Itt mindenképpen a könnyű vázat (HFS!, nem utolsó sorban gyönyörű, sokkal szebb mint amivel a következő években a Merida kijött)) és az irányíthatóságot emelném ki. A széles hajlított kormány lefelé és az erdőben hasznos tud lenni. Én elégedett vagyok a Rock Shox Recon-nal, szépen dolgozik., egy pop lock jó lett volna, de nem lehet az ember telhetetlen. Az SLX hajtómű masszív az XT váltó kíválóan teszi a dolgát még extrém sáros körülményekben is. A gyári Merida gumik tényleg dobálják a kavicsot, de ennek ellenére én csak dícsérni tudom. A nyereg sokkal kényelmesebb, mint amiket a TFS XC-kre szereltek (900D, 800D).
Habár a fékhatással elégedett vagyok, nagyon könnyen elállítódik és levegősödik. Ilyenkor idegesítően zörög ill. bent fog. Egy jó beállítással 100 km-t bír aztán újra kezdi a zörgést. A kormányon mivel hajlított nem sok hely van, ill. van fokozat visszajelző, így nem lehet megcserélni a fékkart és váltót, pedig nekem pont úgy lenne kényelmes. Alap helyzetben a fékkar túl közel van. A geometria más mint az XC, nem gondoltam volna hogy 1 fok és pár mm ennyit jelent, de tényleg. Ezek miatt mászásra nem igazán jó, nagyon könnyen emeli az elejét, én sokkal jobban megszenvedem mint az XC-sek, dőlni kell a kormányra rendesen. Második kulacs nem fér el, a vázgeometria miatt.
Összességében nagyon pozitív és az általam megadott áron nagyon jó vétel. Én a 19-est használom 187 cm magassághoz, talán éppen hogy jó, teljesen kihúzva a nyerget. A 21-es lehet jobb lett volna.
XC és az erdőben talán inkább lefelé:) kicsit ugra-bugrálni.