Merida Juliet Marathon HFS 800-D mtb

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2011.01.)
  • Listaár: 300.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




Professzore avatar
16 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny

A kerékpár végülis vadonat új, a párom helyett én tekertem haza vele és gyűjtöttem néhány tapasztalatot. Mivel tipikusan női kerékpár, nekem (+15 cm magasság az optimálishoz képest!) kevésbé volt kényelmes, de használható.

Nézzük:

A váz olajos hidroforming (sic!), felfoghatatlanul vékonynak tűnő alumínium. Szép fehér, piszok kényes fényezéssel. A régi cro-mo vázakhoz képest elképesztően, a néhány évvel ezelőtti túlméretes aluvázakhoz képest érezhetően könnyebb.

Teleszkóp: Suntour Epion RLD 80. A beállításához mindenképp kell nyomásmérős telópumpa. Nekem gyárilag (8,8 bar) épp jó volt, a páromnak 5,5 baron, városi tekerésnél a 80 mm-es rugóút kb. 60%-át mozogja ki, lehet, hogy még ereszteni kell belőle. A remote lock-out kényelmes, bár a kezelője érzékeny a beállításra.

Fékek: Avid Elixir 5, hidraulikus, elöl 185, hátul 160 mm-es tárcsákkal. Nekem a párhuzamos húzású LX-ek után nem volt szokatlan, a páromnak kicsit "kemény" volt, mindenesetre remekül adagolható, nagyon jó fékhatást adó berendezés. A rövid úton én nem éreztem vele problémát azt leszámítva, hogy alig hallhatóan surrogott a hátsó (bekopás talán).

Váltók: Shimano SLX Rapidfire váltókar, elöl SLX, hátul LX Shadow váltó. Nekem 1997-es LX van, ezt ahhoz képest hangyányival precízebbnek éreztem, de számottevő differencia nincs. Gyorsan, zokszó nélkül vált elöl és hátul is. A párom a régi (lényegében beállíthatatlan) grip-shift után le volt nyűgözve. Hozzáteszem: teljesen jogosan.

Egyebek

A vázgeometria miatt erősen javallott a gyártó testmagasságra vonatkozó utasításait megszívlelni. Városi használatra sem feltétlen javaslom a nagyobb vázat.

Nagyon kényelmes a gyári markolat.

Hátrány

A festése rendkívül érzékeny. Az alig tizen kilométeres hazaút alatt a hátsó fékhez menő hidraulika-cső kikezdte a kormánycsapágyház oldalának festését. Javaslom már a boltban, az első út előtt a láthatóan érzékeny részek megkeresését és leragasztgatását vázvédő matricával.

A gyári gumi (Merida RACE 2.1 Kevlar) ésszerű kompromisszum, sem aszfalton, sem terepen nem tökéletes igazán, bár inkább utóbbin látom hatékonyabbnak. Mindettől függetlenül a budapesti utak minden apró kavicsát kíméletlenül szórja fel az alsó vázcsőre, tehát itt erősen javallott vagy egy kerékkel forduló sárvédő vagy az alsó vázcsőre egy teljes védőmatrica felragasztása. Kb. mintha egy fém kólásdobozt dobálnánk hordaléksóderrel.

Az összes cső nagy, a régi lámpák, kilométeróra mind felrakhatatlanok. A kormány ráadásul kónuszos, vagyis csak középen van rajta annyi hely, hogy egy lámpa az egyik és egy kilométeróra a másik oldalra felférjen. A csengőnek például így már nem is marad hely.

 

Az árról dióhéjban: 3 évvel ezelőtt, amikor a mostani bicajom cseréjét fontolgattam, lényegében ugyanez a technológia, nagyjából azonos minőségű felszereléssel 450 ezer forintba került. Ehhez képest 5 répa, ahhoz képest, hogy közel 3 havi átlagfizetés, 4 répa lenne.

Tapasztalat

Update 1. (2010. május 2.)

A bicaj 100%-osan szolgál, minden helyzetben kitűnően működik, a párom az utolsó csavarig mindennel elégedet.

Egyetlen dolog zavarja kissé, az pedig a hátsó fék folyamatos ciripelése, halk nyikorgása (erősebb fékezésnél sokszor erősen rezonáló, nagyon hangos nyikorgása). Mivel alig van túl 200 kilométeren, ez alighanem még bejáratási tünet.

A gumi kavicsfelszórása lényegében megszűnt, én örömmel teli csodálattal tapasztaltam, hogy a gumi futófelületének mintázata az "új" Merida design m-betűit formázza. Szürreális.

Erre ajánlom

Női váz, nőknek. Aki komolyan gondolja a versenyzést, az a számára "kicsi" férfi kerékpár/váz helyett tegyen egy próbát itt is. Felszerelését tekintve (két komoly kivétellel) megfelel a férfi Matts HFS XC 1000-D modellnek, tehát majdhogynem versenyminőséget kap.

XC, All Mountain, maraton. Akár versenyzésre is. Én városban nem használnám, mert képtelenség vandálbiztosan lelakatolni.

Ennyiért vettem
299000
Csatolt képek
Merida Juliet Marathon HFS 800-D  2010 mtb
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Juliet Race-Disc-single


anyag:

Alumínium


méretek:
  • 16
  • 18

 
színválaszték:

Fekete-fehér


villa (teló):
Suntour Epicon RLD,

80


Meghajtás

hajtókar:
Shimano SLX
fogaskoszorú:

Shimano CS-HG61-9 11-34


első váltó:
Shimano SLX
hátsó váltó:
Shimano Deore XT
 
fokozatok száma:

3x9


pedál:

Shimano M520


Kerék

felni:

Merida Juliet Disc-Black


első agy:

Shimano M525 Disc


hátsó agy:

Shimano M525 Disc


külső gumi:

Merida Race 2.1 Kevlar


Irányítás

váltókar:
Shimano SLX
kormány:

FSA XC 180OS Flat 600 White


markolat:

Juliet Ergo


kormányszár:

FSA OS-190 6


nyereg:

X-Mission Juliet Pro


nyeregcső:

FSA SL280 SB25 31.6


Fék

tárcsafék:
Avid Elixir 5
tömeg:

12,5


Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Juliet Marathon HFS 800-D termékkel kapcsolatban: