Röviden összefoglalva az előnye az, hogy olcsón lehet szerezni egy olyan bringát, ami még nem hagyott néhány hónap alatt cserben.
A tévében láthatjuk, hogy az egyes körversenyeken miként cserélik ki a defektes kerekeket. Ezzel a kerékpárral ezen pillanatig még nem volt probléma annak ellenére, hogy a hazai utak érdekes megoldásokkal vannak ötvözve.
Az tény, hogy nem egy több százezer forintos csodajárgányról van szó, de azt hiszem hogy a vastag kerekek igazán megállják a helyüket, mert szükség VAN rá! Azt gondolná az ember, hogy minek ekkora traktor gumik rá. Néhány túra után átgondoltam, hogy hol is voltam vele.... szóval nyugottan elférnek rajta. Ezért ez az előnyhöz kerül.
Az ülés kényelmes (egy darabig), egyenes úton hajtás közben semmi különös hang nincs jelen, a lánc jól fut rajta, a fékkarok megfelelnek az elvárásnak és meg is lehet állni velük. A váltó átlagos Shimano. A kitámasztó nincs útba a hajtás közben.
Több montin ültem már, de idáig a Hauser Galaxy az egyedüli, ami nem rántja föl az elsőkereket ha én nem akarom 1-esben. Szerintem jó tervezés eredménye lehet. Illetve az is, hogy lejtőn 56 km/h-ás végsebességet is el lehet érni vele úgy, hogy nincs benned félelem. A viszonylagos nagy áttétel is jól húz - főleg aszfalton jól lehet pörgetni. Teleszkóp nincs rajta, merev vázas az egész. Ez is segíti az aszfalton való gyors közlekedést.
Külsőleg meg nagyon menő a matricák meg a festés is szép szürke. :)
Elsősorban mégiscsak országúton használom a Hauser Galaxy-t. Nem véletlenül nem országútit, vagy más cross-t vettem, mert vélemények alapján megbízható és használható. Néha érzem, hogy nem erre találták ki ezeket a fajtákat, de személy szerint azért kíváncsi lennék, ha mondjuk egy 5 kg-al könnyebb lenne, bár ha hajtom, akkor megy sík terepen 30-al becsületére legyen. A váltórendszert nem értem. Mármint úgy, hogy miért úgy csinálták, hogy a marokváltón hátul rendesen indexelve van, az elsőn meg b@sztak valami kis viszonyítási alapot is feltüntetni, csak azt hogy + meg - . (Ráültetném ilyenkor az olyat aki így tette föl rá. De akkor legalább a hátsó se lenne indexelve, vagy nemtom.) Így rendesen kerreg a cucc váltáskor... Meg nem mindig tudom a hátsón 6-osból 5-ösbe tenni pontatlanság nélkül. Az is idegesÍtő, de ez inkább gyors pörgetés mellett jelentkezik.
A bal hajtókar spec nálam már elengedett. Bár mondjuk hajtom mindenhol a Galaxy-t. (De azért mégiscsak ciki volt, hogy sok km után egy 50km-es táv végén 3,5 km-nél már haza kellett tolnom dombra...)
A kényelemről annyit, hogy ha nem lenne bicós nadrágom szivaccsal, az úgy fájna. A kormány kicsit túl széles annak ellenére, hogy én se vagyok egy cingár, és ez kényelmetlen lehet.
A nyeregmagasságot mindig egy kicsit alacsonynak érzem, ~186cm-emnél 22"-es vázam van (akkor ez volt a legnagyobb), és a nyeregcsőn már a maximumot jelzi a kihúzásnál.
Tehettek volna inkább gyorsbilincset mindenhova. (A másik haveromnak montam, hogy húzza följebb az a nyereget, mert hozzá képest alacsonyan van. Beleegyezett azt ott előttem meg is csinálta. Ha nekem kellene, akkor eltartana, még meghúzom a jóöreg 13-as kulccsal...)
Idén tavasszal rendeltem meg (2012 tavasz) 2006-os évjáratozású példányt. Véleményeket olvasván minőséget szerettem volna kapni jó áron. Nos, ezt a témát fényezvén meg is kaptam. Nem volt többre pénzem, de nem vagyok annyira profi, így ez is megfelel. Végül is döntés előtt álltam, hogy egy gyenge országútit, vagy egy megbízhatóbb ám de olcsóbb montit vegyek. Nem csalódtam idáig. Semmi sem befolyásolja a kerékpározás élményét amiket fentebb leírtam; az az én személyes tapasztalatom, nem szeretnék senkit sem elriasztani, néha egy kicsit túloztam a szövegkörnyezettel... Néhány hónap alatt ~350 km-t tettem meg az időjárás közrejátszása mellett. A hajtókar már megérdemelne egy húzást, úgyhogy azt végül is alap szervizelésnek betudom. Cserére nem szorult, de azért egyszer kipróbálom slick gumikkal is a Hauser Galaxy-t.
Tökéletesen megfelel azok számára, akiknek mondjuk nincs keretük venni drága velókat, és akkor is inkább a minőségre utaznak de minden körülmények között szeretnék élvezni a kerékpározást. Ha végigveszem:
- boltbajárás
- kisebb távokra elugrani valamiért
- hétvégi túrák
- kikapcsolódás
- hosszab távokra (inkább sportosabbaknak) edzeni
- versenyre azért nem :)