Merida Big.Seven 100 mtb

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2015
    (frissítve: 2015.03.)
  • Listaár: 199.900 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

Stevensan avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Jól összerakott és hobbi célra tökéletesen megfelelő felszereltségű bringa a 100-as. Altus pillangó, Altus első és Alivio hátsó váltó (27 sebesség), valamint 180/160 -as Tektro HDC 330-as hidraulikus tárcsafékekkel adják. Ez a felszereltség tökéletesen alkalmassá teszi a bringát arra a félig városi, félig könnyű terep kiélvezésére, amit a lakhelyem környezete nyújt. Jó megjelenésű bicikli, nagyon tetszetős festéssel. A Suntour XCM HLO 100-as teleszkóp eléggé jól teszi a dolgát, ha arra használjuk a kerékpárt, amire való. Sokat járok vele, minden elintéznivalómat ezzel intézem, ezzel járok melózni, időnként pedig könnyű terepen, vagy akár a bringaúton is hajtom. Elmondható, hogy ezen körülmények között elég penge bringa ez, de  nem ijed meg attól sem, ha egyszer kétszer leugrat az ember vele a padkáról, vagy végigszántunk vele a füvön, vagy murván. A fékek kitűnően fognak, a váltás pontos és hangtalan. Nagyon jó a geometria, az ülőhelyzet kényelmes, nem kell nagyon előredőlni rajta, viszont nagyobb emelkedőkön sem nagyon akarja felkapni az orrát.

Hátrány

A minőséggel viszont nem voltam kifejezetten elégedett. Nem azzal volt a baj, hogy konkrétan valami nem volt jó. Hanem azzal, hogy valami mindig volt vele. Először a hátsó fék állítódott el hetente háromszor, de már alig hitték el a szervizben, hogy nem én állítgatom el és járok oda szórakozásból. De végül megcsinálték. Aztán volt valami halk kattogás pedálozásnál. Kicserélték a monoblokkot, kattogás megmaradt. Mondták, hogy ez ilyen, ennél drágább biciklik is kattognak. Mondjuk mostanában nem hallottam egy kattanást sem, szóval kijelenthető, hogy meggyógyult. Aztán 5 hónapos korában megyek fel az emelkedőn, de elkezdi dobálgatni a láncot mindkét váltó... eltörött a lánc. Én ettől sokkot kaptam. Nem kipattant egy láncszem, hanem eltörött egy láncszem. Kivettek belőle egy részt, de miután túl rövid lett a lánc féláron kaptam hozzá egy jó Deore láncot. Mondjuk szerintem ez garanciális lett volna, de nem vitatkozom. Ezek után már nem volt vele különösebb gond, szóval nyugodtan ülhettem fel - arra a nyeregre, ami sorra tönkretette a gatyáimat. A citromsárga díszcsík, ami rajta van kopik és ezzel kimoshatatlanul össze sárga foltozza az ember fenekén a ruhát. Jó, hát legszivesebben flex-el estem volna nek, de inkább vettem egy másik nyerget. Ez az új minden percben emlékeztet arra, hogy mekkora határ fos volt a gyári nyereg. És bár kifejezetten elégedett vagyok a fékekkel, azért annyiban nem tökéletesek, hogy ha eláznak, akkor az első fékezésünknél egy orbitálisan nagyot tudnak nyikkanni. Jó, azért nem olyan, mint amikor a busz megáll melletted és ha minden fél percben fékezel, akkor nem is csinálja. De azért be tudsz égni.

Tapasztalat

Ez az az árfekvés, amiből elég keveset adnak el, mert aki nem gondolja nagyon komolyan, az max 120-140 körül vesz bringát, aki ugye komolyan gondolja annak meg nem pont az ennél drágább kategória a megfelelőbb inkább. Úgy gondolom, hogy ettől függetlenül mindenképpen jó választás a modell. Sokkal keményebb és jobb, mint a 20-as és 40-es D-k és MD-k. Ha néha ki akarsz menni zúzni, akkor egy ilyen kell neked és nem a legolcsóbb széthullós alkatrészekkel szerelt modell. Ha viszont állandóan zúzni akarsz vele, akkor feljebb kell nézegetni, mert ez a teló nem igazán jó arra, hogy patakmedrekben szántsunk vele fél napokat. Alap gurulásokra viszont zsír jó a bicaj. Ha kezdő vagy és csak bevásárolni jársz vele néha, meg egy nyáron kétszer végigmész az 5 km-es biciklitúrán, akkor elég luxuskategória a cucc.

Erre ajánlom

Kicsit komolyabb hobbi célra ajánlom a bringát. Ennél nagyobbat csak akkor kell venni, ha megjön az ember igénye rá. Ha olyanokat akarsz menni, hogy aszfalt is meg terep is van benne, akkor nagyon is jó bringához jutsz, ha mellette döntesz.

Ennyiért vettem
165.000 Ft
Csatolt képek
Merida Big.Seven 100  2014 mtb
Merida Big.Seven 100  2014 mtb
Merida Big.Seven 100  2014 mtb
29 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Big 7 TFS


 
színválaszték:
  • Fekete
  • Narancssárga

villa (teló):

Suntour 27 XCM HLO 100


Meghajtás

hajtókar:

SR XCM 44-32-22 CG


lánc:

KMC M99


fogaskoszorú:

Shimano CS-HG200-9 11-34


első váltó:

Shimano M370


hátsó váltó:
Shimano Alivio
 
fokozatok száma:

3x9


pedál:

XC pro alloy


Kerék

felni:

Merida Big 7 Comp D


első agy:

Alloy Disc QR


hátsó agy:

Alloy Disc QR


külső gumi:

Merida Race 2,1"


Irányítás

kormány:

Merida Pro OS 680 R12


kormányszár:

Merida Comp OS 6


kormánycsapágy:

EGG


nyereg:

Merida Sport 5


nyeregcső:

Merida Comp SB12 27.2


Fék

tárcsafék:

Tektro Auriga


 
féktárcsa:
  • 180 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

fékkar:

Tektro Auriga


Kiegészítők

 
további kiegészítők:

Merida Comp QR nyeregcső bilincs


tömeg:

13.90 kg


Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Merida Big.Seven 100 használt vs. Új ROCKRIDER 520 MTB
2 válasz
utolsó: 2016. okt.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Big.Seven 100 termékkel kapcsolatban: