Előnye az, hogy 18 évvel fiatalabb, mint az előző NEUZER-em. Hamár stilszerűen a kérdésre válaszolok, ez az előnye.
Hátrány? A 18 éves rozsdáshoz képest? Szerintetek??? Jó, egy milliós vashoz képest biztos vannak lemaradásai, de ez erre való, az meg amarra. Vezetékes computer (Cateye VELO 5) használata erősen ellenjavalt, mert a "szokásos" jobb oldali felszerelésnél nem lehet mire rátekerni a kábelt. Még jó, hogy baloldalt fut egy hidraulika kábel, itt viszont a tárcsa miatt beljebb esnek a küllők, így csak méretes támasztékkal kerül közelebbi kapcsolatba az adó a mágnessel. Új imbusz klt-t kell beszereznem hozzá. :P UPDATE: Gyári tömlő (CST - CHEN SHIN TUBE) kuka. Egyenlőre csak a hátsó! 1 nagyobb és huszonvalahány tűhegynyi lyukat találtam rajta, oldalt, kívül-belül. Sőt, volt olyan része is, ahol körbefutott a kerületén legalább tíz, egy két centis sávban. EZ MIII?????
16"-os váz, 170/82 vagyok. Papírjai szerint 120 kg-ig van kalibrálva a Matts 40-D, úgyhogy bőven benne vagyok a limitben. Az összeállításban "beharangozott" RST GILA teló helyett, SR SUNTOUR XCM V3 MLO-val szereli a MERIDA, ami nem tudom, hogy rossz-e, vagy jó, mert még nagyon fiatal a "szépség". Szépség, mert a festése nagyon brutálra sikeredett, mintha egy többszáz ezres vason csücsülnél. Olyan igazi (na jó, nem leszek rasszista) hmmm... "tolvaj" csalogató a Matts 40-D! A váltókar (Shimano Acera SL-M360) eleinte furcsa volt (talán, mert ez az első rapidfire, amit használok), hogy amíg bal oldalon a vastag karral váltok felfelé, jobb oldalt ugyanazzal lefelé. A fékek bekopás után jól működnek. Nyereg egy kicsit keskenynek tűnt és kényelmetlennek, de egy kis állítás rajta, és máris tökéletes. Bőrből van és nem műbőr, csak a cserzés kopott meg az elejének az alján egy hangyaf@sznyit, úgy mint, ahogy a bőrkabáton szokás. Pedál egy kissé keskeny, de ha eltalálom a megfelelő pozíciót (tüske+cipőtalp kombó) nem is érezni. A külső gumik (CST - CHEN SHIN TYRE) bizonyos aszfalt típuson olyan hangot hallatnak, mint a NIVA-k, ami inkább mókás, mintsem bosszantó. Lehet, hogy egy kicsit drága a felszereltségéhez (Alivio, Acera, Tourney, Merida parts aka. X-Mission) képest ez a Merida mtb, de ha azt vesszük, hogy a váz+fékek+teló már egy százas, akkor a fennmaradó 50e-ből még igencsak sok alkatrészt kell kihozni a gyárnak.
Lényegében városban (BP) bárhová, bár itt egy fully-t is el tudnék képzelni. Ha annyi forintosom lenne, ahányszor már felverte a valagamat a nyereg a kátyuk és egyéb városi finomságok miatt, már rég milliomos lennék. Terepre, túrára akár. Ha az előző műanyag hajtókar+pedálos vasam kibírta idáig, pedig volt benne egy-két Normafa és tsai, akkor ezzel sem lesz gond, csak nem kell gyepálni. Ha gyepálni akarsz, vegyél olyat, ami arra való. Trabanttal sem mész Somogybabodra siratózni...