Jó az ára, szép a design, erősek a fékek, stabilabb mint egy versenybicaj de közel olyan gyors
A legnagyobb hátrány az első villa és a gumi közötti hely: nagyon kicsi és el is térhet két bicaj esetén. Láttam olyat élőben/tesztekben, hogy alig volt 2-3mm - nem fért volna be vastagabb gumi vagy sárvédő. Nálam kb. 8mm, így a vastagabb gumi minden további nélkül bement, de a sárvédőhöz már kicsit reszelni kellett. Gyárilag sok csavar / küllők lazák, érdemes őket rögtön átnéz(et)ni. Az embert meglepetésként érheti, hogy kisebb, kevésbé lényeges részletek (fékek színe, üléscső színe/fajtája) eltérhetnek a bolba kerülő modelleken.
Korábbi országúti versenybicóm után egy olyat szerettem volna, ami egyszerre alkalmas pár órás országúti edzésekre és városba. Számomra a koskormány és a versenybicajok vékony kereke kizárja a városi használatot. Ugyanakkor a cross-trekkingek "félterep" vázát és a teleszkópot csak szükségtelen plusz-súlynak tartom aszfalton. Ezek után elég gyorsan rájöttem, hogy egy "fitness" kategóriájú bicajt keresek. Ezek ára viszonylag magas, kivéve a Courier-t, ezzel kb. el is dőlt a kérdés.
Szerintem a bicaj design-ja jól sikerült, a matt feketés-barnás színben kifejezetten jól néz ki, az alkatrészekre nincs panaszom, teszik a dolgukat. Pontosan vált, erősek a fékek. A kompakt első hajtómű nekem nagyon bejött, országútra felesleges három első lánckerék, viszont az eredeti 11-28-as sort 12-30-ra cseréltem, mert az új sor fokozatai jobban passzolnak, kevesebbet kell keresztbe váltanom. A 28-as gyári gumit a városi strapa miatt lecseréltem picit szélesebb, defektvédelmes 32-esre. A gyári rövid/meredek stucnit átcseréltem egy hosszabb/laposabbra, az egyenes kormányt pedig skorpió-kormányra, ami szerintem ideális egy ilyen sportorientált/városi, de nem versenyszerű használat mellett: megvan a többféle fogáspozíció, ugyanakkor az egyenes kormány miatt biztonságosan átlátható a közlekedés.
A bicaj súlya/felszereltsége az áráért teljesen elfogadható, lehetőség van sárvédő/csomagtartó felszerelésére is. Összehasonlítva korábbi országúti versenybicómmal (Bianchi, CroMo váz) az üléspozíció, a vastagabb gumik és az erősebb fékek miatt sokkal stabilabb, biztonságosabb. Nyilván a nagyobb légellenállás(üléshelyzet) és a szélesebb gumik miatt kicsit "lassabb", de a gyakorlatban ez nem igazán jön ki, nagyon lehet vele suhanni, sőt kevésbé jó utakon pont a nagyobb stabilitása miatt gyorsabban mer vele menni az ember. A váz kicsit merevebb, de ezt egyáltalán nem érzem zavarónak.
Még két modellt nézegettem, de mindkettő kiesett az ára miatt:
Merida Speeder T1: kicsit könnyebb, enyhén jobb a felszereltsége, viszont jelentősen drágább
Kona Dew: súlyra kb. ugyanaz, kicsit jobb a felszereltsége.
Nekem egyik sem érte meg a plusz kiadást.
Annak, aki egy több célú bicót szeretne aszfaltra és az egyenes kormányt preferálja. Annak, akinek nem a gyártó neve a fontos és nincs szüksége csúcs alkatrészekre, hanem elég az, ha az alkatrészek egyszerűen jól működnek. Arra, amire én használom: országúti edzésekre ("fitness"), túrára, városba. Szereti a jó minőségű utat, de azért elboldogul kevésbé ideális körülmények között is (pl. erdészeti aszfalt, budapest kerékpárutak)