Specialized Enduro Comp mtb

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.07.)
  • Listaár: 1.042.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

toronte avatar
23 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
  • FSR felfüggesztés nagyon szépen mozog, jól nyeli el a kisebb egyenlőtlenségeket is, nem üt fel.
  • strapabíró
  • univerzális: igazi All-mountain. Túrától a light DH-ig.
  • jól eltalált geo
  • hátul 12-es, elől 20as átütő tengely - nincs fék állítgatás, stabil rögzítés
  • nagy magabiztosságot ad, nagyon jól követi a kijelölt nyomot (talán a merevsége és a jó felfüggesztés miatt) Néha meglepődöm hogy miket megúszok vele
Hátrány
  • kerekek (nem erre a felhasználásra lettek kitalálva)
  • speciális alkatrészek (tag,kormánycsapágy)
  • karbantartási költségek (forgáspont csapágyakat ajánlott évente cserélni, csak az alkatrész kb 15eFt, én a munkadíjért is elkérnék legalább ennyit)
  • 1-2 dolgot fejleszteni kell rajta, hogy igazán tuti legyen, de az alap jó
Tapasztalat

Vegyük sorra a dolgokat:

 

  • Terelő: kis tányéron hajtva a lánc a görgő tetejére felmászik, ha kicsit elgörbül elkezd dörzsölődni hozzá. Ezt jobban is kivitelezhették volna. Viszont sosem esett még le láncom.
  • Fékek: Nem tragédia az Elixir 7 SL, de tudjuk hogy az Avidok nem a megbízhatóságukról híresek. Nem árt megtanulni légteleníteni. Évente 1-2x nekem elég. Viszont szépen adagolható. Az erő elég 203/180 tárcsákkal, de Shimanoval erősebb lenne, jobban harapna.
  • Kerekek: Na ez az amit szinte minden Enduron cserélve látok. A hátsó agy széthullik, a felnik durvább igénybevételnél könnyen adják meg magukat. (nekem most egy DT350 agyra van fűzve DTEX5.1d felni - ez bírja)
  • Kormány: 720-as kormány keskeny. Egyéne válogatja, de én 740-780 között ajánlanám (nekem egy 760ra vágott Fatbar van rajta) sokkal stabilabb, főleg a durva, köves részeken.
  • Hátsó rúgóstag: Itt nem funkcionális gond van. A Fox RP2 végzi a dolgát. A 8,5"x8,125" mérettel van a gond. A Speci sajátja és ha cserélni akarod, nem találsz bele valót. Faragni kell. Aki esetleg parkozni viszi, vagy durvábban használja felmerülhet benne az igény egy jobb tagra, de igazából teljesen élhető.
  • Kormánycsapágy: ez is a Speci sajátja. Integrált. Szettben csak Speci forgalmazónál kapsz, horror áron. Superstar-éknál lehet kapni külön alját-tetejét. (integrált, tapered)
  • Középcsapágy: 73mm, menetes. Éljen! Szerelhető, kattogás mentes opció. Press-Fit monnyon' le!
  • Kábel vezető pöckök: Ha nem figyelsz túlhúzod, törik és mehetsz megint márkaboltba jó pénzért...
  • Villa: Nekem először nagyon pozitív élmény volt a Lyrik egy 32-es Fox 140 után. Teljesen más dimenzióba volt a csillapítás, amíg ki nem próbáltam a Lyiriket RC2DH csillapítással. Itthon elég volt a DH csillapítás nélkül is, de Mariborba nagyon keményre kellett fújni, hogy ne fogyjon el folyamatosan a rugóút, pedig "csak" ~78kg vagyok. Ilyenkor meg a kifékezett kanyarok előtt volt szörnyű. Az új csillapítás teljesen megváltoztatta. Nagyon ajánlom, igaz nem kis pénz. Aki Lyriket venne mindenképpen RC2DH változatot keressen!
  • Váltás: Alapjában véve jól végzi a dolgát. Nekem volt gondom a hátsó váltóval. Az első Sram X9-ben elgyengült a rugó és kiakasztott bowdennel sem volt hajlandó leesni az alsó fogaskerékre. Aztán vettem egy új típusú X9 Type-2-t. Ebben fél év használat után berohadt az alsó görgő. Ezt szétszedtem, ecetben áztattam, tisztítás, zsírzás után jó.
  • Hajtás: A 2x10 teljesen jó általános áttét. Elől 24-36, hátul 11-36. Meg lehet vele mászni mindent és lefele is elég. Az 1 tányér már kompromisszumokkal jár, a 3 felesleges.
  • Gumik: A gyári gumik jók, egy picit gyenge az oldalfaluk. Elől gyárilag 2,3" Butcher, hátul 2,2" Purgatory van. Nekem most 2,4 Conti Rubber Queen Protection elől, hátul ugyanez 2,2-ben. Kicsit nehezebb, de sose volt gondom velük, nagyon strapabíró és tartós gumik.
  • Nyereg: Jó lapos az orra, rá lehet ülni durva mászáskor. Kompakt forma: nincs útban. Ezen segít már a Reverb is. Mindenképpen ajánlott fejlesztés egy állítható nyeregcső. Nekem kényelmes is a lapos design ellenére. Jól párnázott, nem kopik.

 

És akkor a ride report:

A felfüggesztés tipikus FSR: a kis egyenlőtlenségeket is nagyon szépen mozogja ki, kellő képpen érzékeny. Ennek ellenére nagyobb ütéseket meglepően jól bírja, nem rúg le, nem üt fel. Igazi dózer. De komolyan! Volt olyan hogy kénytelen voltam tempóval (60-70) rámenni egy fejem nagyságú kőre, már felkészültem a katasztrófára és a kő csak úgy eltűnt alattam! Azt hittem beszarok! Egyetlen hátránya van: 160mm rugóútnál ajánlatos használni a Pro Pedal kapcsolót a tagon. Kiállva rosszabb, ülve pörgetni érdemes. Minden rendszer egy kompromisszum, ne felejtsétek el. Nincs tökéletes, ami mindent tud egyszerre.

 

A geo jó: 66,5 fokos fejcsőszög pont elég magabiztosságot, stabilitást ad nagy tempónál, lefele is, viszont nem lesz tőle tunya dög a szűk fordulókban sem. Ezen némileg segít a 419mm-es láncvilla is, ami rekord rövid ebben a kategóriában. Nincs útállítás a villában, de sosem hiányzott. Ha csak nem extrém meredek, nem emelgeti az orrát. A középcsapágy magasság semleges. Nem nem túl alacsony, hogy nagyon durván feküdje a kanyart, cserébe nem kell félni hogy szétütöd a sziklakertben, vagy odavernéd a hajtókart. (Azért néha sikerült, de én vagyok a balf@sz) A felső cső nekem ideális: Se nem túl hosszú a 40-es stucnihoz, se nem túl rövid. Az M-es 590mm szerintem ez az aranyközépút erre a célra. (A Zestym 575mm volt és 50es stucnival rövidnek éreztem - 173cm vagyok). A nyeregvázcső 75 fokban áll, ami nagyon meredek, ez segít hogy szépen tudd tekerni, nem kell izmozni, lehet pörgetni, ideális testtartást ad túrázáshoz is. A középcsapágytól a fejcsőíg húzott vízszintes, tehát a 'reach' elég hosszú, 431mm. Csak viszonyításképp: az L-es Santacruz V10 rövidebb, de inkább 410 körüli értékkel találni bringákat ebben a kategóriában. Ez sok helyen közrejátszhat: a hosszú első túlnyúlásnak köszönhetően stabilabb a gép, jobban terhelhető az eleje, nem emelgeti az orrát mászáskor, nem csúszik ki az első kerék. Szóval geometriában otthon van a Speckó. Pacsi!

 

Volt olyan alkatrész, amivel súlyt faragtam, másikkal dobtam rá, de kb 14,7kg körül alakul. Szerintem ez teljesen baráti a kerékpár képességeihez képest, de tény hogy csilliárdos összegért lehet építeni jobbat 12kg körül is. Az én ~15kg-om teljesen elfogadható túrázni és van elég tartalék a bringában, sose kelt gyenge benyomást. (Míg a Zestyt néha sajnáltam, igaz azzal tudtam XC-zni is) Robbanékonynak, fürgének nem mondanám, arra keress kisebb rugóutat, könnyebbet.

 

Az Evo változatot szerintem megöli a pro pedal nélküli tag (amit ugye nem tudsz akármire kicserélni) és emel is a középcsapágyon az Evo link, tehát elég magas.

 

A 26-os kerekek felett lassan ugyan eljár az idő, de ezt a témát itt be is fejeztem. Ettől függetlenül egy nagyon jól eltalált gép!

Erre ajánlom

Annak ajánlom, aki inkább a leejtőket favorizálja, bevállalós, de szívesen teker, vagy nincs módja felvonózni.

Mért tömeg
14700 g
Csatolt képek
Specialized Enduro Comp  2012 mtb
az egyik piros
Specialized Enduro Comp  2012 mtb
Maribor
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Airborn BOY avatar
17 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

- Nagyon jó bringa, 150 mm rugóút, elöl hátul, a gyári alkatrészek nagyja nagyon jó, nekem a villa eleinte furcsa volt de meglehet szokni ezt az E150 villát.
-Az összes állítási lehetőség nagyon jó mint a tagon mind a villán
-könnyű az egész, kb 14-15 kilo.
- a méretezés nagyon jó, az M-es nekem kiváló 176 centis magassághoz

Hátrány

-nem nagyon tudok felsorolni, nekem is a Comp jelzésű szoval "legolcsóbb"  van, és vicc volt az 5ezer forintos hátsóagy de ezen kivül nemtudok más negativumot

Tapasztalat

Nagyon megéri az árát a bicaj, és kivánni se lehet jobbat ilyen pénzért amiért vettem. Svájcból lett véve egy hegyröl ahol kölcsönzös bicaj volt, igy egy 100as ráköltése után máris kemény kis bringa lett belöle, és még igyis potom pénznél vagyok vele. Könnyű, jól kezelhető, nagyon jó kis masina. :)

Erre ajánlom

Mindenre!

Ennyiért vettem
....
Csatolt képek
Specialized Enduro Comp  2008 mtb
Specialized Enduro Comp  2008 mtb
Specialized Enduro Comp  2008 mtb
12 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

M5 Alumínium


méretek:
  • S
  • M
  • L

 
színválaszték:
  • piros-fekete
  • fehér-fekete

villa (teló):

FOX 34 Float CTD Evolution 26


 
hátsó rugóstag:
Fox Float RP2,

Fox Float CTD Evolution


Meghajtás

hajtókar:

Sram S-1250


lánc:
KMC X10
fogaskoszorú:
Sram PG-1030
középrész:

SRAM PF30


első váltó:
Sram X7
hátsó váltó:
Sram X9
 
fokozatok száma:

2x10


pedál:

Resin Test Ride


Kerék

felni:

Roval DH


első agy:

Specialized Hi Lo disc


hátsó agy:

Specialized Hi Lo disc


külső gumi:
  • Első: Specialized Butcher Control 2Bliss
  • Hátsó: Specialized Purgatory Control 2Bliss

Irányítás

váltókar:
Sram X7 Trigger
kormány:

Specialized All-Mountain low-riser


markolat:

Specialized lock-on


kormányszár:

Specialized XC Trail


nyereg:
Specialized Henge,

Comp


nyeregcső:

2014 húzott alumínium


Fék

tárcsafék:
Avid Elixir 5,

SL


 
féktárcsa:
  • 200 mm (első)
  • 180 mm (hátsó)

fékkar:

Avid Elixir 5 R SL


Specialized logó

Specialized márka bemutatás

A Specialized mint márkanév 1974-ben jelent meg. A cég alapítója Mike Sinyard, aki a mai napig tevékenyen irányítja a céget, történelmet írt a kerékpáros szakmában. A Specialized sok területen úttörőként szerepelt a hegyikerékpár - MTB - népszerűsítésében, és a carbon technológia alkalmazásában is.

Mike Sinyard-nak, miután elvégezte a főiskolát Kaliforniában, 1974-ben, fogalma nem volt mihez kezdjen. Egy gondolat hajtotta: minél több időt a kerékpárján tölteni. Az igazi kerékpáros élmény megtapasztalásának reményében egy európai körtúrára indult.

Végül Olaszországban kötött ki, ahol megismerkedett egy lánnyal, aki ismerte Cino Cinellit, a legendás kerékpárépítő mestert. Szerzett egy öltönyt, és elintézett egy találkozót a mesterrel, akivel rögtön megállapodást is kötöttek. Mike importálhatta alkatrészei az USA-ba.

Az első irodája a kaliforniai lakókocsija volt, első vásárlói pedig a környékén lévő kerékpárboltok, mivel az első 5 évben még autója sem volt. Mike célja a Specialized néven forgalmazott alkatrészekkel a minőség képviselése volt, és nincs ez másként ma, lassan 4 évtizeddel később sem, amikor a Specialized vezető szerepet tölt be az iparban és kiemelkedő technológiai fejlesztésekkel hívja fel a márkára a világ figyelmét, szinte minden kerékpározási irányzatban.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Specialized Enduro Comp v. más AM bringa (cube, giant, trek, ktm)?
34 válasz
utolsó: 2012. dec.
Specialized Enduro Comp vagy Evo? Az X-Fusion teleszkóp jó?
13 válasz
utolsó: 2012. dec.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Specialized Enduro Comp termékkel kapcsolatban: