A Cube Peloton Pro volt életem első országúti bringája. Eredetileg Sora szettes 2012-es sima Peloton modellt akartam, de adódott egy lehetőség, hogy közel azon az áron vehettem egy Tiagra szettel szerelt modellt, így a választásom erre esett.
Mindösszesen 700 km-t tettem meg vele január és június között. Ezalatt megismerkedtem kicsit az országúti "érzéssel", és kijelenthetem, hogy kezd jobban bejönni, mint a terep és a hegyibringázás.
Amit a bicajon cseréltem: az a külső gumi volt, Continental Ultra Sport 23 külsőre, mellyel még bátrabban mertem döntögetni kanyarokban. Sajnos az Ultremo Zx még szárazon is szeretett csúszkálni, bár a bringa gyorsíthatósága lényegesen jobb volt vele. Valamit valamiért. Cserélni, átépíteni egyáltalán nem terveztem, direkt ezért is vettem gyári modellt. Mindennel majdnem elégedett voltam, DE
Júniusban egy hosszabb túra után pár nappal a városban el akartam menni egy helyre, közben 30-as tempóval körülbelül kanyarodtam, s ekkor valamiért befékeződött az első kerék, én pedig bukfenceztem egyet, utána vetem észre, hogy az első villa jobb oldali szára eltört, s az fogta meg a kereket. Szerencsém volt, nem jött semmi és senki mögöttem, vagy pont nem....
Itt kezdődtek ugyanis a gondok. Felhívtam a kereskedőt, akinél vásároltam, mondta, hogy megkérdezi a forgalmazót mi ilyenkor a teendő? Vissza kellett küldenem a kereskedőhöz, aki előzetesen megvizsgálta, majd irány a forgalmazó. A forgalmazó írt a gyárnak, akik először valamiféle rendőri papírt akartak az esésről (érdekes, ha kihívom a rendőröket, egyrészt tuti a büntetés, másrészt mehetek az igazam után..., harmadrészt, örültem, hogy összeszedtem magam....), de végül úgy döntöttek, hogy a hibás alkatrészeket kicserélik (Villa, fékváltókar, nyereg, bandázs, stucni, kormány, kerék). A kereskedőnek mondtam, hogy ok, de egyrészt kérek egy tanúsítványt, hogy a váz biztonságosságát garantálják, másrészt ha nem szín/típusazonosak az alkatrészek, nem veszem át. Ebből lett is egy kisebb balhé, ugyanis egy más festésű villát küldött a gyár közel egy hónap után, amit nem akartam elfogadni. Hosszas "kellemes hangvételű" telefonbeszélgetések után a forgalmazó megkérdezte a gyárat, hogy nincs-e villához passzoló váz (itt jut eszembe: a Cube csak alkatrészgaranciát vállal, színgaranciát nem, én viszont a vásárláskor csak német nyelvű használati utasítást kaptam...). Sajnos nem volt, viszont felajánlottak egy teljesen más típusú, de méretben megegyező vázszettet, melynél pár alkatrész nem kompatibilis, s ezek csereköltségeit nekem kell(ene) állnom. Mindez a procedúra lassan 2 hónapja tart.