Akár csak ahogy az előttem szólók írták, nagyon jó ár/érték arányú bringa. Rettenetesen strapabíró!
A pedált rögtön a megvételnél cseréltem (az itteni jó tanácsokat megfogadva), ezért nekem azzal nem volt gondom. :) Viszont ránézésre is látszott, hogy cserélni kell.
A teleszkóp valóban nem nagy durranás, viszont borzasztóan masszív, és kormányról lockolható. Amíg nincs baja, addig nem cserélem.
Nekem a másik nagy hátránya a bringának, a fék! A Tapasztalatban leírom a véleményemet.
A brigárol annyit írnék, hogy nem bántam meg a megvételét! Eszméletlenül jó kerékpár! Sokáig kerestem, nézegettem bicikliket, de végül emellett döntöttem úgy, hogy nagyon szeretem a merida bringáit! (Nem reklám, csak jó tapasztalataim vannak!) Mégis ezt vettem, és nem bántam meg. Hajtottam már meg rendesen, estem is vele nagyokat, többször betonon is, de semmi baja! Felállítottam és tekertem tovább. (Volt amelyik esést, én nem úsztam meg olyan simán, mint a bringa. :) ) Azt sajnálom, hogy a fékkel így jártam, mert úgy vettem a bringát, hogy egy darabig ne kellesen költeni rá.
Szóval a fék! Én Hayes Dyno Sport fékekkel kaptam a bringát ( úgy tudom valamelyik évjáratot shimanoval szerelték(ik), ami egyszerűen valami rettenet volt számomra. Hozzá kell tennem, hogy nem vagyok kis súlyú (115kg), de már rögtön az elején nem volt az igazi. Nem nagyon akart bejáratódni a fékrendszer. Gyakorlatilag az első 50km megtétele után égtelen nyikorgásban tört ki, mintha egy vonat szerelvény fékezne. Gyakorlatilag mindig beégett a fékpofa (félfémes). Próbáltam óvatosan megcsiszolni a fékpofát, az ismételten 50km-ig bírta. Aztán próbálkoztam betétcserével BBB betéteket kapott (félfémes), azzal is ugyan ezt produkálta. A másik, amikor terepen lejtőn lefelé megengedtem a bringát, egy idő után mindig elmászkált a nyomáspont (a rázkódástól, gondolom én), a lejtő aljára érve, már a kormányig be tudtam húzni a fékkart. Az olaj nem folyt sehol, ezért arra gondoltam, hogy gyárilag kevés az olaj benne, vagy levegős, de olajcsere után is ugyan ezt a jelenséget produkálta. Gyárilag 160-as tárcsával kaptam elől hátul, ami rettenetesen felforrósodott mindig. Eljutottam arra a pontra, hogy ez a fék nem egy jó konstrukció, vagy nem a súlyomhoz van méretezve, ezért lecserélem. Egy shimano slx féket kapott, 180-as ice tech-es tárcsával elöl hátul. Na erre már nem lehet panasz! Sokkal nagyobb biztonságban érzem magam azóta a bringán.
Upgrade: 2014.08.30
A bicikli többi alkatrészéről is írnék pár észrevételt.
A felni/kerékagy eszméletlen strapabíró! Mint írtam 115kg vagyok, de ezek a joytech kerékagyak bitang jók (pedig féltem tőle, mert a joytechről itt nem mindig jó a vélemény), akárcsak a kross saját felnijei! Se kotyogás, se deformálódás, se nyolcas, holott kapnak rendesen a súlyom alatt! A váltó: hogy őszinte legyek, nem szoktam kímélni a váltókat, se az elsőt, se a hátsót. Mint előttem is írták, van hogy terhelésnél recseg az alivio váltó, viszont ez elenyésző! Többnyire pontosan vált, és szépen teszi a dolgát. Nem versenyzésre használom, szóval ellátja a feladatát szépen. Ami engem egy kicsit zavar (nem nagyon), hogy néha ledobja a láncot. A rugó nem feszíti elég erősen. Mint mondtam, nem nagyon zavaró, mert nekem menet közben sosem dobta még le, csak akkor, amikor állok, és az egyik lábammal megtekerem hátra a pedált. Nem tudom miért pont erre a mozdulatra dobja le, de mint írtam, menet közben sosem esett le. Pedig hasítottam már le jó köves, pattogós, vízmosta terepen. Az első váltó is rendben van. Tudom, hogy lehet kapni sokkal jobb váltókat, de nekem nincs rá szükségem.
A shimano alivio középcsapágy is rendben van, Eddig semmi gond vele, szépen teszi a dolgát. Pedig a borulásoknál a pedál is kapott rendesen.
A schwalbe rapid rob gumi, nekem nem jött be. Borzasztó hamar elkoptak (most fogom lecserélni. Két év után). Tudom, hogy nem betonra valók, nem is sokat használom betonon, de el kell jutom valahogy a terepes szakaszig, addig kénytelen vagyok betonon is használni egy kicsit, de akkor is hamar elkoptak. Oldaltartása semmi ennek a guminak. Amikor új volt, jól kapaszkodott homokos, földes úton, de oldaltartása akkor sem volt, és hát, nem sokáig van a teljes barázda meg a gumi tetején.
Egyenlőre ennyi. :)
Ha lesz valami a kilométerek előrehaladtával, akkor azokat is leírom. ( Persze csak ha érdekel valakit. :) )
Upgrade: 2015.04.11
Sikerült beszereznem a bringához Michelin Wild Grip'r külső gumikat, le is teszteltem (homokos, földes, köves, laza talajon). Csak azt tudom mondani róluk, hogy egyszerűen baromi jók! Zseniális! Jól tapad, van oldaltartása, jól megfog ha kell, szóval xc-re ennél jobb gumit nem is vehettem volna. A kopását nem tudom, az idővel kiderül, és sárban sem teszteltem még. Én belsővel használom, méghozzá Michelin Protek Max belsőkkel. Hamar ki fog derülni, mit tudnak így együtt!.
Amire kitalálták arra tökéletes! XC, Túra stb