Schwinn-Csepel Avenue országúti

14 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév: 2006
  • Listaár: 51.000 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK




Sutam avatar
Sutam
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, csak kipróbáltam, virsli gumis/oútisként
Előny
Tényleg csak kipróbáltam, de az outis érzést nagyon visszaadja a ráülés pillanatától kezdve. Más előnyét az árán kívül nem nagyon láttam, de ez azért is lehet, mert még nem használtam igazán (persze, nem is az enyém! :-).
Hátrány
A festése, talán a bowdenezése, ezekre nem annyira figyeltek oda, meg ilyen pl., hogy a nyeregcső nem gyorszáras. Na, és a gumival voltak problémái szegény évfolyamtársamnak (nem is kicsi :-( ).
Tapasztalat
Összességében tetszett a bicikli, egy nagy űrt tölt be az olcsóságával. Lehet vele haladni, viszont (szerintem) oda kell rá figyelni műszaki szempontból. Jó ötlet volt a Csepel részéről, hogy kiadta.
Erre ajánlom
A nem annyira pénzeszsákoknak (mint amilyen én is vagyok), akik szeretnének outizni. Mondjuk nem hiszem, hogy outis szemmel nézve durva terepen érdemes használni (pl. vidéki hepe-hupás, vagy kátyús utakon), tehát vigyázni kell, hogy hol jár vele az ember. Legjobban beugróbiciklinek való, vagy pedig - szépen lassan fölfejlesztem - biciklinek.
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Schwinn-Csepel logó

Schwinn-Csepel márka bemutatás

A mai Schwinn-Csepel kerékpárgyár történetét Weiss Manfréd Acél- és Fémművek részeként kezdte. 1927-ben, egyetlen esztendő alatt 68 ezer kerékpárt importáltak Magyarországra. Az igényt felismerve a Weiss-művek 1928-ban kerékpárlicenszet vásárolt a Puch-tól. Ezek a bringák Csepel márkanéven készültek, az első 200 még a Puch grazi gyárában. Ezután néhány alkatrész Csepelen készült, a többit pedig a Puch-tól vásárolták, de idővel a gumi és bőr alkatrészeken kívül mindent itthon gyártottak.

Kezdetben mindössze egy férfi és egy női modellből állt a Csepel kínálata, mely 1933-ra 9 félére bővült, még egy évvel később pedig már 28-ra, köztük gyermek és árukihordó típusokkal is. Ezek közt volt a Corvin, a Félballon, a Csoda, Csoda-Ballon (széles gumijú verzió), a Diadal, és a Fecske nevű típus is.

1932-ben a felhalmozódott raktárkészlet eladásának ösztönzésére a Csepel részletfizetést is kínált, és versenyeket szervezett. 1939-ben egy kerékpár 120-160 pengő volt, mely egy kubikus több mint 3 havi teljes bérét jelentette.

A gyár a rendszerváltás utáni privatizációk során, több tulajdonosváltást követve végül magyar kézben maradt. Jelenleg az egyetlen magyar cég, amely teljes körű kerékpárgyártást folytat. A kerékpárok megújultak, a kor igényeihez igazodva, de feltűnik néhány, formájában a múltat idéző darab is a trekking, mountain bike és országúti Schwinn-Csepel bringák közt.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Schwinn-Csepel Avenue termékkel kapcsolatban: