Merida Matts Whitewater mtb

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2006
    (frissítve: 2008.03.)
  • Listaár: 90.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




vazulcsabi20 avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagy teherbírású váz, kényelmes, magas embereknek is ideális geometria. jó árérték arány, hosszú garancia idő
hosszú élettartam, tetszetős festés, jól működő gyári fékek, masszív kerekek, erős kényelmes, nekem megfelelő méretű kormány
szinte a végletekig fejleszthető

Hátrány

Vacak gyári telo, (helyre, Rock Shox Tora SL került Lock Out nélkül)
Vacak gyorsan kikopó gyári pedálok  (helyére Wellgo MG-52 került)
Eredetileg gyenge váltó öszeállítás

Tapasztalat

A bringát 2006 szeptembere óta birtoklom. A 14. születésnapomra kaptam. Ez az első komolyabb bringám, lassan 8 éve nyúzom nagyon meg vagyok vele elégedve, együtt nőttünk fel.

Bár azóta jó néhány dolgot cseréltem az eredeti állapothoz képest. 2010-ben kerültek rá új gumik, addig a gyáriakat koptattam, mentem vele szinte mindenhol, a lépcsőktől kezdve, a vasúti sínen át a befagyott tóig. Mindenütt, de alapvetően városi "harcra" illetve, erdei tekergésre használtam. 2010-ben schwalbe marathon plus, gumik kerültek fel rá, amire rábeszéltek igazából, és eleinte meg voltam ijedve hogy ezzel most megszűnt a bringa terepjáró képessége, de nem így lett még Így is ki lehet vele ruccani oda ahol már "elfogy az út".
2011-ben aztán valami hirtelen ötlettől vezérelve rá költöttem szinte a teljes vételárát, és lecseréltem rajta egy nagy rakás alkatrészt. Az eredeti váltó nekem nem bizonyult elég pontosnak, illetve a hajtómű lánctárcsái is kicsit voltak, a városi száguldozáshoz, ezért nagyobbra cseréltem, viszont meghagytam a gyári Acera váltó, mivel az elsőt viszonylag ritkán kapcsolgatom. És ha már lúd akkor legyen kövér elven, hátra berakattam egy 9-es kazettát, illetve ehhez egy Shimano Deore hátsó váltót ami tudta kezelni a 9-es kazettát. Természetesen így a gyári 8-as váltó&fék karok is repültek helyettük Deore LX rapidfire karok kerültek fel (tudom barbár dolognak tűnik hogy nem a váltóhoz valót vettem de le volt értékelve és így egy 10 est spóroltam) viszont azóta is imádom ezt az össze állítást. Sajnos viszont ezután jött a fekete leves kiderült hogy a gyári telo már a végét járja ideje cserélni. A gyári helyére egy Rock Shox tora SL került, (melyhez szintén jutányos áron jutottam hozzá, mivel a Lock-out funkciója nem működik) De egyáltalán nem zavar mivel a csillapítása enélkül is tökéletes.
Mióta megvan sok hasonló árfekvésű és klasszisokkal drágább bringát is próbáltam, viszont egyiknél sem éreztem azt hogy jobban kiszolgálna mit a Wihtwater. Talán egy kicsit az olajos tárcsák után sóvárgok, de ezt a kecskeméti márka szerviz határozottan ellenezte, mivel közel 120 kg vagyok és ennél a súlynál már félő hogy nem bírná ki a váz. (lehet benne valami)

Erre ajánlom

"Városi harc" a legszigorúbb értelemben véve, rengeteget elvisel, városi gumikkal szerintem agilisabb mint, a gyári félterepekkel, de ez az én magán véleményem.
Az én példányom egy 22" változat

202 cm magas vagyok jelenleg és 120 kg, az én igényeim teljesen kielégíti, a gyári cuccok többi része is jól bírják a gyűrődést.

Ennyiért vettem
85000 Ft
Csatolt képek
Merida Matts Whitewater  2006 mtb
Jelenleg így fest
Merida Matts Whitewater  2006 mtb
A "Lock-out nélküli" Tora
Merida Matts Whitewater  2006 mtb
A 9-es hátsó váltó
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Matts Whitewater termékkel kapcsolatban: