Könnyű, merev, jó a Stumpjumper Comp súlyelosztása, néhány minőségi alkatrészt is adtak hozzá.
A budapesti utakon sokszor úgy érzem, nem ártana a hátsó teló. Erdőben OK.
Sajnos a kevésbé látványos alkatrészeken (hajtókar, kerékagyak, felnik, fogaskeréksor, lánc) spóroltak a Specialized Stumpjumper Comp-nál, és ez érződik is. Az XTR hátsó váltó kisebb ugrások után is elmozdul, ilyenkor vagy nagyon óvatosan kell továbbtekerni (ahha..), vagy lelkileg felkészülni rettenetes láncreccsenésekre. A felnik (Mavic XM317 disc) elég gyengék.
A fogaskeréksor és a lánc két év alatt rommá kopott. Az előző (most 15 éves) bringámon még az eredeti XT lánc - fogaskeréksor van, sokkal jobb állapotban.. pedig azt is hajtottam rendesen. Pusztul a világ.
Utólag úgy érzem, nem ártott volna beruházni +170 ezret a full telós változatra. Vagy megvenni leárazva 650 ezerért a rendes alkatrészekkel szerelt változatot.
Felni - lánc - fogaskeréksor - hajtómű csere érik, de még megvárom, amíg teljesen lerohadnak a bringáról. Esetleg amíg kijön 2008-as Rohloff agyváltó. Bár ahhoz inkább egy Nicolai váz kéne, amire egyelőre sajnálom a 2500 eurót :)