1999-ben lopták el a bringámat, azóta szerettem volna venni. Kínálat óriási, nagyon nehéz döntés volt. Megettem a marketinget, hogy a 650B a jó. Tovább szűkült a kör, mivel ragaszkodtam a hidraulikus tárcsafékekhez. Gepida Ruga volt a másik gyönyörűség, de a 32-es teleszkópjával győzött a Kross. Nincs összehasonlítási alapom, eddig nagyon meg vagyok elégedve. Vázgeometria, fényezés, hegesztési varratok szépek. 178 magas vagyok, M-es a váz 19". Egy komolyabb Spyral pedállal adták át, a gyári nem tudom, milyen. A 78 kg-ommal nem fogom kihasználni a teló képességeit. Fékek jól fognak, finoman adagolhatóak. Váltók szépen, pontosan váltanak. A telónak abszolút nulla a holtjátéka lock-olt állapotban. A bowdenek a felsőcső alatt futnak. Elég mozgékony, gyors bringa. Lehet vele vitorlázni, mert sokáig lendületben marad. A nyereg kényelmes, gyorsan betörhető. Aszfalton is kiváló. Gallyas ösvények után a küllők, váz, felnik fényezése sértetlen. Nem indokolt egyik alkatrész cseréje sem, mert amire én használom, bőven elég. Masszív benyomást kelt, nyugodtan lehet taposni neki, nem kell félni, hogy letörik róla valami. Nincs hiányérzetem, ha ránézek, vagy megyek vele. Az idő majd megmutatja.
Húzáskor beleér a lánc az első váltóba (hátul a 7. fogaskeréken, elől a 2-on van), mintha nyolcas lenne a hajtóműben.
A kormány lehetne egy kicsit hajlítottabb.
A nyeregcső nem gyorszáras.
Kicsit pattogós, de szerintem a guminyomással lehet finomítani.
Az átvételkor jó néhány apró esztétikai sérülést találtam. Nem tudom, hogy ez mennyire normális egy zsír új bringán.
Állati jól néz ki, de ez ki fog menni a divatból.
Sima XC a kisujjában van.
Szerintem keményebb terepre is jó, csak bírja a lábad.