Merida Matts 40-MD mtb
-
Modellév:
2013
- Listaár: 144.900 Ft
Az árához képest jól felszerelt a Merida Matts 40-MD. A váz kialakítása és a külső megjelenése szép. A váz nagyon masszív.
A tárcsafék szépen fog, a kerékpár a terepen jól irányítható. 171 cm magas vagyok, 18"-as vázat használok, ez pont jó. A 16"-os váz is jó lett volna, de sokat megyek aszfalton és jobban tetszik a nagyobb váz.
A "hajtással" is meg vagyok elégedve- néha kitekerem és jobb lenne egy nagyobb tányér, a váltó precízen vált jó beállítás mellett.
A "gyári" gumikat vételkor lecseréltem, mert a gyári az aszfalton nagyon hangos és nagyon tapad. De hát terepre van ezért nem írom hátrányként.
A teleszkópja kicsit egyszerű. A pedált lecseréltem nem sokkal a vétel után. A markolatot most cserélem kényelmesebbre.
A teleszkóp lehetne jobb. De a kategória miatt ezt sem mondanám nagy hátránynak.
A Merida Matts 40-MD összességében nagyon jó, kényelmes.
Leginkább erdei bringa túrákhoz haszánlom. Én erre ajánlom.
- A fék tökéletes (Hayes mx4)
- Vát tökéletes
- 190 centi vagyok és 20-as kerékpárt használok
- szép a festése nekem fehérben van
-megbízható
- Bizonyos fokozatokban már az első napon valami furcsa zaj jött tekerés közben a lánc környékéről, és azóta még hangosabb próbáltam wd 40-el, meg csak simán megolajozni, de nem az a probléma.
- Nekem nagyon tetszik a kerékpár, nagyon vigyázok rá.
- Jó váltás, jó fékek, jól néz ki, összeségében eze egy nagy jó bicó.
- Jó ár/érték arány
- Túrázgatni, illetve város használatra
Masszív, jó geometriájú, nagyon szép váz (nekem a fehér van)
Fékek jól fognak
Jó az áttételezése, így elég jó tempóval lehet vele haladni aszfalton, terepen egyaránt
Kerék/abroncs jó, stabilan lehet vele bemenni a kanyarba, plusz a homokban is elvisz ( még egyszer sem nyaltam vele pedig már mentem itt-ott:) )
Kényelmes
Teleszkóp elég merev, többet vártam tőle. Kb 4-5 fok alatt az olaj belefagy és nem mozog. De melegben sem túl puha:/ Én 67 kiló vagyok, lehet 100-ra lett tervezve.
Monoblokk nekem kicsit hangos/zörög, de lehet ez csak beállítás kérdése
Lánc néha veri a hátsó vázat, amitől tiszta olaj az egész+leverte a festéket
Eddig ez az első komolyabb bringám, igazából nagyon meg vagyok vele elégedve, nagyon szeretem (eltekintve a fent említett hibáktól). Fél éve használom, kb 1200 kilométernél járok, de eddig nem panaszkodhatom! Ár/érték arányban nagyon jó!
Túrázni terepre, de aszfaltra is. Elég masszív bringa, szal lehet nyúzni, de azért DH-ra nem ajánlanám. Erdei utakon hegyekbe, hosszú túrákra is.
Mivel túl jól néz ki, ezért sehol nem raknám le mert valami enyves kezű paraszt biztos elvinné. Tehát piacra járni sem ajánlom, arra ott a camping bicikli:)
Jó összeszerelési minőségű, kellően merev váz. Nem nyöszörög, nem nyikorog semmije. Hayes MX4-es tárcsafékekkel van szerelve, ami kiválóan teszi a dolgát, könnyen szerelhető/állítható. A váltó gyors, nem hibázik, de bizonyos fokozatokban hangja van a futó láncnak. A teleszkóp a célnak megfelel, Lock Out-os, bár a csillapításért (?) felelős csavart hiába tekergetem, nem érzem a hatását.
A gyári taposót szinte rögtön cserélni kellett, semeddig se bírta, széthajlott, a csavarok kilazultak. A gyári gumi irtó zajos, búg, aszfaltra nagyon nem való, pedig az van ráírva, hogy ALL TERRAIN.
Lassan két év alatt a markolat gumija kezd megszakadni, hamarosan cserélni kell. (Nem annyira a bringa hibája, de megemlítem, hogy a vázgeometria vagány, szépen esik a felső váz vonala, de épp emiatt hátsó ajtóra rögzíthető THULE hordozóra alig lehet feltenni.)
Első komolyabb bringának kezdőknek, közepes bringázóknak kiváló, városban, terepen egyaránt elboldogul. Elég igénytelen, eddig semmihez nem kellett hozzányúlni. Valóban feltűnő a fényezése, rengetegen megnézik, kívülre többet mutat, mint ami. Nekem gyárilag volt hozzá szarv, azzal nagyon kényelmes a hosszabb táv megtétele is.
Várostól a közepes terepig mindenhova jó, akár felfelé, akár lefelé halad az ember. Ha a korlátait szem előtt tartjuk (pl. nem kell vele szakadékokat átugrálni :-) ) sokáig fog szolgálni.
Váltó precizen vált, nagyon stabil váz, kényelmes nyereg, tárcsafékek hibátlanok, teleszkopok nem ütnek fel.
A gyári gumi sajnos nagyon rossz, rendkívül hangos betonon, tapadása közepes.
Váltó kissé hangos.
Markolat bevonata kissé kényelmetlen hosszabb úton.
A feltűnő design "drágább hatás", ami sajnos a hozzá nem értő tolvajoknál elsőbbséget jelenthet a választás során:)
Mindenkinek merem ajánlani mint közép belépőszintet, nem fog csalódni a választásban.
Enyhe, közepes terep, utca. (Igaz, az utóbbi Budapesten már nehéz terepnek számít:))
A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.
A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!
1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.
A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.
2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.
Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.
Kérdések | Statisztika |
---|---|
Merida Matts 40 MD vagy hasonló árú alternatíva? |
2 válasz
utolsó: 2012. márc.
|