Egy régebbi ultegrás speciről váltottam és kellemesen csalódtam. Kényelmes inkább endurance geometria, érzékeny rövid felsőcsövű váz. A 105 5800-as szett egy komolyabb bringán is megállná a helyét a mavic kerekek jól bírják a magyar aszfaltot. A bringa ár-érték bajnok, ezért az árért a nevesebb gyártók még a claris szettes noname kerekes bringákat adják. A súlya nem a legkönnyebb 9.4kg, de ebben az árszegmensben nem nagyon van könnyebb bringa.
Frissítés! Túl vagyok vele 4000km-en és nem változott a véleményem érdemben. Jól összerakott bringa semmi komolyabb gondom nem volt vele,mondjuk mivel ez a típus már egy komolyabb szettet tartalmaz nem is igen lehetett.
Hátránynak sárvédőszemeket mondanám , nem hinném hogy valaki egy egyébként szép és jó minőségű 230ezer forintos outira sárvédőd vagy főleg csomagtartót tenne! A másik a csalóka méretezését mondanám. Az M-es amit az áruház 170-180cm hez ajánl az 51cm-es fesőcsövű ami szerintem kicsi egy 180cm-es embernek. Én a 180centimhez L-es vázat vettem ami 55cm hosszú és ez nekem tökéletes. Van még egy furcsaság. A triban 540-est és az ennél drágább outikat szinte egyik áruházban sem lehet megvenni,online kell rendelni és franciaországból hozzák kb: 1 hét alatt. Értem én hogy nyilván nem adnak el belőle ilyen árban tucatszám naponta de azért annyira nem drága hogy ne lenne rá kereslet.
Frissítés! 4000km után néhány apróság azért előjött. Számomra érthetetlen okból a nyeregcső feje fix,vagyis nem lehet a nyerget billenteni!!! Ami azt eredményezi hogy csak a gyári nyereggel használható mert annak a sínje egy kicsit előre lejt míg a nyeregcső feje hátra. Viszont az outisok tudják hogy a nyereg az egyéni dolog,minden fenék más. Én is cseréltem volna speci toupe nyergemre de ez csak úgy volt lehetséges hogy a nyeregcsövet is cserélnem kellett mert erősen orral felfelé állt, állítani meg ugye nem lehet. A másik gondom hogy bárhogy húztam meg a stucninál a csavarokat pár kilométer után apró éles pattanó hangot ad minden gödörnél. Hegymenet kiállásnál pedig az összes billenésre pattan egyet. Levettem a stucnit újra összeraktam, állítottam a kormánycsapágyon semmi. Végül utolsó próbára a hat darab 5mm-es alu hézagolót kicseréltem 2db karbonra most úgy néz ki rendben van.
Összességében egy kiváló minőségű remek szettel szerelt outi. Árban biztos hogy verhetetlen 105-ös 11es rendszerrel szerelt outi szerintem még ennek az árától 100ezerrel többért sem kapható. Bátran ajánlom azoknak akik egy minőségi bringával akarnak tekerni és nem a vázon lévő matricával akarnak villogni.
Frissítés!! 4000km után sem változott a véleményem, a leírt hibáktól eltekintve egy jó outit ismertem meg benne ami jó lehet bárkinek aki komolyan teker de nem versenyez.
Országúti edzés esetleg amatőr versenyzés.