Altrix Courier országúti

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév: 2007 (frissítve: 2007.04.)
  • Listaár: 57.000 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK



1-6 (6 vélemény)
Rendezés

zsuri avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Jó az ára, szép a design, erősek a fékek, stabilabb mint egy versenybicaj de közel olyan gyors

Hátrány

A legnagyobb hátrány az első villa és a gumi közötti hely: nagyon kicsi és el is térhet két bicaj esetén. Láttam olyat élőben/tesztekben, hogy alig volt 2-3mm - nem fért volna be vastagabb gumi vagy sárvédő. Nálam kb. 8mm, így a vastagabb gumi minden további nélkül bement, de a sárvédőhöz már kicsit reszelni kellett. Gyárilag sok csavar / küllők lazák, érdemes őket rögtön átnéz(et)ni. Az embert meglepetésként érheti, hogy kisebb, kevésbé lényeges részletek (fékek színe, üléscső színe/fajtája) eltérhetnek a bolba kerülő modelleken.

Tapasztalat

Korábbi országúti versenybicóm után egy olyat szerettem volna, ami egyszerre alkalmas pár órás országúti edzésekre és városba. Számomra a koskormány és a versenybicajok vékony kereke kizárja a városi használatot. Ugyanakkor a cross-trekkingek "félterep" vázát és a teleszkópot csak szükségtelen plusz-súlynak tartom aszfalton. Ezek után elég gyorsan rájöttem, hogy egy "fitness" kategóriájú bicajt keresek. Ezek ára viszonylag magas, kivéve a Courier-t, ezzel kb. el is dőlt a kérdés.

 

Szerintem a bicaj design-ja jól sikerült, a matt feketés-barnás színben kifejezetten jól néz ki, az alkatrészekre nincs panaszom, teszik a dolgukat. Pontosan vált, erősek a fékek. A kompakt első hajtómű nekem nagyon bejött, országútra felesleges három első lánckerék, viszont az eredeti 11-28-as sort 12-30-ra cseréltem, mert az új sor fokozatai jobban passzolnak, kevesebbet kell keresztbe váltanom. A 28-as gyári gumit a városi strapa miatt lecseréltem picit szélesebb, defektvédelmes 32-esre. A gyári rövid/meredek stucnit átcseréltem egy hosszabb/laposabbra, az egyenes kormányt pedig skorpió-kormányra, ami szerintem ideális egy ilyen sportorientált/városi, de nem versenyszerű használat mellett: megvan a többféle fogáspozíció, ugyanakkor az egyenes kormány miatt biztonságosan átlátható a közlekedés.

 

A bicaj súlya/felszereltsége az áráért teljesen elfogadható, lehetőség van sárvédő/csomagtartó felszerelésére is. Összehasonlítva korábbi országúti versenybicómmal (Bianchi, CroMo váz) az üléspozíció, a vastagabb gumik és az erősebb fékek miatt sokkal stabilabb, biztonságosabb. Nyilván a nagyobb légellenállás(üléshelyzet) és a szélesebb gumik miatt kicsit "lassabb", de a gyakorlatban ez nem igazán jön ki, nagyon lehet vele suhanni, sőt kevésbé jó utakon pont a nagyobb stabilitása miatt gyorsabban mer vele menni az ember. A váz kicsit merevebb, de ezt egyáltalán nem érzem zavarónak.

 

Még két modellt nézegettem, de mindkettő kiesett az ára miatt:

Merida Speeder T1: kicsit könnyebb, enyhén jobb a felszereltsége, viszont jelentősen drágább

Kona Dew: súlyra kb. ugyanaz, kicsit jobb a felszereltsége.

Nekem egyik sem érte meg a plusz kiadást.

Erre ajánlom

Annak, aki egy több célú bicót szeretne aszfaltra és az egyenes kormányt preferálja. Annak, akinek nem a gyártó neve a fontos és nincs szüksége csúcs alkatrészekre, hanem elég az, ha az alkatrészek egyszerűen jól működnek. Arra, amire én használom: országúti edzésekre ("fitness"), túrára, városba. Szereti a jó minőségű utat, de azért elboldogul kevésbé ideális körülmények között is (pl. erdészeti aszfalt, budapest kerékpárutak)

Ennyiért vettem
65000
Csatolt képek
Altrix Courier  2007 országúti
Altrix Courier  2007 országúti
17 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

macica avatar
7 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Masszívabb, mint egy országúti, ami a pesti utakon bizony nem egy utolsó dolog mégis nem nehéz, lehet vele rakni rendesen. Nem ok nélkül használom már kb 3 éve :)

Hátrány

Külsők, belsők vackok, azokat elég hamar cserélni kellett. A kormány kicsit túl széles, ami városban néha hátrány ha az ember el akar férni.

Tapasztalat

Én a fékeket Avidra és Shimanora cseréltem, de a gyáriak se annyira borzalmasak.

Erre ajánlom

Városi csapatásra kiváló, megbízható társ már lassan 3 éve.

Ennyiért vettem
50000
Csatolt képek
Altrix Courier  2007 országúti
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

LEVENTE93 avatar
8 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nekem a Neuzer változata van.

Könnyű a régi montim után, jó fékek, elfogadható váltók. Szerintem szép. És egyéb indokom nincs miért, de szerentem :)

Hátrány

a gyári gumik ratyik, folyton defektet kaptak, defektvédelmes Contineltalokra cseréltem. A stucni rövid és magas volt gyárilag, ezt is kicseréltem egy bike+ra. A gyári pedálból hullottak a csavarok, egy shimano spdre lecseréltem. Az első villa és a kerék között szűk a hely, nem fér be sárhányó( bár én amúgy sem raknék rá).

Tapasztalat

Szerintem kis anyagi ráfordítással még jobbá tehető.

Erre ajánlom

Városi használatra alkalmas, valamint a gumik lecserélése után hosszú túrákon is jól helytáll.

Ennyiért vettem
versenyen nyertem, a nevezés 1500ft volt
Csatolt képek
Altrix Courier  2009 országúti
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

jazzpet avatar
jazzpet
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 91%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Gyors, hangtalan, jó beállítással gondozásmentes pöpec canga. Városra tökéletes (főleg jó útra), majdnem olyan gyors, mint egy országúti, de az egyenes kormány és a v-fék büntet. Jó ár/érték arány (főleg a Neuzer DT változat), később is fejleszthető.
Hátrány
Ami már előjött: ---------------- Gyári összeszerelés vacak, érdemes szervízzel indítani (legtöbb csavart újrahúztam, hátsó fékkonzol kijött a menetrögzítő hiánya miatt, stb.). Gyári küllőzés gyenge (azonnal centrír és meghúzás javasolt). Festés könnyen koszolódik. Fékmániás vagyok, a gyárit cseréltem (főleg a merevítők dobnak sokat). Gyári Michelin gumi egy vékony f*s, 5 km után egy kis kavics átdöfte, azóta Conti belső-külső + vastag vászon védőszalag (gyorshoz a sima 23-622, városhoz a kevláros 28-622). Ami hátravan: ------------- Sokak által említett első villa hiba (rövid, a gumi is alig fér el alatta), cserélve lesz egészben egy új alu villára. Kerekek cserélve lesznek (Sora agyak és Mach1 Road Runner városi tank felnikre Saphim küllőkkel).
Tapasztalat
Nagyon jó kis bicaj, imádom, Pilis Online webáruházból meg jelentős kedvezménnyel hozták a méretemben (54-es 178 centire). Könnyű és gyors a városban, bár igényli a jó utat és a karbantartást. Profiknak másod-mászkálós bringának, kezdőknek első főbicónak kiváló (ára miatt már egy jó u-lakat vagy abus bordo is kötelező). Ha eladom az is csak azért lesz mert szereztem egy gyönyörű aluvázas versenyt amit komplett rendbe akarok rakni (full Sora szett, stb.).
Erre ajánlom
Komoly városi mászkáláshoz úton (padka, stb.-re túl merev) bárkinek, aki rendszeresen karban is tartja (igényli az első komoly összerakást) és tudja/nem sajnálja a pénzt fejleszteni (fékek, villa, külsőgumi, kerekek, nyereg).
Ennyiért vettem
59000
11 olvasó 91%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Vegha avatar
23 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Iszonyatosan merev, városban verhetetlen. Tekintélyt parancsoló megjelenés. A gyári felnik pompásak
Hátrány
Egyszer használatos, nem szerelhető alkatrészek (fék, hajtókar, pedál, agyak stb.) Ezeket én ahogy meggyűlt veük a bajom, szedegettem lefelé. Mára bőven medupláztam az értékét, de még így is hálás jószág!
Tapasztalat
Sztem kjó kis gép, imádom, de elbasztam a méretét és DH stucnival is hangyányit nagynak érzem. Ha valakit érdekel, 100ért vihető a fenti felszereltséggel, matt feketében narancs betűkkel, dögös trekking kivitelben (Londonból hoztam rá Chromoplastic sárvédőt).
Erre ajánlom
Aszfaltra (a gyári gumik sztem életveszélyesen defektrajongók), hétvégi kiruccanásokra, városba cirkálni. Ballonos gumival akár egy alap merev montiként is megállja a helyét. Mondhatni all terrain
Ennyiért vettem
52000
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hókuszpókusz avatar
hókuszpókusz
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Rövid túrákra, délutáni tekerésekre tökéletes. A külsőket kicserélve bírja a padkákat is, városban is használható. Könnyű, az árához képest elfogadható felszereltségű. Nekem tetszik (másoknak is)!
Hátrány
A pedál rossz minőségű, érdemes venni egy spd-t. Az ülés nyikorog időnként. Más baja eddig nem volt.
Tapasztalat
Szerintem nagyon megéri az árát!
Erre ajánlom
Nyugodt, de gyors közlekedésre.
Ennyiért vettem
56000
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-6 (6 vélemény)
Rendezés
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Altrix Courier termékkel kapcsolatban: