Cube Agree SL - Compact országúti

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.04.)
  • Listaár: 565.000 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

pdenes avatar
55 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Imádom a Cube Agree-t! ... az első szó ami elhagyja a számat, ha valaki megkérdezi, mennyire vagyok elégedett a bringámmal. Mióta megvan, minden vele megtett kilométer örömmel töltött el, legyen az síkon, lejtőn, vagy épp emelkedőn. De nem rohanok annyira előre, menjünk szépen kronológiai sorrendben :)

Egy viszonylag enyhe, napos téli délután volt (2011.12.18) amikor először láthattam teljes valójában új szemem fényét, egyenesen Szlovákiából :) Mivel egy régi acélvázas Bianchiról történt a váltás már az első nyeregbe pattanásnál éreztem a két bringa által képviselt "világ" között húzódó szakadékot. Nem feltétlenül gondolná az ember, de tényleg nagyon más egy régi patináns országútit, és egy új, alu-karbon űrdongót hajtani. Amit leginkább szeretek a bringában az a robbanékonysága. Annak ellenére, hogy magamat nem tartom túlzottan erősnek, elég komoly kitöréseket tudok produkálni vele, szeretem például azt figyelni, hogy zöldre indulásnál kb. akkor kerülnek mellém az autók, mire ők már legalább hármat váltottak :)

Bár én nem gyári felszereltséggel vettem a kerékpárt és a vázam is egyel korábbi kiadás, azt hiszem írhatok a felszereltség egyes részeiről is, mivel a váznak gyakorlatilag a festése változott, a bringámon lévő szett pedig ugyanaz, csak nem Gloss Grey színben.

 

  • A váltásról: Én egy használt Ultegra lánccal kaptam a bringát, ami idő közben cserés is lett, addig nem tudtam milyen a hibátlan váltás fogalma, de az új KMC lánc kihozta a rendszerből azt, amire valójában képes.  Határozott váltás, minden pontosan történik, gyakorlatilag hang nélkül, tévesztés (pontosabban ugye nem váltás) csak nagyon ritkán fordul elő.. hozza az igazi "kés a vajban" váltás érzését, én imádom. Bővebben erről majd a lánc véleményezésénél írok.

    Az első tányérnál talán egy kicsit kevésbé szép a váltás, pontosabban a lánc átrakása itt is hibátlanul és gyorsan történik, csak ugye annyira nem finoman, halkan, de tudjuk, hogy az átdobó sosem olyan finom és precíz mint a hátsó, kicsit hangosabban, kicsit erőltetebben, de teszi a dolgát :)

     
  • A fékekről: Na ez az a része a bringának ahol kicsit bizonytalanabb vagyok, mert már magam sem tudom mi a helyzet. Néha sikerül úgy beállítani, hogy harap mint az atom, de idővel ez a hatás is csökken, és érzem, hogy azért lehetne jobb. Komolyabb lejtőkön például nem merem elengedni a bringát mert annyira nem vagyok magabiztos ezekkel a fékekkel, mint szeretném, és esőben ez sajnos méginkább így van. De kihangsúlyoznám, hogy valószínűleg többismeretlenes egyenletről van szó, ugyanis nemrég kipróbáltam a Mozgásvilág Tesztnapon egy Rose bringát ami ugyanilyen szettel volt szerelve, viszont alu fékfelületes kerekei voltak, és bizony határozottan éreztem a különbséget a két bringa fékhatása között. A Rose-s srác aki "kölcsönadta" a bringát mondta is nekem, hogy valószínűleg a karbon fékfelületnek "köszönhetem" a gyengébb fékhatást, ő ezért is vett a saját bringájára alu fékfelületes karbon kereket. Lehet van valami abban amit mond, nem tudom, ha lesz pénzem megpróbálok beszerezni valami komolyabb karbon felnihez való fékbetétet, hátha segít a dolgon. Halkan megjegyezném a végén, hogy egy tárcsafékes országútinál jobbat nem tudok elképzelni :))

 

  • A hajtásról:  Állati merev, iszonyat jó tekerni, az pedig nekem csak külön öröm, hogy kompakt az áttétel, inkább ennek a híve vagyok, valamivel kompenzálni kell a nem létező erőmet :) Egyébként szerintem az utóbbi idők legszebb Shimano hajtása, nekem nagyon tetszik, mondjuk a szépségnek ára is van, mivel egy új nagy lánctányérért 20-30ezer forintot is elkérnek,(a kicsi még külön kb. 10ezer) még szerencse, hogy a bringának ez az alkatrésze nem mondható gyorsan kopónak.

 

  • A villáról:  Ahogyan az a leírásban is látható karbon villáról beszélünk, ráadásul lapított, aerodinamikus kialakítású, nekem nagyon tetszik.  Lengéscsillapítónak sem utolsó, tompábbnak érzem az úthibákat, kevésbé érzem agresszívnak az aszfalt felől érkező behatásokat, ebben persze szerepet játszhat a karbon kerék (kompenzálhat viszont a szingó).

     
  • A vázról: Amit leginkább szeretek benne az a formája. Nem az a tipikus országúti vázforma, kicsit más, kicsit különleges, de nagyon vagány a Cube Agree, szerintem baromira eltalálták. Ezt a geometriának és a csövek formájának köszönheti, a fekete anodizált, gyakorlatilag tönkretehetetlen "festés" pedig csak a pont az i-re.  Dekoráció csak alig van rajta, diszkrét de pont jó, pont elég.  A hegesztések közvetlen közelről nézve talán nem szívmelengetően szépek, de az anodizált felületnek köszönhetően viszonylag takarásban vannak, messzebbről nézve alig láthatóak.

 

A bringa fordulékonysága országútihoz képest szerintem egész jó, persze ez egyénfüggő is, kérdés mennyire ügyes az ember.

"Hogy tűri a magyar utakat a kerékpár?"  Ezt a kérdést többen is feltették már nekem, sokan elcsodálkoztak, hogy a városban használok egy ilyen gépet, de megmondom őszintén én a városban érzem igazán elememben magamat, és ennek köszönhetően talán a bringa is :) Jó pár úthibán, padkán és egy látványos esésen vagyunk már túl, sőt enyhe terepezésekben is részt vett már szegényem, de mindeddig kitűnően állta a sarat.

 

  • Kicsit a "menetteljesítményről" is: Síkon optimális körülmények között (értsd: nem macskakövön mész, és nem fúj szemből 70km/h-s szél) nagyon könnyedén, szinte észrevétlenül elérhető vele a 40es tempó, a 30 körüli kifejezetten kényelmesen tartható vele. Emelkedőkön is jó vele menni, de azért ez sem visz fel magától, meg fogsz izzadni a végére:) Komolyabb dőlésszögű emelkedőkön velem előfordult, hogy kicsit megemelkedett a bringa eleje, azért az kicsit ijesztő tud lenni :)

 

Összegzés:

Én abszolút elégedett vagyok a bringával, egy percig sem bántam meg, hogy őt választottam, igazából amennyiért én vettem azóta sem találkoztam jobb vétellel, és jelenleg ott tartok, hogy ha valaki becsöngetne annyi pénzzel amennyibe nekem eddig került a bringa, akkor sem adnám neki, mert tisztában vagyok vele, hogy nem tudok ennyi pénzből megint egy bringát építeni ami ennyire az én ízlésemre lenne szabva, az én kényelmemet ennyire szolgálná. Nem mondom, hogy a listaárat figyelembe véve ez a legjobb ár/érték arányú bringa, mert használtan lehet olcsóbban megkapsz egy hasonló felszereltségű, vagy akár kicsit jobb bringát. Az viszont biztos, hogy az Ultegra rendszerben és a vázban nem fogsz csalódni.

Hátrány
  •  Bizonytalan fékhatás
  • Az Agree váz nagyon könnyű, ehhez persze nagyon vékony csövekből kellett készülnie, szerintem egy komolyabb bukásnál vagy ne adj isten ha elütnek szinte biztos, hogy horpad a váz, utóbbinál valószínűleg el is dobhatod, mondjuk ez általában igaz ha az embert elgázolják.
Erre ajánlom

Bárkinek.. aki csak most ismerkedik az országútizás világával, vagy aki már öreg motoros.. nem.. bringás:)..egyszóval mindenkinek, aki egy jó országútit szeretne magáénak tudni.

Ennyiért vettem
365.000 Ft
Mért tömeg
8300 g
Csatolt képek
Cube Agree SL - Compact  2011 országúti
Ahogyan a hirdetésben szerepelt
Cube Agree SL - Compact  2011 országúti
És ahogyan most fest
Cube Agree SL - Compact  2011 országúti
A váz, gyakorlatilag csupaszon
31 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (országúti):

HPA 7005 Hydroform

  • Advanced belső bowdenvezetés

anyag:

Triplán húzott 7005 Alumínium


méretek:
  • 50 cm
  • 53 cm
  • 56 cm
  • 58 cm
  • 60 cm
  • 62 cm
  • 64 cm

 
színválaszték:

Anodizált fekete


villa (merevvilla):

CUBE CSL Race Carbon

  • 1,1/8"- 1,1/2"

Meghajtás

hajtókar:
Shimano Ultegra,
  • FC-6750
  • Hollowtech II
  • Compact
  • 50×34T

középrész:

Press Fit, Shimano BB


első váltó:
Shimano Ultegra,
  • FD-6700BL
  • Double
  • 34,9 mm

hátsó váltó:
Shimano Ultegra,

RD-6700SS


 
fokozatok száma:

2x10


Kerék

külső gumi:
Schwalbe Ultremo,

ZX, 23x622


belső gumi:

Schwalbe RR


 
komplett kerék:

DT Swiss CSW RA 2.0 Race


Irányítás

kormány:

Syntace Racelite 2014

  • Oversized

 
bandázs:

CUBE Grip Control


kormányszár:

Syntace F149

  • Oversized

kormánycsapágy:

FSA Orbit Z-T


nyereg:

Selle Italia X1 Road


nyeregcső:

RFR Prolight

  • 31,6 mm
  • Setback

Fék

 
féktest:
Shimano Ultegra,

BR-6700


 
fékváltó kar:
Shimano Ultegra,

ST-6700


tömeg:

8,1 kg


Geometria

váz geometria kép
Cube logó

Cube márka bemutatás

A Cube egy német kerékpárgyár, mely bár országúti, gyermek, túra, és városi kerékpárokat is készít, főleg hegyikerékpárjairól vált ismerté. A céget 1993-ban alapította Marcus Pürner, az apja asztalosműhelyében, egy 50 m²-es területen. Mára a termelési terület 20.000 m²-re nőtt, és 33, főként európai országban kaphatóak a gyár kerékpárjai, de még mindig a németországi Waldershof-ban folyik a gyártás.

A cég hitvallása szerint közönséges kerékpárokat gyártani nem a Cube stílusa. A bringák tervezését az elhivatottság, és a versenysportban, valamint a tesztpilóták által szerzett tapasztalat motiválja. Törekszenek arra, hogy a felhasználási módnak és a felhasználói célcsoportnak leginkább megfelelő geometriát, alkatrészeket, és részletmegoldásokat alkalmazzák. A prototípusokat laborban és élesben egyaránt kemény próbatételnek vetik alá, mielőtt a boltokba kerülnének.

A Cube több versenycsapatot is támogat, többek közt Bike Junior Team-et. A csapatban részt vevő fiatalokat nem csak a versenyekre készítik fel, és viszik el őket, hanem minden evvel járó oktatásban is részesítik őket, kezdve a szponzorokkal való kommunikáción, a közösségi szerepléseken át a fotózásokon való viselkedésig. Ezen kívül nagy hangsúlyt fektetnek a doppingmentes sportszemlélet kialakítására, és az eszerint gondolkodó utánpótlás kinevelésére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Cube Agree SL - Compact termékkel kapcsolatban: