Specialized Stumpjumper Comp mtb

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.06.)
  • Listaár: 554.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

russeltolckam avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Hihetetlenül merev váz, könnyű, nagyon jó geometria és irányithatóság!

Hátrány

Mint minden jó cuccnak, ennek is keményen megkérik az árát...:)

Tapasztalat

Használtan jutottam a vázhoz, de az előző tulaj igen keveset ment vele. Ennek köszönhetően elég jutányos áron sikerült megszereznem, majd igyekeztem a gyári specifikáció szerint megépíteni, 1-2 dolgot cserélni az igényeim szerint. 
Felfelé nehéz megizzasztani, és a merevfarú gépek mezőnyében henynek lefelé is bőven megállja a helyét. Ha sikerül méretben megfelelő stucni/kormány párost találnunk már semmi nem állhat a tökéletes irányíthatóság útjába. Nagyon stabil a Specialized Stumpjumper Comp minden körülmények között.
Slick gumikkal városban is használom, amire szintén tökéletes, bár kissé nagy luxus...:)

Erre ajánlom

Átlag bringásoknak mindenre! Bár ez nem éppen átlag bringásoknak készült, hiszen a Specialized egyik profi versenygépéről van szó. Maratonok, xc versenyek, hétvégi tekerések, túrák. 

Mért tömeg
10.5 g
Csatolt képek
Specialized Stumpjumper Comp  2006 mtb
Specialized Stumpjumper Comp  2006 mtb
Szerinted hasznos?

zsabor avatar
7 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Könnyű, merev, jó a Stumpjumper Comp súlyelosztása, néhány minőségi alkatrészt is adtak hozzá.

Hátrány

A budapesti utakon sokszor úgy érzem, nem ártana a hátsó teló. Erdőben OK.

Sajnos a kevésbé látványos alkatrészeken (hajtókar, kerékagyak, felnik, fogaskeréksor, lánc) spóroltak a Specialized Stumpjumper Comp-nál, és ez érződik is. Az XTR hátsó váltó kisebb ugrások után is elmozdul, ilyenkor vagy nagyon óvatosan kell továbbtekerni (ahha..), vagy lelkileg felkészülni rettenetes láncreccsenésekre. A felnik (Mavic XM317 disc) elég gyengék.

A fogaskeréksor és a lánc két év alatt rommá kopott. Az előző (most 15 éves) bringámon még az eredeti XT lánc - fogaskeréksor van, sokkal jobb állapotban.. pedig azt is hajtottam rendesen. Pusztul a világ.

Tapasztalat

Utólag úgy érzem, nem ártott volna beruházni +170 ezret a full telós változatra. Vagy megvenni leárazva 650 ezerért a rendes alkatrészekkel szerelt változatot.

Felni - lánc - fogaskeréksor - hajtómű csere érik, de még megvárom, amíg teljesen lerohadnak a bringáról. Esetleg amíg kijön 2008-as Rohloff agyváltó. Bár ahhoz inkább egy Nicolai váz kéne, amire egyelőre sajnálom a 2500 eurót :)

Ennyiért vettem
400 000
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

M5 Alumínium


méretek:
  • 15,5
  • 17,5"
  • 19"
  • 21"

 
színválaszték:

piros-fekete-fehér


villa (teló):
Rock Shox Reba RL

Meghajtás

hajtókar:

SRAM S-1250


lánc:
KMC X10
fogaskoszorú:
Sram PG-1030
első váltó:
Sram X7
hátsó váltó:
Sram X9
 
fokozatok száma:

2x10


pedál:

Resin Test Ride


Kerék

felni:

DT Swiss X420SL


első agy:

Specialized Hi Lo disc


hátsó agy:

Specialized Hi Lo disc


külső gumi:
Specialized Renegade,
  • első: S-Works Fast Trak 2Bliss
  • hátsó: Specialized Renegade Control 2Bliss

Irányítás

kormány:

Specialized XC


kormányszár:

Specialized XC


nyereg:
Specialized Phenom,

Comp


nyeregcső:

2014 húzott alumínium


Fék

tárcsafék:
Avid Elixir 7,

SL


Specialized logó

Specialized márka bemutatás

A Specialized mint márkanév 1974-ben jelent meg. A cég alapítója Mike Sinyard, aki a mai napig tevékenyen irányítja a céget, történelmet írt a kerékpáros szakmában. A Specialized sok területen úttörőként szerepelt a hegyikerékpár - MTB - népszerűsítésében, és a carbon technológia alkalmazásában is.

Mike Sinyard-nak, miután elvégezte a főiskolát Kaliforniában, 1974-ben, fogalma nem volt mihez kezdjen. Egy gondolat hajtotta: minél több időt a kerékpárján tölteni. Az igazi kerékpáros élmény megtapasztalásának reményében egy európai körtúrára indult.

Végül Olaszországban kötött ki, ahol megismerkedett egy lánnyal, aki ismerte Cino Cinellit, a legendás kerékpárépítő mestert. Szerzett egy öltönyt, és elintézett egy találkozót a mesterrel, akivel rögtön megállapodást is kötöttek. Mike importálhatta alkatrészei az USA-ba.

Az első irodája a kaliforniai lakókocsija volt, első vásárlói pedig a környékén lévő kerékpárboltok, mivel az első 5 évben még autója sem volt. Mike célja a Specialized néven forgalmazott alkatrészekkel a minőség képviselése volt, és nincs ez másként ma, lassan 4 évtizeddel később sem, amikor a Specialized vezető szerepet tölt be az iparban és kiemelkedő technológiai fejlesztésekkel hívja fel a márkára a világ figyelmét, szinte minden kerékpározási irányzatban.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Specialized Stumpjumper Comp termékkel kapcsolatban: