Ha jó, akkor jó...
...de amíg ez összejött, ahhoz kellett egy kis idő. A kerékpárral karácsonyra ajándékoztam meg magam. Az adott keretbe - és a 195 cm-hez passzoló vázméretbe- ez az egy modell fért bele.
Pozitívumai: hajtáslánc (teljes 3500-as Sora, 3x9 fokozat) a 2013-as modellen még a fékek és az hátsó sor is Shimano. 2014-re a fék Tektro, a sor Sram. Váz: kényelmes, hosszú távon, 2-3 óra után is jó. Nagyon jól irányítható, lejtmenetben kezes bárány, az egyenes futása is példás. Nekem a stucni kicsit hosszú volt, így azt és az ülést cseréltem, de azt csak azért, mert nem volt rajta lyuk. Egyébként egész tisztességes nyerget adnak hozzá (Velo VL1205)
Negatívumok: egyértelműen a kerekek. A 92 kilóm alatt elkezdtek a küllők törni. (a használati szerint a terhelhetősége 134 kg) Az elsőt még garanciában cserélték, a második után átküllőztettem a kereket DT küllőkkel és mindkét oldalon 2 kereszt mintára. Nyilván ez már zsebbe nyúlós mutatvány volt. Aztán jöttek a hátsó defektek mindig a belsők felni felőli oldalán, 10-15 km tekerés után. Kiderült, hogy a felniszalag elmozdul a helyéről, és mivel a felnin a küllők lyukai nem pontosan egy sorban vannak kifúrva, ráadásul sorjásak is, a keletkező kis résbe bepréselődik a belső, a perem pedig elnyírja. Erre a megoldás a felnik tűreszelővel történő sorjátlanítása és egy szélesebb (18 mm-es) teljes hátsó felületén öntapadós felniszalag felhelyezése lett. Eddig bevált, a defektek megszűntek, remélhetőleg.
Ezen kívül a gyári gumikat említeném: könnyűek, de inkább csak előre jók. Hátul most Conti Supersport Plus forog, elől elhasználom a gyáriakat, aztán oda is a sárnehéz, de tartós Conti megy.
Összességében jó kerékpár, a konkurenciához képest jó súlyban ( XL méretben kb 9,4 kg), nagyon jó irányíthatósággal és vázgeometriával. Az 730 km-re jutó 2 küllőtörés miatti út szélén maradás és a felniszalag hibája miatti defektek most csak közepesen találom megbízhatónak, de ez remélem változni fog.
Hosszabb túrákra, kezdő országútisoknak, hobbiból tekerőknek.