Nagy teherbírású váz, kényelmes, magas embereknek is ideális geometria. jó árérték arány, hosszú garancia idő
hosszú élettartam, tetszetős festés, jól működő gyári fékek, masszív kerekek, erős kényelmes, nekem megfelelő méretű kormány
szinte a végletekig fejleszthető
Vacak gyári telo, (helyre, Rock Shox Tora SL került Lock Out nélkül)
Vacak gyorsan kikopó gyári pedálok (helyére Wellgo MG-52 került)
Eredetileg gyenge váltó öszeállítás
A bringát 2006 szeptembere óta birtoklom. A 14. születésnapomra kaptam. Ez az első komolyabb bringám, lassan 8 éve nyúzom nagyon meg vagyok vele elégedve, együtt nőttünk fel.
Bár azóta jó néhány dolgot cseréltem az eredeti állapothoz képest. 2010-ben kerültek rá új gumik, addig a gyáriakat koptattam, mentem vele szinte mindenhol, a lépcsőktől kezdve, a vasúti sínen át a befagyott tóig. Mindenütt, de alapvetően városi "harcra" illetve, erdei tekergésre használtam. 2010-ben schwalbe marathon plus, gumik kerültek fel rá, amire rábeszéltek igazából, és eleinte meg voltam ijedve hogy ezzel most megszűnt a bringa terepjáró képessége, de nem így lett még Így is ki lehet vele ruccani oda ahol már "elfogy az út".
2011-ben aztán valami hirtelen ötlettől vezérelve rá költöttem szinte a teljes vételárát, és lecseréltem rajta egy nagy rakás alkatrészt. Az eredeti váltó nekem nem bizonyult elég pontosnak, illetve a hajtómű lánctárcsái is kicsit voltak, a városi száguldozáshoz, ezért nagyobbra cseréltem, viszont meghagytam a gyári Acera váltó, mivel az elsőt viszonylag ritkán kapcsolgatom. És ha már lúd akkor legyen kövér elven, hátra berakattam egy 9-es kazettát, illetve ehhez egy Shimano Deore hátsó váltót ami tudta kezelni a 9-es kazettát. Természetesen így a gyári 8-as váltó&fék karok is repültek helyettük Deore LX rapidfire karok kerültek fel (tudom barbár dolognak tűnik hogy nem a váltóhoz valót vettem de le volt értékelve és így egy 10 est spóroltam) viszont azóta is imádom ezt az össze állítást. Sajnos viszont ezután jött a fekete leves kiderült hogy a gyári telo már a végét járja ideje cserélni. A gyári helyére egy Rock Shox tora SL került, (melyhez szintén jutányos áron jutottam hozzá, mivel a Lock-out funkciója nem működik) De egyáltalán nem zavar mivel a csillapítása enélkül is tökéletes.
Mióta megvan sok hasonló árfekvésű és klasszisokkal drágább bringát is próbáltam, viszont egyiknél sem éreztem azt hogy jobban kiszolgálna mit a Wihtwater. Talán egy kicsit az olajos tárcsák után sóvárgok, de ezt a kecskeméti márka szerviz határozottan ellenezte, mivel közel 120 kg vagyok és ennél a súlynál már félő hogy nem bírná ki a váz. (lehet benne valami)
"Városi harc" a legszigorúbb értelemben véve, rengeteget elvisel, városi gumikkal szerintem agilisabb mint, a gyári félterepekkel, de ez az én magán véleményem.
Az én példányom egy 22" változat
202 cm magas vagyok jelenleg és 120 kg, az én igényeim teljesen kielégíti, a gyári cuccok többi része is jól bírják a gyűrődést.