Schwinn-Csepel Avenue országúti

14 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév: 2006
  • Listaár: 51.000 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK




rotty avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Rendkívül olcsó, a vázat tekintve masszív, tartós gép. Acélváz, de még elviselhető a tömege. Minden alap rajta, nincs semmi felesleges flanc. Városi használatra, kezdő gépnek kiváló. Nagyon szeretem, városban sokkal szívesebben hajtom, mint a jó felszereltségű túra-gépemet.

Ismerek olyat, aki ilyen bringával edz és kemény erdei túrákon is hajt vele:

 http://geocaching.hu/logs.geo?user_id=1449

Hátrány

Elsősorban a fék, ahogy ezt mások is említették, egyszerűen nem lehetett megállni vele, és olykor beszorult. Ezt azonnal le cseréltem, de még akkor sem volt az igazi, teljes bowden és bowden-ház csere, így használható lett, de a fékkar is gyenge pont.

A váltókar nehezen pozicionálható, de megszokható a használata, ha nem sikerül tökéletesen beállítani...

Bandázst, köpenyt (zafirro-ra) is cseréltem azóta, lassan esedékes egy pedálcsere, mert elhagytam egy csavart, így a taposó észrevétlenül megadta magát. A kormány elég buta geometriájú, egyszer talán lecserélem azt is.

A festék valóban nagyon kopik, nekem piros színű van, de lassan inverz túrórudira hasonlít,  fehérpöttyösnek kell mondanom.. :)

 Úgy tudom már nem gyártják, egy utolsó példányt fogtam ki 60-as méretben. Nagyon szeretem, városban sokkal szívesebben hajtom, mint a jó felszereltségű túra-gépemet.

 

Erre ajánlom

Elsősorban városi használatra annak, aki az országútihoz szokott, és féltené bringáját otthagyni bárhol is. Mondjuk ezt is féltem kicsit, de csak mert tudom, hogy nehezen tudnám pótolni...

 

Ennyiért vettem
47000
11 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Schwinn-Csepel logó

Schwinn-Csepel márka bemutatás

A mai Schwinn-Csepel kerékpárgyár történetét Weiss Manfréd Acél- és Fémművek részeként kezdte. 1927-ben, egyetlen esztendő alatt 68 ezer kerékpárt importáltak Magyarországra. Az igényt felismerve a Weiss-művek 1928-ban kerékpárlicenszet vásárolt a Puch-tól. Ezek a bringák Csepel márkanéven készültek, az első 200 még a Puch grazi gyárában. Ezután néhány alkatrész Csepelen készült, a többit pedig a Puch-tól vásárolták, de idővel a gumi és bőr alkatrészeken kívül mindent itthon gyártottak.

Kezdetben mindössze egy férfi és egy női modellből állt a Csepel kínálata, mely 1933-ra 9 félére bővült, még egy évvel később pedig már 28-ra, köztük gyermek és árukihordó típusokkal is. Ezek közt volt a Corvin, a Félballon, a Csoda, Csoda-Ballon (széles gumijú verzió), a Diadal, és a Fecske nevű típus is.

1932-ben a felhalmozódott raktárkészlet eladásának ösztönzésére a Csepel részletfizetést is kínált, és versenyeket szervezett. 1939-ben egy kerékpár 120-160 pengő volt, mely egy kubikus több mint 3 havi teljes bérét jelentette.

A gyár a rendszerváltás utáni privatizációk során, több tulajdonosváltást követve végül magyar kézben maradt. Jelenleg az egyetlen magyar cég, amely teljes körű kerékpárgyártást folytat. A kerékpárok megújultak, a kor igényeihez igazodva, de feltűnik néhány, formájában a múltat idéző darab is a trekking, mountain bike és országúti Schwinn-Csepel bringák közt.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Schwinn-Csepel Avenue termékkel kapcsolatban: