST-EF51


tömeg:

13.3 kg


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

1-3 (3 kérdés)

Kérdések Statisztika
Gepida Sirmiumra rakható-e gyorsabb hajtás és vékonyabb gumi?
56 válasz
utolsó: 2012. okt.
Gepida Sirmium-ra jó-e a BBB BHS-22 állítható kormányszár?
6 válasz
utolsó: 2012. ápr.
Gepida Sirmium-ba mekkora monoblok kell?
6 válasz
utolsó: 2011. nov.
1-3 (3 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Gepida Sirmium termékkel kapcsolatban: