Giant Defy 3 országúti

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2016
    (frissítve: 2016.04.)
  • Listaár: 279.900 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

smalltown avatar
2 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 500-1000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Ha jó, akkor jó...

 

...de amíg ez összejött, ahhoz kellett egy kis idő. A kerékpárral karácsonyra ajándékoztam meg magam. Az adott keretbe - és a 195 cm-hez passzoló vázméretbe- ez az egy modell fért bele.

Pozitívumai: hajtáslánc (teljes 3500-as Sora, 3x9 fokozat) a 2013-as modellen még a fékek és az hátsó sor is Shimano. 2014-re a fék Tektro, a sor Sram. Váz: kényelmes, hosszú távon, 2-3 óra után is jó. Nagyon jól irányítható, lejtmenetben kezes bárány, az egyenes futása is példás. Nekem a stucni kicsit hosszú volt, így azt és az ülést cseréltem, de azt csak azért, mert nem volt rajta lyuk. Egyébként egész tisztességes nyerget adnak hozzá (Velo VL1205)

 

Hátrány

Negatívumok: egyértelműen a kerekek. A 92 kilóm alatt elkezdtek a küllők törni. (a használati szerint a terhelhetősége 134 kg) Az elsőt még garanciában cserélték, a második után átküllőztettem a kereket DT küllőkkel és mindkét oldalon 2 kereszt mintára. Nyilván ez már zsebbe nyúlós mutatvány volt.  Aztán jöttek a  hátsó defektek mindig a belsők felni felőli oldalán, 10-15 km tekerés után.  Kiderült, hogy a felniszalag elmozdul a helyéről, és mivel a felnin a küllők lyukai nem pontosan egy sorban vannak kifúrva, ráadásul sorjásak is, a keletkező kis résbe bepréselődik a belső, a perem pedig elnyírja. Erre a megoldás a felnik tűreszelővel történő sorjátlanítása és egy szélesebb (18 mm-es) teljes hátsó felületén öntapadós felniszalag felhelyezése lett. Eddig bevált, a defektek megszűntek, remélhetőleg.

Ezen kívül a gyári gumikat említeném: könnyűek, de inkább csak előre jók. Hátul most Conti Supersport Plus forog, elől elhasználom a gyáriakat, aztán oda is a sárnehéz, de tartós Conti megy.

 

 

 

Tapasztalat

Összességében jó kerékpár, a konkurenciához képest jó súlyban ( XL méretben kb 9,4 kg), nagyon jó irányíthatósággal és vázgeometriával. Az 730 km-re jutó 2 küllőtörés miatti út szélén maradás és a felniszalag hibája miatti defektek most csak közepesen találom megbízhatónak, de ez remélem változni fog.

Erre ajánlom

Hosszabb túrákra, kezdő országútisoknak, hobbiból tekerőknek.

Ennyiért vettem
215000
Mért tömeg
9400 g
28 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (országúti):

ALUXX Grade Aluminum


anyag:

ALUXX Aluminium


méretek:
  • XS
  • S
  • M
  • ML
  • L
  • XL

 
színválaszték:

Fekete-fehér


villa (merevvilla):

Hybrid Composite, OverDrive nyak


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Sora,

50/34


lánc:

KMC X9


fogaskoszorú:
Sram PG-950,

11-32


első váltó:
Shimano Sora
hátsó váltó:
Shimano Sora
 
fokozatok száma:

2x9


Kerék

felni:

Giant S-R2


első agy:

Giant Tracker Sport Road


hátsó agy:

Giant Tracker Sport Road


külső gumi:

Giant S-R4, 700x25c


Irányítás

kormány:

Giant Connect


kormányszár:

Giant Sport


nyereg:

Giant Performance


nyeregcső:

Alumínium


Fék

 
féktest:

Giant Specific Tektro TK-R312


 
fékváltó kar:
Shimano Sora
Giant logó

Giant márka bemutatás

”RIDE LIFE. RIDE GIANT.”

A Giant-ot a kerékpárgyártás központjában, Tajvanon alapította, King Liu, 1972-ben. A cég ekkor még más nagy márkáknak gyártott, majd 1981-ben saját márkás kerékpárokkal tör be az európai és észak-amerikai piacra. Mára több mint 12000 viszonteladó partnerrel rendelkezik világszerte.

A Giant első, jó minőségű, ugyanakkor elérhető árú chromoly vázai révén a bringások egy szélesebb köre ismerhette meg a kerékpározás egy egészen új szintjét. A cég a kezdetektől fogva fejleszti alumínium, és kompozit alapanyagait, az első elérhető árú karbon csöves kerékpár, az 1987-es Cadex 980 C is az gyár nevéhez fűződik.

A technológiai fejlesztésekben is az élen jár: neki köszönhető többek közt a kompakt országúti geometria 1997-es bemutatása (hátrafelé lejtő felsőcső, mely nagyobb merevséget, ezáltal jobb irányíthatóságot, és kisebb tömeget tesz lehetővé), mely rögtön két Tour De France dobogót is hozott, és 2004-től a Maestro felfüggesztési rendszer, mely egy hegyikerékpároknál alkalmazott teljesen fék-független rugózási megoldás.

1995-ben a márka megalapítja az első mtb csapatát, többek közt a legendás John Tomac és Rune Hoydahl részvételével. A márka versenyzői (pl. a Rabobank csapat) azóta is világbajnokságokat nyernek. De a legfontosabb, hogy nem csak versenyeket nyernek, hanem az életük részének a kerékpározást választó emberek szívét is. A Giant hiszi, hogy ez a választás hozzávezet a világ jobbá tételéhez.

A kínálatban a hagyományos mtb, országúti, trekking és városi kerékpárok mellett szerepelnek hibrid, azaz elektromos rásegítésű kerékpárok is. A hölgyekre is gondol a cég, nekik szánja a Liv/giant név alatt futó bringákat, mely a 3F (Fit-megfelelés, Forma, Funkció) elve alapján tervezve minden stílusban kínál választékot.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Giant Defy 3 termékkel kapcsolatban: