Mongoose Tyax Elite mtb

18 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2011
    (frissítve: 2011.05.)
  • Listaár: 140.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-15 (18 vélemény)
Rendezés

bulls23 avatar
1 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

A bringa jól bírja a rideg tartást ,nem igényel sok figyelmet ... a váz erős jó alap fejlesztéshez a festék nem nagyon kopik , nem karcolódik... a tárcsafék jó de néhány év megeszi nem árt a fejlesztés(de árának szinvonalát hozza)

Hátrány

kevés a hiba inkább bosszantó apróságok :

  rengeteg méretü csavar (kell hozzá a komplett imbuszkészlet minden darabaja ...ez gyors szerelésnél hátrány)... sorjásodika gumija a kormánynak idővel .... az első telo nem az igazi gyengébb darab de hobbistának tökéletes

Tapasztalat

ár érték arány megfelelő ,jól néz ki , de bírja a strapát, ha nem csak villogni akarsz a csilli villi bringával akkor érdemes rákölteni egy jó elsővillára mert ami rajta van az kevés... ezenfelül én még egy váltóvédőt ajánlanék akkor aztán zuzhatsz ...a gyári gumik jók lassan kopnak a fékekkel ellentétben...azok igénylik a törődést ...de a bringa jól birja ha mostohán bánnak vele

Erre ajánlom

kezdőknek xc-re... közepes terepig lehet vele menni..nem kell sajnálni...illetve akik nem a karbantartás mesterei azok csipázni fogják ...elég igénytelen ilyen szempontból ...de ha ápolod meghálája

 

Ennyiért vettem
85000
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

csongor777 avatar
39 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

 sztem egész jo ülés, jó duplafalú felni , váltó eddig jo volt

jo a geo egész dirtös

jó ár/érték arány

Hátrány

fos fék, , a villa nem a legjobb, a markolat hamar kopik, gumik is elég hamar ledarálódnak bár tapadnak is

Tapasztalat

az árához képest egész jól fel van szerelve 

pár cucc cseréjével egész jo kis bringa lesz belőle

Erre ajánlom

dirt 4X 

az alapszinten XC

Ennyiért vettem
94000
Csatolt képek
Mongoose Tyax Elite  2008 mtb
a hajtókar mehet a kukába
10 olvasó 70%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

malibu avatar
2 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
Hát a váz brutál merev, nagyon jó alap egy strapabiró bringa építéséhez.Ha nem vagy grammániás akkor lehet rá építeniAz alkatrészeket majdnem mindent lecseréltem rajta minden Deore lett .A fékek Hayes hidraulikusak lettek .A telóhoz még nem nyúltam de az az idő is eljön hamarossan A kerekek egész jók
Hátrány

Ha a saját igényedhez igazítod nincs gond vele

Erre ajánlom
Túrára minden képpen Versenyezni nem hiszem hogy erdemes
Ennyiért vettem
90000
Csatolt képek
Mongoose Tyax Elite  2008 mtb
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

balaci avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
erős és nagyon massszív váz, jó ár-érték arány - már ha 20ezer felett lehet ilyenről beszélni.
Hátrány
A hátsó váltó gyárilag nem passzol a racsnihoz, a hajtókarnál pedig túl széles a monoblokk, így elől a lánc belekarmol a váltóba, míg hátul nem vált vissza, illetve ugrik a váltó. Nem leeht normálisan beállítani, cserélni kell.
Tapasztalat
megfelelő beállítások, és nem túl agresszív használó esetén ideális minden városi és hegyvidéki csótánynak
Erre ajánlom
megfizethető cucc, kis korrekcióval nagyon szerethető bringa lehet könnyű terepen, városban
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

picur220 avatar
8 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny
A váz nagyon erős, az Alivio váltóval, meg az egész hajtással meg voltam elégedve. A váltó gyors, pontos. A széles kormány nekem bejött, a sajátomon is cseréltem szélesebbre. Markolat hamar kopik. Váltókar jó.
Hátrány
A vázat egy kicsit nehéznek találtam, nem gyorsulok vele úgy, ahogyan azt elvárom. A fékek nagyon fosok, azonnali cserések min. egy BB5-re. A telo nálam egy kicsit szorult, nehezen mozgott, és a 100 mm-ből kb 80at.
Tapasztalat
Összességében tetszett, de a féknél még egy fos V-fék is jobban fogott...
Erre ajánlom
XC-re, városba teljesen jó, sztem túrázgatni is, de sztem enyhe DH/FR-hoz is elég erős a váz, csak oda ugye már komolyabb alkatrészek kellenek.(váltó, hidrofék, stb.)
Szerinted hasznos?

Frenkyone avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
Még csak pár hete van meg, de egy nagyonjo kerónak találom! a váz iszonyat merev és brutál. nagyon jol tűri a lejtős terepet, a telo egy sr suntour XCM nagyon finoman mozog, talán picit tulságosan is. a gyári hajtokar egész jo, a tárcsafékek szintén. A gyári váltók hibátlanul és szépen működnek.
Hátrány

Amint már emlitettem a teló kicsit puha és néha nagyon bemozog, bár ezt is kilehet küszöbölni ha a lock-ot bekapcsoljuk. az ülés iszonyat kényelmetlen ameddig megnem szokod, vagy le nem cseréled. a gyári abroncsok nagyon hamar kopnak, és látom hogy ez lex az első amit cserélnem kell.A promax tárcsafékek kicsit gyengék,de megszokható.

Tapasztalat
Szerintem ennyi pénzért egy igazán faxa gépet kap az ember, a későbbiekben meg ugyis tuningolja, és tuning alanynak tökéletes.
Erre ajánlom
Kinek ajánlom? Aki szeret terepen menni, de nem DH, csak szolid lejtőzés,városi hülyülés, és túrázgatni is lehet vele,de csak rövid távon.
Ennyiért vettem
90.000.- Huf
Csatolt képek
Mongoose Tyax Elite  2008 mtb
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

david51 avatar
29 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

háth hol is kezdjem...
igazából nem olyan drága ahhoz képest amit nyújt szóval jó vétel
jó merev minden rajta, meg nem rossz a felszereltsége se, pláne ennyiér

Hátrány

a váltó eltörött mer kiesett belőle a limiter csavar...
a kerekek nem bírják a pöriket
a lánc hajlik oldalra
a teleszkóp nem túl mozgékony

Tapasztalat
jó a geo mindenre úgyhogy a leguniverzálisabb bike
Erre ajánlom

XC tuninggal dirt street

Ennyiért vettem
80000 alap + sok ráköltés
Csatolt képek
Mongoose Tyax Elite  2005 mtb
10 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gé avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Jó geometria, iszonyat masszív váz, izmos hajtókarok, a Suntour XCM teló pedig nagyon szépen, finoman mozog. Nagyon pontos váltók (Alivio elöl-hátul). Felnik is nagyon masszívak, és a Kenda gumik is igen jól teljesítenek. A Promax tárcsafékektől nem vagyok elájulva, de azért kellően jól fognak, meg vagyok velük is elégedve.

Hátrány

A gyári pedál ipari hulladék, ajánlatos mihamarabb eldobni... Ezen kívül kisebb ugrásoknál nagyon beleng a lánc (mintha nem feszítené ki eléggé a váltó kanala), és ilyenkor hozzáütődik a vázhoz. Szerencsére gyárilag van rajta láncvillavédő, így nem szedi le róla a lánc a festéket. Gyári ülés hosszabb tekeréseknél (>70km) nekem eléggé kényelmetlennek tűnt.

Tapasztalat

Igaz, még csak bő 3 hónapja használom, de ezalatt már elég sok mindent megélt.

Igazi nyúzható terepgép, ennyi pénzért biztos hogy ez volt a legjobb választás. Nekem tetszenek a vastag vázcsövek is, eléggé komoly kinézetet kölcsönöznek a gépnek, továbbá a kis zölddel megbolondított fekete alapszínről is hasonló véleménnyel vagyok :)

Nagyon masszív az egész konstrukció, és imádom hogy nem kell félteni - azaz gyakorlatilag bármilyen terepen megállja a helyét - és nem kell folyton attól félnem, hogy mindjárt szétesik alattam...

Erre ajánlom
DH és freeride kivételével szerintem mindenre jó, gyakorlatilag bármilyen terepre alkalmas a gép.
Ennyiért vettem
92000
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

wheex avatar
3 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
A váz baromi merev eddig sok mindent kibírt. A hajtókar fogaskoszorú lánc még mindig gyári 6000km után pedig nem kíméltem, igaz karba van tartva.
Hátrány
A teleszkópja (spinner grind) nekem 8 hónapot bírt. A tektro tárcsafékek borzasztó gyengén fognak. Acera hátsó váltó szintén hamar szétment sikerült feltekerni a kerékre. A felnik viszonylag sokáig bírták 1-2 küllő törött csak el viszont a bb7-es fék erejét már nem bírták rendesen meg csavarodott a küllők meg meglazultak rendesen.
Tapasztalat
Miután szinte minden upgradelve lett rajta nagyon király gép lett belőle.
Erre ajánlom
CC,XC,túrázgatás, kisebb dúrvulások
Ennyiért vettem
90000
5 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

YR avatar
YR
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 8000 km-en keresztül, brutálfutárként használtam
Előny
Eszméletlen a váz s a teló, olvastam nem mindenki van megelégedve vele de engem elcsaptak a bringával s kutya baja se lett pedig repült mint atom, kerékcsere, se görbülés semmi, a telónak se pedig ott kapta el a kocsi.Bir mindent eddig semmi bajom vele pedig hajtom mint atom,gyorsul mint a fene pedig nem könnyü!
Hátrány
Hátrány? Nem is tudom, fékbetéten kivül még semmi csere nem volt ( csak az első kerék az ütközés miatt ) de az kopik rendesen.
Tapasztalat
Volt már jópár bringám de mivel futárkodom igy azért a könnyebb vázakat céloztam be eddig, Magellan polaris Cheyenne Mustang stb.. azok is jók de sorra haltak be a dolgok 2-3 hónap után. Ezt nyüstölöm immár lassan 2. éve nap szinten 100-120 km-el télen is, de megy megy s megy...
Erre ajánlom
Szerintem ennyi pénzért frankó gép ez,lehet vele tépni,lehet gyilkolni
Ennyiért vettem
80000
8 olvasó 63%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Merle Richard avatar
Merle Richard
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Naon jo váz erös nem a legkönnyeb de naon jo sztem streetre bár manuálozni nem lehet vele én DH-ra és Dirt re is használtam a teleszkop hamar meghalt a fékeke se a legjobbak de ennyi pénzért a világ legjobbja.Az ujitásokat birja.Sztem kezdére naon jo és én sztem még a keménységeket is birja.Nekem egy 13"os modellem van.
Hátrány
A monoblokk a magassága.Naon alacsonyan van.Meg a gyári cuccomok egy picit gyengék.
Tapasztalat
sztem naon jo
Erre ajánlom
Az én vázméretemmel(13") jo sztem dirtre dhra streetre
Ennyiért vettem
100000
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

benceremony avatar
benceremony
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 1 évig, varacskosdisznóként használtam
Előny
Váz, ár/teljesítmény
Hátrány
hátsó váltó, felnik, gumik
Tapasztalat
nem rossz kis bringa, én szeretem. a telo annak ellenére h nem néz ki masszívnak, vmi csoda folytán még semmi baja.
Erre ajánlom
jobb telóval, felnivel sokmindent kibír
Ennyiért vettem
73
6 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

david51 avatar
david51
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Jó tárcsa, rpm hajtó ,a felni szinplafalú,de egy kis 8-as sincs benne sok bunny után (95 kg vok) passzol a sisakomhoz (sixsixone dirt lid army green)40-50 kmh sík terepen
Hátrány
sz*r telló bunny érkezésnél lötyög a lánc (lekapta a festéket a hátsó háronszögbe de egy tépőzáras cápafog megoldotta)
Tapasztalat
Ára nem rossz de az a telló sz*r (ettől még egészébe nem rossz a gép)
Erre ajánlom
Boltbajárósoknak túrázóknak városban ökörködőknek (semmi komoly trükk csak bunny wheelie talán manual)
Ennyiért vettem
80000
6 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

stuff avatar
stuff
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
hát viszonylag olcsó, ár/minőség arányban rendesen benne van
Hátrány
nem a legkönnyebb de ez van ezt kell szeretni grind teló kuka, na meg acera, pff.. hát a tárcsafékek minőségéről ne is beszéljünk, fékeztem egy nagyobbat, tőben elreccsent a hátsó.
Tapasztalat
jó bicaj átalakításokkal
Erre ajánlom
CC enyhén FR
7 olvasó 43%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

frstlr avatar
frstlr
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, varacskosdisznóként használtam
Előny
Naggyon jó a váz igaz nem a legkönnyebb...
Hátrány
amire én használtam-street...arra nem a legesleggjobb de belehetett vele adni néhány trükköt!!!
Tapasztalat
én naggyon gyilkolom a bringát meg adok neki ami kifér és még a váz tökéletesen bírja.sztem jó kis bringa..
Erre ajánlom
cc-street
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (18 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

6061 alumínium váz ívelt Multishape alsócsővel


anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • XS
  • S
  • M
  • L
  • XL

 
színválaszték:

Fekete


villa (teló):

Suntour XCR-LO, Hydraulikus Lock-out, 100 mm rugóút


Meghajtás

hajtókar:

Suntour XCT V3, 44-32-22T


lánc:
KMC Z72
fogaskoszorú:

SunRace 8S, 11-32T


középrész:

Tange zárt csapágyas


első váltó:
Sram X5
hátsó váltó:
Sram X5
 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

Platform


Kerék

felni:

Weinmann Taurus 2000 disc, duplafalú, alu


első agy:

Formula Disc, Alu, 32L


hátsó agy:

Formula Disc, Alu, 32L


külső gumi:

Kenda Small Block Eight, 26 x 2,1"


Irányítás

váltókar:
Sram X.4 Trigger
kormány:

Mongoose alu, hajlított

  • Befogó: 31,8 mm

  • Emelés: 30 mm

  • Szélesség: 635 mm (XS, S méretű modellek esetén), 685 mm (M, L, XL méretű modellek esetén)


kormányszár:

Mongoose alu,

  • Befogó: 31,8 mm

  • Hossz: 90 mm (XS, S méretű modellek esetén), 110 mm (M, L, XL méretű modellek esetén)


kormánycsapágy:

1,1/8" Zero Stack


nyereg:

Mongoose XC Elite


nyeregcső:

Mongoose alu


Fék

tárcsafék:

Tektro Draco, hidraulikus


 
féktárcsa:
  • 160 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

fékkar:

Tektro


Mongoose logó

Mongoose márka bemutatás

A Mongoose-t 1974-ben alapította Skip Hess, ekkor még BMX Products, Inc néven. Motomag One néven futó egybeöntött alumínium BMX kerekével rögtön sikeres lett. Ekkor még otthon dolgozott, de másfél év múlva kinőtte otthoni bázisát, mivel ekkor már vázakat és komplett kerékpárokat is gyártott. A cég 2001-től a Pacific Cycle-hez tartozik.

A Mongoose fő profilja a BMX gyártás, de MTB, városi és fixi kerékpárok gyártásában is jelen van. 2001 óta gördeszkákat és elektromos robogókat is gyárt. A kezdetek kezdetén voltak motorkerékpár-vázas kísérleteik is, de ezek kudarcba fulladtak. A Mongoose két vonalon mozog egyszerre: gyárt belépő kategóriás kerékpárokat is, melyek az USA-ban még nagyáruházakban is megtalálhatóak, és felsőkategóriás, high-end modelleket is.

A cég fő arcai Steve „Romo” Romaniuk az élő freeride legenda, és Chris Akrigg, aki a féktelen fixitől a triálbringán át bármivel ami Mongoose hatalmasat alkot.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Mongoose Tyax Elite termékkel kapcsolatban: