Specialized FSR XC Comp mtb

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2013.06.)
  • Listaár: 330.000 Ft

Használt Specialized FSR XC Comp eladó
250.000 Ft
új árához képest: -24%

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-5 (5 vélemény)
Rendezés

Török Róbert avatar
1 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Nagyon jól csillapít mint az első, mint a hátsó teló. Utcára, dh-ra, terepere egyaránt jó. Minőségí anyaghasználat, forrásztás, bár ez a specitől elvárható. 

Hátrány

Igazából csak kettőt találtam, az egyik az hogy a 6-os és 7-es fokozat között nincs sok különbség váltó beállítás után sem, és az első teleszkóp nem mozog, ha csak ülök a nyeregben. 

Tapasztalat

Használtan vettem, szóval sok mindent javítani kellett rajta, de így most több évig hozzá sem kell nyúlni. Ugratásoktól nem lesz baja, sár, por nem megy bele az alkatrészekbe, stb. Igazából 2007-es, csak nem lehetett azt az opciót kiválasztani. 

Erre ajánlom

Mindenre is. Én utcán és dh-n használom amire szinte tökéletes. 

Ennyiért vettem
120000
Mért tömeg
14000 g
Csatolt képek
Specialized FSR XC Comp  2013 mtb
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

tenorbi avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

SPECIALIZED. Ez már előny. Minőségi, sokat bír, megbízható, szinte elnyűhetetlen és a karbantartása sem drága. A felszereltsége pont ideális és ugyan lehetne ráakasztani pár komolyabb alkatrészt de anélkül is remekül helytáll mindenhol. A rugóútat szépen kidolgozza alattam és a hátsó rugókialakítás is tökéletes mind fel mind lefelé. Jól fordul, kényelmes.

Hátrány

Na azt nem nagyon találtam rajta...  vagyis igazából csak a súlya, de a gramm-huszárok úgysem ezt a koncepciót keresik...

Tapasztalat

Imádom a Specialized FSR XC Comp-ot. Amatőr XC versenyzéshez kerestem bringát leváltani a merevfalút egy fullyra. A merevfalúis speckó volt és gyakorlatilag elnyűhetetlen mert csak azt kellett cserélni ami amúgy is elkopoik (hajás, fék) de a többi szinte örökös. Szóval fully és Speckó. Akciósan a Bringalandos srácok ki is segítettek egy feketével. Ami tetszik hogy inkább kényelmes és magasabb építésű így ugyan pont nem egy tipikus XC bringa ellenben ha jók a beállítások, akkor szinte bármekkora távot le lehet nyomni vele. Az első teló 120-as hossza az én 95kilómhoz jó szolgálatot tesz, főleg hogy a mottóm: "amit a hegy a súlyommal felfele elvesz azt a bátorságommal meg a bringámmal lefelé visszaveszem" Vagyis beleülök, sulypont le és indulhatunk lefele. 2 éve nyúzom és éves szinten úgy 3000km-t megyek vele amiben javarészt terep van és eddíg sehol sem vallott szégyent, minden próbát kiállt. 

Erre ajánlom

Amatőr xc-seknek mindenképpen mert az edzések meg versenyek alkalmával a lejtős-veretős részeken olyan vigyort csal az arcra hogy csak na!!!!

Ennyiért vettem
300.000
Csatolt képek
Specialized FSR XC Comp  2010 mtb
Specialized FSR XC Comp  2010 mtb
Specialized FSR XC Comp  2010 mtb
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Déenes avatar
Déenes
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Már elől hátul van lock-out, úgyhogy bátran ki is lehet állni. Szuper kényelmes váz,geometria 5-ös, mondhatni tökéletes rugózás (legalábbis az én 69 kilómhoz). A gyárilag szerelt Adrenalin gumikkal még nem csúsztam meg eddig sehol(+).
Hátrány
Első teló 0 fok alatt úgy viselkedik, mintha a lock-out beragadt volna.
Tapasztalat
Alapáron kicsit túlértékelt, valóban érdemes figyelni az akciókat. De ugye a specko az specko.
Erre ajánlom
egésznapos túráktól az amatőr versenyzésig mindenre, néha az élvezet kedvéért enyhe DH is belefér(pehelysúlyúaknak)
Ennyiért vettem
315000
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ikszcé szabi avatar
ikszcé szabi
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Ismét én. A felsorolt előnyök változatlanok, de....
Hátrány
Sajnálattal értesítem a tisztelt utazóközönséget, hogy az fsr xc vázam kb. 6-800 km. megtétele után fogta magát és elrepedt. Egész pontosan a felsőcső alja repedt majdnem félbe a telófelfüggesztés előtt. Hogy ez egyedi anyagszerkezeti hiba, vagy általános konstrukciós hiányosság az majd kiderül. A bicajjal nem ugráltam, nem dh-ztam állat módjára, kb 200 km.-t tekertem vele a Mátrában, a többit a lapos homokon Deberecen mellett. Meg 97 kg. vagyok, az egy kissé meredek lenne, ha ez tett volna be a váznak.
Tapasztalat
Bízok benne, hogy a vázat kicserélik garanciálisan, addig is STEEL IS REAL, a merev, acél, Jamisem most múlt tíz éves és kutya baja, a váznak legalább is.
Erre ajánlom
xc, túra, óvatosan
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ikszcé szabi avatar
ikszcé szabi
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Káprázatos váz. (az enyém ezüst színű, éljen!) kényelmes geometria, inkább mint versenyzős. Egész napot el lehet túrázgatni a nyergében, hátsó felfüggesztés nem hagy kivetni valót maga után, érzékeny, az emlkedőkön is tisztességesen teljesít, ha nem állsz kia nyergből izompedálozás céljából, hanem pörgeted.
Hátrány
A specialized bicajok kis hazánkban alaból túl vannak árazva, ezért legcélszerűbb őket az őszi leárazások során beszerezni (az enyém 110 kHuF-val volt olcsóbb)/Köszönet az XFactorDebrecennek/. Nem ártana lockout a teleszkópokra, sok a noname alkatrész, majd meglátom hogy bírják. Egyébként nyilvávaló hibát eddig nem találtam a gépen. (a hátsó kerék pont a hátsótagra hányja a dzsuvát, spéci sárvédőt meg nem lehet kapni, szóval a kedvec szénsavas üdítőm flakonjából hamarosan kerékpáralkatrész lesz). A hajtómű túl széles, gyakorlatilag terpeszben tekerek, ez furi.
Tapasztalat
Még csak 1,5 hónapja van meg de FORRADALMI ÁTTÖRÉS a merevfarúmhoz képest. Mindent faszán csinál, megdöbbentő, hogy mennyire messze lehet eljutni vele különösebb fáradság nélkül. Az esetleges lecserélendő alkatrészek: a teló (szépen működik, de kevés rajta a szép színes állítógomb), noname alkatrészek, ha szereted a szép színes matricákat, hajtómű. Ui: az ár/teljesítmény érték 5 rápája a leárazott verzióra vonatkozik.
Erre ajánlom
Tuljadonképpen egésznapos túrázásra a legalkalmasabb (Oh, GRANTURISMO!!!), versenyzéshez egy kissé nehéz, ha meg urgálsz, meg állatiasan DH-zol vele akkor mindkettőtök élettartama drasztikusan lerövidülhet.
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-5 (5 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

méretek:
  • S
  • M
  • L
  • XL

 
színválaszték:
  • szürke-fekete
  • piros

villa (teló):
Rock Shox Tora SL,
  • 120mm travel
  • Magnézium láb
  • Állítható előfeszítés, visszaút

 
hátsó rugóstag:
X-Fusion 02-RL,
  • A Specialized által hangolva
  • visszaút csillapítás
  • 7.5x1.75"

Meghajtás

hajtókar:
Shimano FC-M442-S,
  • 44/32/22T
  • 170mm S mérethez
  • 175mm M,L,XL mérethez

lánc:
KMC X9
középrész:
Shimano BB-ES25,

68mm x 118mm


első váltó:
Shimano Deore,
  • 34.9mm bilincs
  • top swing
  • alul húzós

hátsó váltó:
Shimano SLX,

hosszú kanalas


 
fokozatok száma:

3x9


pedál:

acél


Kerék

felni:

Alex RHD

  • csak tárcsás
  • duplafalú
  • szegecselt
  • 32h

első agy:
  • tárcsafékes
  • 32h
  • gyorszáras

hátsó agy:
  • tárcsafékes
  • 32h
  • gyorszáras

külső gumi:

Specialized The Captain Sport, 26.2.2", 60 TPI


belső gumi:

Schraeder valve


Irányítás

váltókar:
Shimano Deore
kormány:
  • alacsony emelésű
  • 6061 alumínium
  • 660mm széles
  • 8° hátrahajlás
  • 6° felhajlás

markolat:
  • Specialized waffle bilincses (S/M mérethez)
  • Specialized thick bilincses (L/XL mérethez)

kormányszár:
  • 3D forgácsolt ötvözet
  • 4 csavaros
  • 31.8mm
  • állítható emelés

kormánycsapágy:

1-1/8" A-head golyós


nyeregcső:
  • 6061 alumínium
  • 2 csavaros
  • 30,9mm

Fék

tárcsafék:

Avid Juicy 3 SL


 
féktárcsa:

AvidClean Sweep

  • S/M: 185mm-160mm
  • L/XL: 203mm-185mm

Specialized logó

Specialized márka bemutatás

A Specialized mint márkanév 1974-ben jelent meg. A cég alapítója Mike Sinyard, aki a mai napig tevékenyen irányítja a céget, történelmet írt a kerékpáros szakmában. A Specialized sok területen úttörőként szerepelt a hegyikerékpár - MTB - népszerűsítésében, és a carbon technológia alkalmazásában is.

Mike Sinyard-nak, miután elvégezte a főiskolát Kaliforniában, 1974-ben, fogalma nem volt mihez kezdjen. Egy gondolat hajtotta: minél több időt a kerékpárján tölteni. Az igazi kerékpáros élmény megtapasztalásának reményében egy európai körtúrára indult.

Végül Olaszországban kötött ki, ahol megismerkedett egy lánnyal, aki ismerte Cino Cinellit, a legendás kerékpárépítő mestert. Szerzett egy öltönyt, és elintézett egy találkozót a mesterrel, akivel rögtön megállapodást is kötöttek. Mike importálhatta alkatrészei az USA-ba.

Az első irodája a kaliforniai lakókocsija volt, első vásárlói pedig a környékén lévő kerékpárboltok, mivel az első 5 évben még autója sem volt. Mike célja a Specialized néven forgalmazott alkatrészekkel a minőség képviselése volt, és nincs ez másként ma, lassan 4 évtizeddel később sem, amikor a Specialized vezető szerepet tölt be az iparban és kiemelkedő technológiai fejlesztésekkel hívja fel a márkára a világ figyelmét, szinte minden kerékpározási irányzatban.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Specialized FSR XC Comp termékkel kapcsolatban: