Superior Oxide Neon mtb

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2012.12.)
  • Listaár: 215.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

csmisi avatar
118 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

A legszembetűnőbb a festése. Egyszerűen gyönyörű a Superior Oxide Neon, a színe káprázatosan jó, a fényezés ragyog, és nagyon szép a festett grafika rajta. A váz nagyon masszív, szép, a geometriája szuper. A kritikus pontokon vastagítottak, és nagyobb átmérőjűek a csövek. A kormánycső befogója 31.8, a nyeregcső 31.6mm, így ezek elég erősek, bármilyen strapát bírnak. Az én gépemben Alivio hajtómű, Deore lánc és koszorú (9 seb)  található, melyek az SLX hátsó, Deore első váltóval, illetve az Alivio váltókarokkal kiválóan dolgoznak, a váltás gyors és hangtalan, a hajtómű megfelelően erős az én 105 kilómhoz is. A gyári BR-M485 hidraulikus tárcsafékek jók, fékerő megfelelő, szivárgás egyáltalán nem tapasztalható. A gyári markolat jó fogású, olyannyira hogy nagyon is meg vagyok vele elégedve, kellően puha, nem kopik és nem is koszolódik. A hajlított kormány és a nyeregcső igen könnyű, és bár saját márkás (ONE) , meglepően erős. Én ugyan kicseréltem őket, de csakis a szín miatt, ugyanis fehéret akartam, de pl a Spyral Botschy kormány amire cserélve lett, érezhetően nehezebb mint a gyári kormány, mondjuk a fala is vastagabb valamivel, azonban érzésre semmivel sem merevebb mint a gyári. A kerekek erősek, szép fehérek, de a hátsó keréken a küllőket után kellett húznom, mert a vadiúj bringán lazák voltak. Érdekes, mert az első kerék meg jó volt...  Előny még a kormányról zárható Lock a telón, illetve nekem a Continental Leader gumik is kellemes csalódás voltak, pedig rosszabbra számítottam. Könnyűek, aszfalton és könnyű terepen nagyon jól megállták a helyüket, szóval egyenlőre maradnak.

Hátrány

Sajnos ez a Superior kerékpár csak egy Suntour XCM telót kapott, ami ehhez a kerékpárhoz kicsit gyenge, és bár kormányról zárható, túl sok jó tulajdonsága nincsen. Ez a kerékpár gyenge pontja. A felnikről ( Mach1 MX Disc) a matricázás kezd felválni, pedig a kerékpár még alig volt használva. A fékek bár elég jól fognak, nyikorognak,bár az első már nem csak a hátsó, de ezt betudom annak hogy még csak kb 100km van bennük, illetve talán a Tektro tárcsák hibája is. Ha valaki tud jó tárcsát és betétet ajánlani az Alivio féktestekhez, ne tartsa magában! Egyébként elöl 180, hátul 160mm-es féktárcsák találhatóak rajta. A gyári Selle Monte Grappa Liberty ülés kényelmes és mutatós, viszont igen könnyen koszolódik a fehér szín miatt. Egyébként összességében nemigen van hibája ennek a Superior mtb bringának.

Tapasztalat

A kerékpár egy 2011-es modell, és bár újan vettem, ez valami átépített verzió lehet, mert nem egyezik meg a felszereltsége a gyári leírással. Mások a kerekek, a hajtás, a váltás, a fékrendszer, a villa, gyakorlatilag szinte csak a váz, a kormánycsapágy, kormány, nyereg, nyeregcső, kormányfej egyezik a gyári leírással. Lehet hogy a rengeteg eltérés miatt csak a vázat kellett volna külön véleményeznem, azonban vázat kis országunkban külön nem árulnak, csak komplett bicajt, így egy kicsit csaltam :) A pontos specifikációt egyébként az adatlapomon megtaláljátok. A kerékpáron található részegységeket majd külön is véleményezem, ha belehajtottam párszáz- vagy párezer km-t. Egyébként 6 féle színben kapható a Superior Oxide Neon, mind szép, de nekem ez a narancs jön be a legjobban.  

http://mtbs.cz/media/2010/09/22/superior-2011-1503.jpg

Update: kb 500km után elmúlt a fékek nyikorgása, ehhez az kellett hogy a bükki lejtőkön kicsit megdolgoztassam őket :) 600km környékén elkezdett lógni kicsit a középcsapágy. Szétszedve kiderült hogy a monoblokk nem volt rendesen meghúzva, így kilazult mindkét oldalon. Meghúztam, azóta újra tökéletes. A váltással elkezdtek gondok lenni, nem veszi szépen a fokozatokat. Úgy gondolom megnyúlhattak a bowdenek, ideje lesz lecserélni őket valami minőségire. Egyúttal a bowdenházakból is elvágok, sőt, valószínűleg ki is cserélem őket jobb minőségűre, mert elég hosszúra hagyták a gyárban. A túl hosszú, és nem jó minőségű bowdenház is nyúlóssá teheti a váltást, tapasztalatból tudom. A váz alján elvezetett bowdenek nem nyerték meg a tetszésem, sokszor kapnak sarat, vizet, nem a legszerencsésebb megoldás, nem véletlenül nem szeretem ezt a fajtát. Az is lehet hogy ez okozza a bizonytalan hátsó váltást, majd kiderítem. Egyenlőre ennyi, folyt.köv. :)

-650km- szétkaptam a hátsó váltást, új, jó minőségű bowdent kapott, a külsőt 30mm-el rövidebbre vettem. Megtaláltam a bizonytalankodás okát is: a hátsó váltó előtti rövid bowdenkülsőről lespórolták a kupakokat, ezeket pótoltam, teflonos sprével befújtam az egész rendszert, összeraktam és lőn világosság! :D Most minden kifogástalan a kerékpáron...

 

-2500km-nél tartok, az előző update óta hibátlanul fut... 

Erre ajánlom

Ez a váz igen jó és strapabíró, bármilyen igénybevételt kibír szerintem, persze hülyeség ellen nincs védelem :) 

Csatolt képek
Superior Oxide Neon  2011 mtb
Superior Oxide Neon  2011 mtb
Superior Oxide Neon  2011 mtb
13 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):
  • Hidroform csövek

anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 14"
  • 16"
  • 18"
  • 20"
  • 22"

 
színválaszték:
  • Narancs
  • Lila

villa (teló):
Suntour XCR RL,

100 mm rugóút


Meghajtás

hajtókar:
FSA Gamma Drive MegaExo,
  • 44×32×22T
  • 14",16",18" - 170 mm
  • 20",22" - 175 mm

fogaskoszorú:
Sram PG-950,

11-32T


középrész:

FSA MegaExo


első váltó:
Sram X7,

34,9 mm


hátsó váltó:
Sram X7,

Long cage


 
fokozatok száma:

3x9


pedál:

VP-M20

  • Alu

Kerék

első agy:

KT

  • Disc

hátsó agy:

KT

  • Disc

külső gumi:
Schwalbe Smart Sam,

26x2,1


Irányítás

váltókar:
Sram X7 Trigger
kormány:

ONE Oxide W rise

  • 640 mm széles
  • 9° emelés
  • 31,8 mm átmérő

markolat:

ONE MTB DualDensity


kormányszár:

ONE Oxide

  • 31,8 mm
  • 14", 16", 18" - 90 mm
  • 20", 22" - 110 mm

kormánycsapágy:

ONE IHS

  • 1,1/8"

nyeregcső:

ONE Oxide

  • 31,6 × 350 mm

Fék

tárcsafék:
Hayes Stroker Ryde
 
féktárcsa:
  • 160 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

tömeg:

13,4 kg (18")


Geometria

váz geometria kép
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Superior Oxide Neon termékkel kapcsolatban: