Merida Matts 40-D mtb

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2012.12.)
  • Listaár: 159.900 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-7 (7 vélemény)
Rendezés

djwinyo avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Merida!!!

Gyönyörű (görcsbe is van a gyomrom mindig mikor valahol kell otthagyom)

Merev: (100kg vagyok de semmi hajlás nyekergés sehol) egyben van nagyon :)

A gyári rst teló is egész korrekt, bár durvább terepre nem szívesen vinném de túrázgatáshoz, könnyebb terepen nagyon jól viselkedik!!!

Váltó hajtás teljesen okés, több mint 5000km-t ment el a gyári cuccaival és így nem is láttam értelmét a féken kívül komolyabbra cserélni ezeket.

/Talán legközelebb már egy octalinkre lehet rápróbálok/

Hátrány

Ami előny hátrány is => túl feltűnő

A festés kicsit gyengécske 4évesen már azért vannak itt-ott kopások, pedig soha nem borultam vele, de a sárvédő csatlakozás alatt, a bowdenek alatt meg van kopva.

A gyári ülés az nekem kényelmetlen volt.

A hátrányairól ennyi, talán még a gyári fék egy kicsit gyengécske ha nagyobb darab vagy.... De lehet hogy másik tárcsa vagy betét is orvosolni tudja én nem próbálkoztam.A tektro fékek cserélve lettek shimano br-m575re így már ez is tökéletes nekem, de a gyári se volt vészes.

Tapasztalat

Nagyon sokat bíbelődtem hogy 26"os vagy 29"es, esetleg 27,5"es bringát vegyek, 173 cm vagyok nekem ez tökéletesen bevált. Pont a méretem, városban is lehet vele baromkodni, de ha túratáskát rárakom a balatont is kényelmesen körbe lehet vele tekerni. (25-30km/h-ás átlaggal)

Ez az első komolyabb keróm de nem bántam meg egy percig sem minden alkatrész okkal van benne, és nincs semminek gagyi érzése.

Egy szó mint száz=> nagyon jó bicaj soha senkinek rosszabbat nem kívánok :D

Erre ajánlom

Megfelelő gumival szinte bármire 175 centi és 80kg alatt...

A fölött is tökéletes a durvább hegyi lejtők és a városi ugrabugra kivételével... 

Ennyiért vettem
jó áron :)
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

rockshoxdave avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

gyönyörű váz
az árához képest nem rossz felszereltség
megnéznek rajta :)
erre a vázra lehet feljebb építkezni

Hátrány

a villa kuka
a felniket előbb vagy utóbb cserélni kell
a hajtásnál tehetek volna egy fokkal jobbat
 

Tapasztalat

Eddig nem működik rosszul igaz egy kicsit tovább lett fejlesztve a gép.

Erre ajánlom

túrázgatni

Ennyiért vettem
149000
Csatolt képek
Merida Matts 40-D  2012 mtb
Merida Matts 40-D  2012 mtb
Merida Matts 40-D  2012 mtb
6 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bikeomur avatar
11 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Gyönyörű váz.Erre a vázra már lehet álombringát építeni.Többször jártam vele 2000 m fölött is, hűséges bajtársam volt. Vakon bíztam benne.Ezért is vettem.Nagy terveim voltak és nem akartam használt bringával nekivágni.CST C1313 külsővel használtam. Nagyon bevállt, mivel többnyire aszfalton tekertem.Az Acera váltókar az Alivio hátsó váltóval elvárásaim fölött teljesített. Az első, Shimano Altus M190-es váltót még valahogy elfogadtam, jól beállítva célnak megfelelt, de a Shimano Tourney FC-M131 hajtóművet nem tudtam megemészteni.Designban nem talált egyáltalán a bringára az ezüst színű hajtókarokkal.Ehhez társult még a Shimano CS-HG30 és a KMC Z7-es lánc.A 8 sebesség miatt az áttételek között nagy volt az ugrás.A Tektro Draco tárcsafék megbízhatóan működött, jobban meg kellett húzni, legalább 3 ujjal, de tett a dolgát. 80 km/h-ról is lefékezett. A bringa tartása kitűnő, hajtűkanyarokban is stabilan feküdte az utat. A villa viszonylag könnyen dolgozott, blokkálható volt, éltem is a lehetőséggel. 30 km-es ereszkedőn, 2000 m-ről lefelé, fékezésnél egyáltalán nem hiányzott a teleszkóp.

Hátrány

Nagyon nehéz. Tank. Zsukovnak kereszteltem, mindig az erdőből kirontó II-ik világháborús T-34-esek jutottak eszembe róla.Mire lehoztam a II-ik emeletről már el is voltam fáradva, fordulhattam is vissza :).Szétszedtem, darabokban adtam el.Akkor döntöttem el, hogy a jövőben majd én is számolom a gramokat.Fenntebb már említettem néhány negativumot: a hajtóművet, fogaskoszorút, láncot. Városban az áttételek közötti nagy hoppok nagyon hátráltattak a gyorsabb manővereknél. Ezárt nem is szerettem városban használni. Az agyak is erős acél érzetét keltették bennem.A nyereg nagyon szép volt de nem fenékbarát.Nyeregcső lemérve 350 gram (27,2 mm-es)! Kormány, kormányszár szintén nehéz. A kormány, 620 mm R25 engem rendkívül zavart.Le is akartam cserélni.

 

Tapasztalat

Ennyi pénzért nagyjából minden gyártó ezt a felszereltségi szintet nyújtja.Kár is elemezni az ajánlatokat.Entry level bringát külalakra kell vásárolni.Tetszik a váz, színek, stb?Igen, akkor vedd meg!Ez így kell működjön.Mindegyiken Tourney, Acera, Alivio alkatrászek vannak.

A vázt, mivel nagyon tettszett, meg akartam tartani.Ha lett volna tűrelmem és, ha szerettem volna annyira a montikat, akkor lehetett volna lépni feljebb.És talán meg is érte volna.A Merida nagyon szép vázakat tervez.Meggyőzödésem, hogy ez a váz túlnötte ezt a kategóriát.

Erre ajánlom

Laza hétvégi kiruccanások, túrázgatás, csakis enyhe terepre. Kizárólag kezdőknek.

Csatolt képek
Merida Matts 40-D  2012 mtb
Merida Matts 40-D  2012 mtb
Merida Matts 40-D  2012 mtb
12 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

merida40d avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Tetszetős egy darab a Merida Matts 40-D, fékek teszik a dolguktat brutál jók! Váz teló szuper, pár cucc majd csere. 1800km-t tekertem semmi gond nem voltt vele. Ja, deffekt :)

Hátrány

Nyereg kuka, De most mit kritizáljam? Ennyiért szerintem tökéletes canga.

Erre ajánlom

Kissebb terpre, turázni, na meg ami belefér.

Ennyiért vettem
135000
Csatolt képek
Merida Matts 40-D  2012 mtb
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Hipolyt avatar
4 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Szép megjelenés(nekem a fekete-zöld van). Jó felszereltség!

Hátrány

A váltó néha bizonytalan,pontatlan!

Tapasztalat

Nekem a 2011-es modell van,az ülését már rögtön a vásárlásnál kértem ,hogy cseréljék le egy sportosabbra,mert ami rajta volt az elég nőies nekem(vastag). Így a fekete-zöld TFS jellegű lett rajta. A markolat szélei már megrepedeztek,pedig nincs túl sok km benne.

A festés,elég sérülékeny,egy-két helyen a sima surlódástól lejött a festék (egy sima gumipóktol),amivel az erkélyen van kibiztosítva.

A gyári fékek nyikorognak nagyon,ami elég kellemetlen,hogy rám figyelnek a tömegben.

Egyébként tényleg mutatós a Merida Matts 40-D,sokan megdícsérték már.

Erre ajánlom

Hétköznapi használatra,terepre egyaránt. Ha az ember lecserél 1-2 dolgot rajta,akkor elég jó kis bringa.

Ennyiért vettem
119 990
Csatolt képek
Merida Matts 40-D  2011 mtb
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Teaf avatar
12 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Előnye az, hogy 18 évvel fiatalabb, mint az előző NEUZER-em. Hamár stilszerűen a kérdésre válaszolok, ez az előnye. 

Hátrány

Hátrány? A 18 éves rozsdáshoz képest? Szerintetek??? Jó, egy milliós vashoz képest biztos vannak lemaradásai, de ez erre való, az meg amarra. Vezetékes computer (Cateye VELO 5) használata erősen ellenjavalt, mert a "szokásos" jobb oldali felszerelésnél nem lehet mire rátekerni a kábelt. Még jó, hogy baloldalt fut egy hidraulika kábel, itt viszont a tárcsa miatt beljebb esnek a küllők, így csak méretes támasztékkal kerül közelebbi kapcsolatba az adó a mágnessel. Új imbusz klt-t kell beszereznem hozzá. :P UPDATE: Gyári tömlő (CST - CHEN SHIN TUBE) kuka. Egyenlőre csak a hátsó! 1 nagyobb és huszonvalahány tűhegynyi lyukat találtam rajta, oldalt, kívül-belül. Sőt, volt olyan része is, ahol körbefutott a kerületén legalább tíz, egy két centis sávban. EZ MIII?????

Tapasztalat

16"-os váz, 170/82 vagyok. Papírjai szerint 120 kg-ig van kalibrálva a Matts 40-D, úgyhogy bőven benne vagyok a limitben. Az összeállításban "beharangozott" RST GILA teló helyett, SR SUNTOUR XCM V3 MLO-val szereli a MERIDA, ami nem tudom, hogy rossz-e, vagy jó, mert még nagyon fiatal a "szépség". Szépség, mert a festése nagyon brutálra sikeredett, mintha egy többszáz ezres vason csücsülnél. Olyan igazi (na jó, nem leszek rasszista) hmmm... "tolvaj" csalogató a Matts 40-D! A váltókar (Shimano Acera SL-M360) eleinte furcsa volt (talán, mert ez az első rapidfire, amit használok), hogy amíg bal oldalon a vastag karral váltok felfelé, jobb oldalt ugyanazzal lefelé. A fékek bekopás után jól működnek. Nyereg egy kicsit keskenynek tűnt és kényelmetlennek, de egy kis állítás rajta, és máris tökéletes. Bőrből van és nem műbőr, csak a cserzés kopott meg az elejének az alján egy hangyaf@sznyit, úgy mint, ahogy a bőrkabáton szokás. Pedál egy kissé keskeny, de ha eltalálom a megfelelő pozíciót (tüske+cipőtalp kombó) nem is érezni. A külső gumik (CST - CHEN SHIN TYRE) bizonyos aszfalt típuson olyan hangot hallatnak, mint a NIVA-k, ami inkább mókás, mintsem bosszantó. Lehet, hogy egy kicsit drága a felszereltségéhez (Alivio, Acera, Tourney, Merida parts aka. X-Mission) képest ez a Merida mtb, de ha azt vesszük, hogy a váz+fékek+teló már egy százas, akkor a fennmaradó 50e-ből még igencsak sok alkatrészt kell kihozni a gyárnak.

Erre ajánlom

Lényegében városban (BP) bárhová, bár itt egy fully-t is el tudnék képzelni. Ha annyi forintosom lenne, ahányszor már felverte a valagamat a nyereg a kátyuk és egyéb városi finomságok miatt, már rég milliomos lennék. Terepre, túrára akár. Ha az előző műanyag hajtókar+pedálos vasam kibírta idáig, pedig volt benne egy-két Normafa és tsai, akkor ezzel sem lesz gond, csak nem kell gyepálni. Ha gyepálni akarsz, vegyél olyat, ami arra való. Trabanttal sem mész Somogybabodra siratózni...

Ennyiért vettem
149.000,-
Mért tömeg
13500 g
Csatolt képek
Merida Matts 40-D  2012 mtb
Merida Matts 40-D  2012 mtb
Merida Matts 40-D  2012 mtb
13 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mangob avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Gyönyörű a festése, mindenki megcsodálja

Jók a fékek, a váltóval sincs bajom

Kényelmes az ülés, jó a vázgeometria

Hátrány

Túlárazott a felszereltségéhez képest (talán mint minden Merida)

A feltűnősége miatt talán jobban lopják (még meg van, kopp-kopp) :)

 

 

Tapasztalat

1 éve van meg ez a Merida mtb, pár 100 km-t hajtottam eddig vele. Nagyon szeretem, meg úgy általában véve szeretem a Meridákat. 185 cm körül vagyok, 20"-os gépet vettem, de mivel leginkább városban hajtom, így gondolkodom egy trekking cserében.

Erre ajánlom

Hobbira, esetleg túrára.

Ennyiért vettem
150000
Csatolt képek
Merida Matts 40-D  2010 mtb
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-7 (7 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Matts Speed-D

  • TFS Technológia (sajtolási eljárásokkal készített váz)

anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 14,5"
  • 16"
  • 18"
  • 20"
  • 22"
  • 24"

 
színválaszték:
  • fehér-zöld
  • fekete-szürke

villa (teló):

SR XCT MLO 100


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Tourney,
  • FC-M131
  • 42-34-24

lánc:
KMC Z7
fogaskoszorú:
Sram PG-820,

11-32


középrész:

Shimano Cartridge


első váltó:
Shimano Altus,

FD-M190


hátsó váltó:
Shimano Alivio,

8S


 
fokozatok száma:

3×8


pedál:

XC alumínium


Kerék

felni:

Matts Comp D


első agy:

Disc-F Alu


hátsó agy:

Disc-R Alu


külső gumi:

Merida Race 2.1


Irányítás

váltókar:
Shimano Acera,

SL-M360


kormány:

Merida Comp OS

  • 620 mm széles
  • 25 mm emelés

markolat:

Merida kraton


kormányszár:

Merida Comp 1 OS 10

  • 31,8 mm befogó
  • 10° emelkedés

kormánycsapágy:

A-Head OS


nyereg:

Merida Pro Stripe


nyeregcső:

Merida Speed

  • 27,2 mm

Fék

tárcsafék:

Tektro HDC-300


 
féktárcsa:
  • 180 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

fékkar:

Tektro Draco


Kiegészítők

 
további kiegészítők:

Merida Comp QR nyeregcső-bilincs


tömeg:

13,9 kg (18")


Geometria

váz geometria kép
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

1-4 (4 kérdés)

Kérdések Statisztika
Milyen bringát vegyek 150 ezerig? Kelly's, CTM, Merida, Gepida?
Nincs még hozzászólás
Merida Matts 40 D - Hogy kell karbantartani?
5 válasz
utolsó: 2013. júl.
Merida Matts 40-D felnijére 2,4-es külsőt fel lehet rakni?
7 válasz
utolsó: 2012. nov.
Merida Matts 40 D- normális hogy hamar 8-as megy a kerékbe?
24 válasz
utolsó: 2011. jún.
1-4 (4 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Matts 40-D termékkel kapcsolatban: