Pár hónapja vettem a Spider-t, és mindenben maximálisan elégedett vagyok vele. A teleszkóp jól működik, a kormányról való lockolás pedig pompás megoldás!
A váltók nagyszerűen teszik a dolgukat a Kellys Spider-en, a fékek pedig számomra tökéletesek! A 180-as első tárcsa miatt az első keréken is kellő fékerő tapasztalható. Használtam sáros, nedves körülmények között is, hiba nélkül működtek ilyen helyzetben is.
Festés és design kiemelkedő ebben az árkategóriában, csakúgy mint az ár/teljesítmény arány, amelyben szintén kimagasló ez a Kellys mtb szerintem.
Kiemelném még a csomagtartó és sárvédő rögzítés lehetőségét, amely hasonló sportos MTB-nél, mint a Spider ritkaság számba megy.
Csak apróságokat tudok itt felhozni: A nyereg hoszabb távon elég keménynek bizonyul, és ezen felül a kissé érdes, fehér külső borítás vonzza a koszt, melyet nehéz eltávolítani róla. Rövidebb tekerésre (2-3 óra) azonban ez is tökéletes.
Talán még annyit tudnék itt említeni, hogy a kormány és nyeregcső fekete festése könnyen sérül a Kellys Spider-en, ezekre vigyázni kell.
Ami nekem szokatlan volt elsőre, hogy a lánc elég közel van a láncvillához, így minden gödörnél neki is csapódik. A láncvilla védelme érdekében átlátszó, vastag matricával látták azt el, így ezen sem aggódom túlságosan, amíg a matrica kitart.
A gyári külsőket csak sárban, vagy földúton lehet normálisan használni, egyébként felejtős, mert nagy a gördülési ellenállása és aszfalton olyan a Spider hangja mintha egy masszív terepjáró gördülne az úton, nem beszélve arról, hogy nagyon gyorsan kopnak. Ez persze nem hátrány, csak számomra, mert egyrészt mostanáig míg használtam, nem nagyon volt sár, másrészt aszfalton is gurulok vele, így nekem ez nem jött be. Cseréltem egy K578 KENDA-ra (1,9"-os), ami olcsó is, és nekem nagyon bejött a korábbi bringámon, így ezen is.
A pedálokat kapásból patentesre cseréltem, így a gyáriakról nem tudok véleményt mondani.
Sokáig keresgéltem mire a Kelly's Spidert választottam. A konkurrens cégek hasonló, vagy azonos felszereltségű bringái min. 20%-al kerülnek többe, amellett, hogy a Kelly's design-ja, festése szerintem kimagaslóan szép és jó minőségű.
Fékhatásról csak annyit, hogy épp tegnap előtt sikerült egy lejtős aszfaltúton a kelleténél kicsit jobban behúznom az első féket, aminek egy első tengely körüli átfordulás, és különböző zúzódások lettek az eredénye :). A Kellys mtb szerencsére gond nélkül átvészelte.
A specifikácó nem a 2011-es felszereltséget és súlyt tükrözi! A 2011-es többek között BR-M445 fékekkel, Alivio első váltóval, SR Suntour XCR RL telóval, SHIMANO Acera M361 (42x34x24) hajtóművel, és kereken 1 kg-al (!!) könnyebb súllyal érkezik!
Elsősorban XC és túra (van rajta csomagtartó szem!), de minden célra ajánlom, csak semmi durvulás!