Merida Big Nine TFS XT-D mtb

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2012.03.)
  • Listaár: 439.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

James0007 avatar
4 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-minőségi kialakítás, tetszetős külső (élőben sokkal mutatósabb ez a Merida 29er mint a fotókon)

-a 29-es kerekek előnyei (gyors, egyenetlen utat jobban szereti, jobb tapadásm stb.), én már el se tudnám képzelni, hogy 26"-os kerekűt vegyek.

-jó felszereltség (teleszkóp, váltók, 180-es tárcsafékek)

Hátrány

-a magyarországi ára drága

-a gyári Selle Italy X1 nyereg leginkább fakíroknak való :-(, valami zseléset tehettek volna rá legalább, vagy a Selle SMP valamelyik modelljét

-a hozzá csomagolt prizmák és csengő olcsó kategória

Tapasztalat

Nagyon jó és minőségi bringa a Merida Big Nine TFS XT-D, de a nyerget cserélni kell valami kényelmesre, pld Selle SMP hybridre. Érdemes német web áruházakban rákeresni, én 1000 EUR-ért vettem, házhozszállítási költséggel együtt és beállítva. Ez a hazai áraktól 30%-kal olcsóbb. Ráadásul ha nem tetszett volna 2 héten belül vissza küldhettem volna indoklás nélkül. A dobozból kibontva csak a kormányrudat kellett helyére szerelni, az első kereket a gyorszárral berakni, a pedálokat betekerni és a gumi+teleszkóp nyomást beállítani. A kerékpár minden fő alkatrészéhez adták a használati-szerelési leírásokat is.

Erre ajánlom

Akár aszfalt útra is a gyorsasága miatt.

Ennyiért vettem
1000 EUR
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

drkotasz avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A nyílt terepen a 29-es kerekeknek köszönhetően hihetetlen könnyen lehhet haladni.

Országuton is jobban lehet tempót menni.

A villa kormányról zárható.

Hátrány

Szűkk erdei ösvényen éles , mély fordulóknál "meg kell szokni".

Tapasztalat

Csak ajánlani tudom a Merida Big Nine TFS XT-D-t.

Ki kell próbálni és a beszéljen a kerékpár magáért!

Erre ajánlom

Mindenfajta terepre.

Csatolt képek
Merida Big Nine TFS XT-D  2012 mtb
Merida Big Nine TFS XT-D
Merida Big Nine TFS XT-D  2012 mtb
Merida Big Nine TFS XT-D
Merida Big Nine TFS XT-D  2012 mtb
Merida Big Nine TFS XT-D
8 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 15"
  • 17"
  • 19"
  • 21"
  • 23"

 
színválaszték:

Selyemfényű sötét ezüst (Kék-fehér felirat)


villa (teló):
Rock Shox Recon,
  • Silver SA
  • 100 mm rugóút
  • Poplock
  • Kormányról vezérelhető lockout

Meghajtás

hajtókar:
Shimano Deore XT,

42-32-24T


lánc:
KMC X10
fogaskoszorú:
Shimano Deore,
  • CS-HG62
  • 10S
  • 11-36T

 
fokozatok száma:

3×10


Kerék

felni:

Big Nine Pro D


első agy:
Shimano Alivio első,
  • HB-M435
  • Centerlock

hátsó agy:
Shimano Alivio hátsó,
  • FH-M435
  • Centerlock

külső gumi:
Maxxis CrossMark,

29×2,1"


belső gumi:

Merida Lite


Irányítás

váltókar:
Shimano Deore XT,

SL-M780


kormány:

Merida Pro OS Flat

  • 660 mm széles
  • Egyenes

markolat:

Merida Double


kormányszár:

Merida Pro OS-6

  • 31,8 mm befogó
  • 6° emelkedés

kormánycsapágy:

BB410


nyereg:

Selle Italia X1


nyeregcső:

Merida Pro 2 SB15

  • 27,2 mm

Fék

tárcsafék:

Shimano BR-M505


 
féktárcsa:
  • 180 mm (első)
  • 180 mm (hátsó)

fékkar:

Shimano BL-M505


Kiegészítők

 
további kiegészítők:

Merida Pro QR nyeregcső-bilincs


tömeg:
  • 13,07 kg (19")
  • Váz: 1,76 kg (19")

Geometria

váz geometria kép
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Big Nine TFS XT-D termékkel kapcsolatban: