Szubjektív, de nekem nagyon tetszik az egész megjelenése. Előtte egy noname szedett-vedett MTB-m volt, ahhoz képest ez a menyország.
A váltója ugyan alsó kategóriás, de a kezdeti pár 10 km-es menetek utáni beállítás után szépen és pontosan vált. Ahogy mások is írták, a Shimano Acera-t nem a terhelés közbeni váltásra méretezték, dehát ez nem akkora kényelmetlenség egyelőre.
A Tektro Novela fékek már bekopva, rendkívül jól megfogják a bringát, már majdnem borultam vele, mert gyorsabban állt meg, mint ahogy a leszálláshoz számítottam. Jól adagolhatóak, már mentem vele sárban is, ott kifejezetten előny volt a tárcsafék.
A nyereg kemény, viszont nekem nagyon tetszik, szeritnem megszokás kérdése, egyelőre nem fogom lecserélni.
Update 600 km után: A nyerget lecseréltem, mert ülhetetlen, kemény, az alsó felem nem bírta megszokni. Kár, mert amúgy nagyon szép darab. :-(
Mentünk már terepen is, sárban is, a gumik jól fogták a nehezebb felületeket is, az első teleszkóp nekem pont elég, hogy az egyenetlenségek rázását a csuklómról levegye.
A gumik bitumenen valóban elég hangosak, ha elkopnak, akkor valószínűleg MTB-trekking külső kerül majd fel, mert sokat megyek aszfalton is.
A markolatot lecseréltem egy tenyértámaszos pompás darabra, ez a régi bringán is nagyon bevált, nagyon kényelmes a kezemnek.
Update 500 km után (Csak apróságok)
•A váltó egyes fokozatokba elég hangosan vált, néha pontatlan.
•A lánc kicsit hozzáér a láncvezetőhöz, ha a legkisebb hátsó fogaskeréken van.
•Az első fék fékezéskor sikít - ezzel nem tudom, mit csináljak.
A Kenda belső kiszakadt a szelepnél. Csere Continentalra.
A feleségem Juliet 20 MD-jén (ennek a női változata) a Kenda belső leeresztett egyik napról a másikra. Nem volt rajta látható lyuk, de a belső egy helyen érezhetően engedte ki a levegőt. Csere Continentalra.
A külső gumi festése elkezdett felhólyagosodni - el nem tudom képzelni, hogy mitől. Lassan cserés lesz az is. Kicsit soknak érzem már a gyenge minőségű alkatrészeket.
Update 1000 km után: a hátsó váltón állítottam még, most pontosabban vált, de még mindig elég hangos és darabos, különösen terhelés alatt recseg-ropog. Ha majd a váltás valamelyik eleme elkopik, vagy tönkremegy, akkor cserélem a rendszert egy 9 vagy 10 sebességesre. Annyira nem rossz, hogy feltétlenül cserélnem kellene.
Update 2500 km után: a hátsó fogaskoszorú és a lánc lecserélve Shimano HG 41-8-ra és Sram PC830-ra. És láss csodát, a hajtás hangtalan lett és a váltás is egy nagyságrenddel csendesebb és simább. Nem az Acera váltó a probléma, hanem a legasó kategóriás HG31 és KMC Z51 koszorú-lánc táncospáros, amit a bringához adtak. Béke poraikra, de soha többet.
Összességében nagyon szeretem, bár még csak rövid a kapcsolatunk, de alig várom, hogy menjek vele, az én igényeimnek egyelőre kiválóan megfelel.
Update 500 km után: Még mindig gyönyörködöm benne. :-) Egy percig nem bántam meg, hogy megvettem.
Vannak rajta gyengébb minőségű/kevésbé használható alkatrészek (markolat, ülés, hátsó váltó, belsők, külsők), ezt figyelembe kell venni és idővel cserélni.
Update 2500 km után: a fogaskoszorú-lánc upgrade egy nagyságrenddel növelte a kerékpár élvezeti értékét. Amit az Acera váltó hibájának gondoltam, azt ennek a két alkatrésznek a gyenge minősége okozta.
Közepes terep, túrázás.