Merida Matts 40-D mtb

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2012.12.)
  • Listaár: 159.900 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




Teaf avatar
12 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Előnye az, hogy 18 évvel fiatalabb, mint az előző NEUZER-em. Hamár stilszerűen a kérdésre válaszolok, ez az előnye. 

Hátrány

Hátrány? A 18 éves rozsdáshoz képest? Szerintetek??? Jó, egy milliós vashoz képest biztos vannak lemaradásai, de ez erre való, az meg amarra. Vezetékes computer (Cateye VELO 5) használata erősen ellenjavalt, mert a "szokásos" jobb oldali felszerelésnél nem lehet mire rátekerni a kábelt. Még jó, hogy baloldalt fut egy hidraulika kábel, itt viszont a tárcsa miatt beljebb esnek a küllők, így csak méretes támasztékkal kerül közelebbi kapcsolatba az adó a mágnessel. Új imbusz klt-t kell beszereznem hozzá. :P UPDATE: Gyári tömlő (CST - CHEN SHIN TUBE) kuka. Egyenlőre csak a hátsó! 1 nagyobb és huszonvalahány tűhegynyi lyukat találtam rajta, oldalt, kívül-belül. Sőt, volt olyan része is, ahol körbefutott a kerületén legalább tíz, egy két centis sávban. EZ MIII?????

Tapasztalat

16"-os váz, 170/82 vagyok. Papírjai szerint 120 kg-ig van kalibrálva a Matts 40-D, úgyhogy bőven benne vagyok a limitben. Az összeállításban "beharangozott" RST GILA teló helyett, SR SUNTOUR XCM V3 MLO-val szereli a MERIDA, ami nem tudom, hogy rossz-e, vagy jó, mert még nagyon fiatal a "szépség". Szépség, mert a festése nagyon brutálra sikeredett, mintha egy többszáz ezres vason csücsülnél. Olyan igazi (na jó, nem leszek rasszista) hmmm... "tolvaj" csalogató a Matts 40-D! A váltókar (Shimano Acera SL-M360) eleinte furcsa volt (talán, mert ez az első rapidfire, amit használok), hogy amíg bal oldalon a vastag karral váltok felfelé, jobb oldalt ugyanazzal lefelé. A fékek bekopás után jól működnek. Nyereg egy kicsit keskenynek tűnt és kényelmetlennek, de egy kis állítás rajta, és máris tökéletes. Bőrből van és nem műbőr, csak a cserzés kopott meg az elejének az alján egy hangyaf@sznyit, úgy mint, ahogy a bőrkabáton szokás. Pedál egy kissé keskeny, de ha eltalálom a megfelelő pozíciót (tüske+cipőtalp kombó) nem is érezni. A külső gumik (CST - CHEN SHIN TYRE) bizonyos aszfalt típuson olyan hangot hallatnak, mint a NIVA-k, ami inkább mókás, mintsem bosszantó. Lehet, hogy egy kicsit drága a felszereltségéhez (Alivio, Acera, Tourney, Merida parts aka. X-Mission) képest ez a Merida mtb, de ha azt vesszük, hogy a váz+fékek+teló már egy százas, akkor a fennmaradó 50e-ből még igencsak sok alkatrészt kell kihozni a gyárnak.

Erre ajánlom

Lényegében városban (BP) bárhová, bár itt egy fully-t is el tudnék képzelni. Ha annyi forintosom lenne, ahányszor már felverte a valagamat a nyereg a kátyuk és egyéb városi finomságok miatt, már rég milliomos lennék. Terepre, túrára akár. Ha az előző műanyag hajtókar+pedálos vasam kibírta idáig, pedig volt benne egy-két Normafa és tsai, akkor ezzel sem lesz gond, csak nem kell gyepálni. Ha gyepálni akarsz, vegyél olyat, ami arra való. Trabanttal sem mész Somogybabodra siratózni...

Ennyiért vettem
149.000,-
Mért tömeg
13500 g
Csatolt képek
Merida Matts 40-D  2012 mtb
Merida Matts 40-D  2012 mtb
Merida Matts 40-D  2012 mtb
13 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Matts Speed-D

  • TFS Technológia (sajtolási eljárásokkal készített váz)

anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 14,5"
  • 16"
  • 18"
  • 20"
  • 22"
  • 24"

 
színválaszték:
  • fehér-zöld
  • fekete-szürke

villa (teló):

SR XCT MLO 100


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Tourney,
  • FC-M131
  • 42-34-24

lánc:
KMC Z7
fogaskoszorú:
Sram PG-820,

11-32


középrész:

Shimano Cartridge


első váltó:
Shimano Altus,

FD-M190


hátsó váltó:
Shimano Alivio,

8S


 
fokozatok száma:

3×8


pedál:

XC alumínium


Kerék

felni:

Matts Comp D


első agy:

Disc-F Alu


hátsó agy:

Disc-R Alu


külső gumi:

Merida Race 2.1


Irányítás

váltókar:
Shimano Acera,

SL-M360


kormány:

Merida Comp OS

  • 620 mm széles
  • 25 mm emelés

markolat:

Merida kraton


kormányszár:

Merida Comp 1 OS 10

  • 31,8 mm befogó
  • 10° emelkedés

kormánycsapágy:

A-Head OS


nyereg:

Merida Pro Stripe


nyeregcső:

Merida Speed

  • 27,2 mm

Fék

tárcsafék:

Tektro HDC-300


 
féktárcsa:
  • 180 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

fékkar:

Tektro Draco


Kiegészítők

 
további kiegészítők:

Merida Comp QR nyeregcső-bilincs


tömeg:

13,9 kg (18")


Geometria

váz geometria kép
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

1-4 (4 kérdés)

Kérdések Statisztika
Milyen bringát vegyek 150 ezerig? Kelly's, CTM, Merida, Gepida?
Nincs még hozzászólás
Merida Matts 40 D - Hogy kell karbantartani?
5 válasz
utolsó: 2013. júl.
Merida Matts 40-D felnijére 2,4-es külsőt fel lehet rakni?
7 válasz
utolsó: 2012. nov.
Merida Matts 40 D- normális hogy hamar 8-as megy a kerékbe?
24 válasz
utolsó: 2011. jún.
1-4 (4 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Matts 40-D termékkel kapcsolatban: