Karbon miatt a vaskos, túlméretezett váz még versenyképes súlyban van.
Kényelmes geo mászáshoz, és lejtőzéshez egyaránt, nagyon eltalálták ezt a Specialized 29ert.
Brainnel teljesen nyitott állapotban is jól hajtható, nem pogózik.
Hajtáslánc kiválóan működik - SRAM csúcskategória.
Az FSR rendszer a Brainnel nagyszerűen működik - lejtőn nem igazán érzed, hogy dolgozik alattad a gép, csak annyit veszel észre, hogy az a gyökér amin éppen átzúztál, mintha ott se lett volna. Észrevétlenül teszi a dolgát a felfüggesztés, kisimítja a köveket, gyökereket, vízmosásokat.
Állítható utas nyeregcső.
Formula fékek, 203-as pizzával elől, 180-nal hátul. Mivel L-es gépet hajtottam, gondolom nem akarták alulméretezni a fékerőt... :D
Harapós fékek, a hozzám túl nagy fékerő ellenére nem blokkoltam egyszer sem, tökéletesen adagolhatóak.
Purgatoryk elől-hátul, gyönyörűen kapaszkodtak a száradó, eső utáni erdőben is.
Átütő agyak nagyon komoly merevséget adnak.
Nekem hátrány: 29. Lomha felfelé, mint a veszedelem, ha kistányéron akarsz szüttyögni, akkor szar.
Ha tempót mész, akkor kijön az előnye a nagy keréknek. De ez egy trailváz, nem arra használod, hogy rohanj az emelkedőn.
Mocskosul rohadt drága. Hatalmas élményt ad, de szerintem nem éri meg ennyiért egy komplett kerékpárt venni. Alu változatban, kicsit lejjebb vitt felszereltséggel szerintem még versenyképes lehet árban.
Terheléstől a nyeregcső hajlamos volt kicsit megszorulni, és nehéz volt leengedni. Ez már a fejlesztett változat volt, aminél a bovdenrögzítés és mechanika a nyeregcső előtt fut, tehát hátsó keréktől nem kap retket, ennek ellenére mégis szórakozott.
Specialized tesztnap keretében egy rövidke, 10+ km körüli kört lehetett haladni vele.
A vázgeo kiváló, nagyon jól mászik a Specialized Stumpjumper FSR Expert Carbon 29.
A 2x10-es SRAM hajtás tökéletesen tette a dolgát, ez a kéttányéros hajtás manapság az egyik legértelmesebb fejlesztés MTB-vonalon.
X.0 szett precízen működött terhelés alatt is - mondjuk ez nem is volt kérdéses.
Bashguard, láncvezető, rövidkanalas váltó. Lánc nem csapkod, leesésnek nulla esélye van.
2013-as Fox villa és rugóstag Brainnel, 120 mozgás, bőven elegendő a 29-es kerékkel vad lejtmenethez is.
Command post nyeregcső a kéttányéros hajtás mellett a másik mustget. Aki MTB-zik, annak kell egy ilyen, akár merevgépre is. Hihetetlen kényelmes, és feljavítja az élményt.
Azért adtam négyest, mert a koncepció jó, az FSR-rendszer kiválóan működik, de részegységenként nézve eléggé túlárazott, és lássuk be túlhypeolt masina.
Xc, Trail, AM
A rugóút és váz masszivitása miatt nem kell félteni.