Jól összerakott és hobbi célra tökéletesen megfelelő felszereltségű bringa a 100-as. Altus pillangó, Altus első és Alivio hátsó váltó (27 sebesség), valamint 180/160 -as Tektro HDC 330-as hidraulikus tárcsafékekkel adják. Ez a felszereltség tökéletesen alkalmassá teszi a bringát arra a félig városi, félig könnyű terep kiélvezésére, amit a lakhelyem környezete nyújt. Jó megjelenésű bicikli, nagyon tetszetős festéssel. A Suntour XCM HLO 100-as teleszkóp eléggé jól teszi a dolgát, ha arra használjuk a kerékpárt, amire való. Sokat járok vele, minden elintéznivalómat ezzel intézem, ezzel járok melózni, időnként pedig könnyű terepen, vagy akár a bringaúton is hajtom. Elmondható, hogy ezen körülmények között elég penge bringa ez, de nem ijed meg attól sem, ha egyszer kétszer leugrat az ember vele a padkáról, vagy végigszántunk vele a füvön, vagy murván. A fékek kitűnően fognak, a váltás pontos és hangtalan. Nagyon jó a geometria, az ülőhelyzet kényelmes, nem kell nagyon előredőlni rajta, viszont nagyobb emelkedőkön sem nagyon akarja felkapni az orrát.
A minőséggel viszont nem voltam kifejezetten elégedett. Nem azzal volt a baj, hogy konkrétan valami nem volt jó. Hanem azzal, hogy valami mindig volt vele. Először a hátsó fék állítódott el hetente háromszor, de már alig hitték el a szervizben, hogy nem én állítgatom el és járok oda szórakozásból. De végül megcsinálték. Aztán volt valami halk kattogás pedálozásnál. Kicserélték a monoblokkot, kattogás megmaradt. Mondták, hogy ez ilyen, ennél drágább biciklik is kattognak. Mondjuk mostanában nem hallottam egy kattanást sem, szóval kijelenthető, hogy meggyógyult. Aztán 5 hónapos korában megyek fel az emelkedőn, de elkezdi dobálgatni a láncot mindkét váltó... eltörött a lánc. Én ettől sokkot kaptam. Nem kipattant egy láncszem, hanem eltörött egy láncszem. Kivettek belőle egy részt, de miután túl rövid lett a lánc féláron kaptam hozzá egy jó Deore láncot. Mondjuk szerintem ez garanciális lett volna, de nem vitatkozom. Ezek után már nem volt vele különösebb gond, szóval nyugodtan ülhettem fel - arra a nyeregre, ami sorra tönkretette a gatyáimat. A citromsárga díszcsík, ami rajta van kopik és ezzel kimoshatatlanul össze sárga foltozza az ember fenekén a ruhát. Jó, hát legszivesebben flex-el estem volna nek, de inkább vettem egy másik nyerget. Ez az új minden percben emlékeztet arra, hogy mekkora határ fos volt a gyári nyereg. És bár kifejezetten elégedett vagyok a fékekkel, azért annyiban nem tökéletesek, hogy ha eláznak, akkor az első fékezésünknél egy orbitálisan nagyot tudnak nyikkanni. Jó, azért nem olyan, mint amikor a busz megáll melletted és ha minden fél percben fékezel, akkor nem is csinálja. De azért be tudsz égni.
Ez az az árfekvés, amiből elég keveset adnak el, mert aki nem gondolja nagyon komolyan, az max 120-140 körül vesz bringát, aki ugye komolyan gondolja annak meg nem pont az ennél drágább kategória a megfelelőbb inkább. Úgy gondolom, hogy ettől függetlenül mindenképpen jó választás a modell. Sokkal keményebb és jobb, mint a 20-as és 40-es D-k és MD-k. Ha néha ki akarsz menni zúzni, akkor egy ilyen kell neked és nem a legolcsóbb széthullós alkatrészekkel szerelt modell. Ha viszont állandóan zúzni akarsz vele, akkor feljebb kell nézegetni, mert ez a teló nem igazán jó arra, hogy patakmedrekben szántsunk vele fél napokat. Alap gurulásokra viszont zsír jó a bicaj. Ha kezdő vagy és csak bevásárolni jársz vele néha, meg egy nyáron kétszer végigmész az 5 km-es biciklitúrán, akkor elég luxuskategória a cucc.
Kicsit komolyabb hobbi célra ajánlom a bringát. Ennél nagyobbat csak akkor kell venni, ha megjön az ember igénye rá. Ha olyanokat akarsz menni, hogy aszfalt is meg terep is van benne, akkor nagyon is jó bringához jutsz, ha mellette döntesz.