Gyönyörű szép, főleg élőben, mivel a gyártó honlapján nem egészen erről a gépről készült a kép. (pl a hajtókar és a felnik sem ugyanazok)
Több órás folyamatos tekerés, vagy kényelmes egész napos túrázás után is örömmel ül rá az ember a betét nélküli nadrágjával. Iszonyatosan kényelmes. Nem csak a nyerge, hanem a cyclocross miatti tömzsibb geometriából adódó testtartás is hozzájárul ehhez (nem terheli a hátat), nagyon jól manőverezhető.
Nem kell bánkódni egy szép domb, erdő ... láttán, hogy nem a montival jöttünk, nyugodtan viheti az ember terepre is. Földúton, könnyebb terepen még gyorsabb is mint egy hegyibicikli. És a legócskább aszfalton is teljes nyugalommal száguldozhat a tulajdonosa.
189 cm-es magasságomhoz a merida az 58-as vázméretet ajánlja, ehhez 175mm-es hajtókarhossz tartozik. Nagyon merev és eddig bármilyen meredekségű tereppel megbírkózott az FSA hajtómű. Ez talán azoknak számít, akik elsősorban terepen használnák.
És végül a tárcsafékek, amik a gép talán legérdekesebb részei. Róluk csak annyit, hogy a gépet biztosan megállítják, jöhet sár, víz.... Ésszel kell használni :)
2 hónapja használom 1000km-en. Ugyan alapból van rajta vázvédő, láncvillavédő, de érdemes még plusszba tenni rá a bóvdenezésnél, mert nekem a kormánynál kikoptatta a festéket. (át kell nézni, hogy ami rajta van az jóhelyen van e!) A hátsó fék bóvdenét felül vezetik a vállon cipelés miatt. A bóvdent 3 gumi henger tartja el a váztól, ezek azonban menet közben hátracsúsznak, így a bóvden karcolhatja a vázat, ha nem figyelünk rá. Ezek könnyen és minimális befektetéssel orvosolható problémák. Új tulajdonosnak érdemes odafigyelni rájuk, ha sokáig szeretne gyönyörködni szerzeményében.
Nekem a gépben a hajtókar tetszik a legjobban. Én főleg országúton használom és elég teljesítmény orientált vagyok éppen ezért kevésnek érzem a 36/46 os tányérokat, amikkel sík terepen kényelmesen ~28km-es átlaggal lehet haladni. Némi energiabefektetéssel huzamosabb ideig 30-35 öt is lehet tartani vele, de itt már tényleg tekerni kell. Pusztán emiatt cserélni fogom idővel, amúgy profi cucc.
Hátrány még az ára, de nem bántam meg!
Ugyan én kevésnek tartom a 36/46 os tányért, de hozzá kell tennem, hogy bőven elég az áttétele egy akár egész vagy több napos túrához, főleg ha még csomagokat is visz az ember. Nagyon kényelmesen lehet menni vele és bőven gyorsabb egy hegyibringánál.
Mindenes bringának, téli bringának, túrázásra akár csomagtartó, sárvédő is szerelhető rá. Mindig lehet rá számítani, nyugodtan lehet menni több napos utakra vele bármilyen terepen!