Altrix Courier országúti

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév: 2007 (frissítve: 2007.04.)
  • Listaár: 57.000 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK




zsuri avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Jó az ára, szép a design, erősek a fékek, stabilabb mint egy versenybicaj de közel olyan gyors

Hátrány

A legnagyobb hátrány az első villa és a gumi közötti hely: nagyon kicsi és el is térhet két bicaj esetén. Láttam olyat élőben/tesztekben, hogy alig volt 2-3mm - nem fért volna be vastagabb gumi vagy sárvédő. Nálam kb. 8mm, így a vastagabb gumi minden további nélkül bement, de a sárvédőhöz már kicsit reszelni kellett. Gyárilag sok csavar / küllők lazák, érdemes őket rögtön átnéz(et)ni. Az embert meglepetésként érheti, hogy kisebb, kevésbé lényeges részletek (fékek színe, üléscső színe/fajtája) eltérhetnek a bolba kerülő modelleken.

Tapasztalat

Korábbi országúti versenybicóm után egy olyat szerettem volna, ami egyszerre alkalmas pár órás országúti edzésekre és városba. Számomra a koskormány és a versenybicajok vékony kereke kizárja a városi használatot. Ugyanakkor a cross-trekkingek "félterep" vázát és a teleszkópot csak szükségtelen plusz-súlynak tartom aszfalton. Ezek után elég gyorsan rájöttem, hogy egy "fitness" kategóriájú bicajt keresek. Ezek ára viszonylag magas, kivéve a Courier-t, ezzel kb. el is dőlt a kérdés.

 

Szerintem a bicaj design-ja jól sikerült, a matt feketés-barnás színben kifejezetten jól néz ki, az alkatrészekre nincs panaszom, teszik a dolgukat. Pontosan vált, erősek a fékek. A kompakt első hajtómű nekem nagyon bejött, országútra felesleges három első lánckerék, viszont az eredeti 11-28-as sort 12-30-ra cseréltem, mert az új sor fokozatai jobban passzolnak, kevesebbet kell keresztbe váltanom. A 28-as gyári gumit a városi strapa miatt lecseréltem picit szélesebb, defektvédelmes 32-esre. A gyári rövid/meredek stucnit átcseréltem egy hosszabb/laposabbra, az egyenes kormányt pedig skorpió-kormányra, ami szerintem ideális egy ilyen sportorientált/városi, de nem versenyszerű használat mellett: megvan a többféle fogáspozíció, ugyanakkor az egyenes kormány miatt biztonságosan átlátható a közlekedés.

 

A bicaj súlya/felszereltsége az áráért teljesen elfogadható, lehetőség van sárvédő/csomagtartó felszerelésére is. Összehasonlítva korábbi országúti versenybicómmal (Bianchi, CroMo váz) az üléspozíció, a vastagabb gumik és az erősebb fékek miatt sokkal stabilabb, biztonságosabb. Nyilván a nagyobb légellenállás(üléshelyzet) és a szélesebb gumik miatt kicsit "lassabb", de a gyakorlatban ez nem igazán jön ki, nagyon lehet vele suhanni, sőt kevésbé jó utakon pont a nagyobb stabilitása miatt gyorsabban mer vele menni az ember. A váz kicsit merevebb, de ezt egyáltalán nem érzem zavarónak.

 

Még két modellt nézegettem, de mindkettő kiesett az ára miatt:

Merida Speeder T1: kicsit könnyebb, enyhén jobb a felszereltsége, viszont jelentősen drágább

Kona Dew: súlyra kb. ugyanaz, kicsit jobb a felszereltsége.

Nekem egyik sem érte meg a plusz kiadást.

Erre ajánlom

Annak, aki egy több célú bicót szeretne aszfaltra és az egyenes kormányt preferálja. Annak, akinek nem a gyártó neve a fontos és nincs szüksége csúcs alkatrészekre, hanem elég az, ha az alkatrészek egyszerűen jól működnek. Arra, amire én használom: országúti edzésekre ("fitness"), túrára, városba. Szereti a jó minőségű utat, de azért elboldogul kevésbé ideális körülmények között is (pl. erdészeti aszfalt, budapest kerékpárutak)

Ennyiért vettem
65000
Csatolt képek
Altrix Courier  2007 országúti
Altrix Courier  2007 országúti
17 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Altrix Courier termékkel kapcsolatban: