Merida Matts HFS XC 1000-D mtb

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.10.)
  • Listaár: 340.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




Professzore avatar
16 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Lassan két éve használom ezt a Merida mtb-t, a hosszú távú tapasztalatok alapján azt hiszem, egyre megalapozottabb a véleményem.

Nézzük:

A váz olajos hidroforming, felfoghatatlanul vékonynak tűnő alumínium. Szép fekete, elég kényes fényezéssel. A régi cro-mo vázakhoz képest elképesztően, a néhány évvel ezelőtti túlméretes aluvázakhoz képest érezhetően könnyebb a Matts HFS XC 1000-D. A merevségével, kezelhetőségével nincs baj, a kényessége és az élettartama már egy másik kérdés.

Teleszkóp: Manitou R7 100 mm-es rugóúttal.  Kicsit sokáig kellett állítgatni a nyomást, mire az optimális értéket megtaláltam, de így már nagyon korrekt, sőt. A csillapítás erőssége a "lock"-tól a teljesen puháig 5 fokozatban állítható. Hegyre fel, aszfalton praktikus, az egyetlen hátránya, hogy le kell nyúlni érte a villa tetejére.

Fékek: Hayes Stroker Trail, hidraulikus, elöl 180, hátul 160 mm-es tárcsákkal. Az alkalmi cöcörgés és a viszonylag rendszeres állítási igényt leszámítva egyetlen érezhető bajom van vele: valamiért pulzál gyenge és közepes fékezéskor (mintha egyenetlenül lenne bekopva, hasonlatos a szétnyílt dobfék pulzálásához). Együtt tudok vele élni. A fékerő pokoli (első kerék állóra fékezhető), nagyon finoman adagolható, az állítható fékkar a személyre szabás nagyszerű eszköze.

Váltók: Shimano SLX Rapidfire váltókar, elöl SLX, hátul LX Shadow váltó. Gyorsan, zokszó nélkül vált elöl és hátul is. Egy baleset miatt a hátsó váltót cserélni kellett, az új váltóbowden ellenére sem kellett utánaállítani azóta sem (1+ év 1000+ km)

Egyebek

Elég agyafúrt a vázgeometria. A magassághoz számított ökölszabály helyett egyre inkább az a benyomásom, hogy a belső combhosszt kellene alapul venni, és a testmagasságból származó differenciát inkább a kormánystucni váltogatásával kompenzálni. Én 176 cm magas vagyok, és méretben a "hivatalos" 18-as nagy volt, a 16-os hangyányit kicsi, de egy hosszabb nyeregcsővel ideális lett. Minden tekintetben.

Hátrány

Felsorolásszerűen:

-- borsos ár

-- kezelhetetlen kikopások a festésen az idétlenül vezetett fékcsövek és bowdenházak miatt (elsősorban az első villán és a kormánycsapágyházon) -- hiába ragasztottam le

-- a gyári szilikongumi markolat 1 év alatt elpempősödött. Szép, de hasznavehetetlen. Ritchey RTG ment fel helyette, az nálam a referencia.

-- a gyári Schwalbe Rocket Ron gumik vegyes használat mellett iszonyú gyorsan kopnak. Most 1200 km van benne, még kb. 300-at fog bírni (a hátsó jobban kopik értelemszerűen)

-- alkalmanként röcögő fékek

-- pulzálás az első féken gyenge és közepes fékezésnél

-- a gyári belső 2 hét alatt elhagyta magát (csere Schwalbe-ra)

-- a kónuszos kormányt nehéz felműszerezni, a csengőnek egyáltalán nincs hely, a kilométeróra a stucnira fért csak el, így tudom nagy-nehezen feleszkábálni a távolsági CatEye-t és a jelzésértékű (bár atomvillanás erejű) Blackburn Flea-t

-- a hidroforming váz semmilyen külső mechanikai sérülést nem tolerál, így erősen vigyázni kell rá. Az alapforma sérülése (benyomódás például) a teherviselő-képességet drasztikusan csökkenti.

Tapasztalat

Sokan panaszkodtak a Meridák rossz ár/érték arányára, a gyalázatos összeszerelésre és a gyártás gyengeségeire (összességében: komoly szervizigény). Ebből én semmit nem tapasztaltam (igaz, a fékek kivételével a bicajon mindent magam szervizelek és rendszeresen karbantartok).

A váz magától értetődő sérülékenysége miatt versenyzésre vagy versenyző szintű bicajozáshoz nem ajánlanám a Matts HFS XC 1000-D-t, de XC-zni, Cross-Country-ra ideális minden tekintetben, túrázni a csomagrögzítőpontok hiánya miatt nem lehet/nem érdemes vele.

 

Erre ajánlom

XC, Cross-Country, nagyon haloványan versenyzés (a váz élettartamát drasztikusan csökkenti), de ott is inkább maraton.

Ennyiért vettem
330000
8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):
Merida Matts HFS XC 1000-D,

Matts HFS XC Comp-Disc


anyag:

Alumínium


méretek:
  • 16
  • 18
  • 20
  • 22

villa (teló):

Manitou R7 100 LO


Meghajtás

hajtókar:
Shimano SLX
fogaskoszorú:

Shimano CS-HG61-9 11-34


első váltó:
Shimano SLX
hátsó váltó:
Shimano Deore XT,

Shadow


 
fokozatok száma:

3x9


Kerék

felni:

Alex XD Lite White Eyelet-26


külső gumi:
Schwalbe Rocket Ron

Irányítás

váltókar:
Shimano SLX
kormány:

FSA XC 180OS Flat 620


markolat:

Merida Lock Ring Pro


kormányszár:

FSA OS-XT 6


nyereg:

Selle Italia Q-BIK "Flow"


nyeregcső:

FSA SL250 SB20 31.6


Fék

tömeg:

11,7


Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Matts HFS XC 1000-D termékkel kapcsolatban: