Trek 1.1 országúti

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.02.)
  • Listaár: 250.000 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK




Visco avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

- Hajtáskor csendes.

- Fékek lehetnének talán egy picit erősebbek, de ha nem kell vészfékezni akkor tökéletesek.

- Remekül gyorsul ez a Trek országúti (montihoz képest legalábbis brutális!)

- Fordulékony, könnyű!

- 56-os vázzal a 181 cm-hez mérten, az ülés tökéletesen pozícionálható.

- Gyönyörű, és minőségi fényezés

- A nyereg dőlésszöge nagyon finoman hangolható. Érdemes vele szöszölni mielőtt leírnánk a nyerget, ahogy azt sok leírásban olvastam. 

- Kiegészítés:  Felső fogásban a kis váltókarok könnyen, kényelmesen elérhetőek.

Hátrány

- Eddig nem találtam, talán csak annyi, hogy nekem a pedálon lévő lábtartó szíj nem igazán jött be illetve a lábtartó szíj miatt egyoldalú a pedál, ami a súlya miatt sokszor átfordul, így pepecselős  mindig visszaforgatni...

- Kiegészítés: Alsó fogásban a kis váltókar elérése nagyon körülményes. Nehezen hozható olyan helyzetben, hogy a kormány szöge, és a váltás is kényelmes legyen. Aki alsó fogásban szereti hajtani a gépet, annak a váltásokkal így meggyülhet a baja.

- A váltó valahogy nem az igazi, de bringa üzletben szeretném beállíttatni rendesen, mivel néha erősen tököl, hogy váltson-e vagy sem, ez a hátső váltóra igaz, vagy fogja, és 2 fokozatot ugrik, vagy éppen semmit sem. Mivel ez még nem bizonyítottan a váltó, talán inkább beállítsi gond lehet, ezért nem húznám le a gyári váltót kapásból. Ha rászántam magam, hogy átnézessem, akkor frissíteni fogom ezt a részt! Update: Beállítási gond volt, most szépen vált ahogy kell.

Tapasztalat

ELSŐ "LÉPÉSEK":

Montiról ültem át erre a gépre. Eddig egy 30km tekertem bele a Trek 1.1-be, így még nem kaptam teljesen átfogó képet. Elsőre, nagyon könnyű és gyors. Mivel a boltban ahol vettem, úgy adták oda, hogy elvileg oké, lehet tekerni, így neki is estem miután hazavittem. Első váltásom az első válton szépen ledobta a láncot kifelé. Tapasztalatan vagyok, így levittem a közeli bringás boltba átnézetni, ahol közölték, hogy a csavarok meg sem voltak húzva. Remek:( Szóval jótanácsként (ez nem a proknak szól) nézzük át, hogy a bringa tényleg útra kész-e, még ha a boltban azt is állítják. Ezek után, viszont szépen egyenletesen vált, nem dobta le a láncot, nagyon csendesen fut, jó minőségű aszfalton. Ez így elsőre fülönvágott:) Az ülés pozíciót szokni kell, mondom ezt olyanoknak akik első országúti bringájukat vennék. Nekem a nyakam kikészült ezen a rövid úton is. (Kiegészítés: Azóta egy tapasztalt haverral sikerült a nyerget, és az ülest is olyan szögbe hozni, hogy a nyakam már nem sínyli meg a hosszabb utakat. Így erre érdemes időt szentelni.) A pedál egy meg nem mondom hogyan nevezik, bebújókával van ellátva, ahogy a régi versenybringákon (azóta már tudom: klipsz!). Na ez valami borzalmas volt, félig műanyag, félig szíj, 2 perc után nekiestem, és elátvolítottam róla mert lehetetlen volt a lábamat beletenni normálisan. Ha sikerült az egyik akkor a másik tuti nem. Lehet én vagyok a béna, de nekem nem jött be. Majd időpvel kerül rá egy SPD.

 

KÖZEL 1000 KM TAPASZTALATÁVAL:

Lassan megvan az 1000 km a bringában, tökig eláztam vele, kapott hideget, meleget, de akár csak a sampon reklámban, a trek 1.1 még mindig tart, nem fakult a fénye, azt adja amit elvársz tőle. Csak egy kis olajozásra volt szükség az eső után, de tökéletesen átvészelte. A fékek teljesen jók, vészfékeznem még nem kellett, tehát erről pontos tapasztalatom nincs. Belvárosban, illetve távol a várostól is teljesen megfelel az igényeimnek. A fényezése nagyon rendben van, azóta a TREK-től meg is érkezett a vázra az örök garanciás kártya, tehát amit ígértek azt meg is küldték. A gyári T1 Bontrager gumikkal eddig még nem kaptam defektet igaz, 2-3 naponta ellenőrzöm, és szigorúan 8 bar fölé fújom a kereket ( 62kg vagyok ). Többször is "sikerült" törött üvegeken átvezetnem, de eddig még ez sem nyírta ki a gumikat. A  fékbetétek apró fémforgácsokat termeltek ki magukból, így borzalamasan hangosak voltak, de ez gyorsan kikopott, illetve pengével kisegítettem belőle, így a fékbetétek anyagminőségére biztos nem adnék max pontot, igaz a fékerővel nem voltak eddig gondjaim, és újabb fémforgácsot a nyár végéig nem produkáltak, így lehet csak egyszeri jelenség volt. Eddig kapott néhány patkát, kátyut az út során, de szemmel látható deformációt nem tapasztaltam se az első, se a hátsó gyári szintén bontrager felnikben. A hátsó váltó azért hajlamos néha kicsit lassabban reagálni a váltásra, de ez nálam még nem érte el az ingerküszöböt:) de feltűnt... Összességében ennyi új információt tudtam adni egy közel 1000 km-es távlatból.

Így továbbra is tartom a maximális répák számát...

Erre ajánlom

Komolyabb versenybringákhoz ezen a treken kívül még nem volt szerencsém, de az átlag bringákhoz képest nekem nagyot domborított. Így ajánlom mindenkinek aki egy belépő szintű, de minőségi komoly versenybringát tervez. Teljes mértékben megérte az árát!

Ennyiért vettem
164900Ft
Csatolt képek
Trek 1.1  2011 országúti
teljes kép
Trek 1.1  2011 országúti
nyereg, és fényezés
Trek 1.1  2011 országúti
váltók, pedálok
171 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (országúti):

100-as sorozatú Alpha alumínium, sárvédő és csomagtartó felszerelhető


anyag:

100-as sorozatú Alpha Alumínium


 
színválaszték:
  • Szürke
  • Piros

villa (merevvilla):

Trek országúti karbon


Meghajtás

hajtókar:

Vuelta Corsa, 50/34 (kompakt)


lánc:

SunRace CNM84


fogaskoszorú:

Sun Race CSR86, 11-28, 8 sebességes


középrész:

Sealed Cartridge


hátsó váltó:
Shimano Claris
 
fokozatok száma:

2x8


pedál:

Wellgo műanyag alu kerettel, klipsszel


Kerék

külső gumi:

Bontrager T1, 700x25c


Irányítás

kormány:

Bontrager Race, VR-C, 31.8mm


kormányszár:

Bontrager Elite, 31.8mm, 7 fokos, Blendr komputer és lámpa rögzítő rendszerrel


nyereg:

Bontrager Montrose Comp


nyeregcső:

Bontrager SSR, 2 csavaros fejjel, 27.2mm, 12mm hátrahajlás


Fék

 
féktest:

Alu kantilever fék


 
fékváltó kar:
Shimano Claris
Trek logó

Trek márka bemutatás

A Trek kerékpárokat gyártó cég 1976-ban kezdte meg működését és először acélvázas túra kerékpár vázakat gyártottak. A cég fejlesztéseinek fő iránya nem az olcsó tömegtermelés, hanem a minőségi kerékpárok gyártása volt, és erről az irányvonalról azóta sem tért le.

Az acél vázak után áttért az alumínium csöves gyártástechnológiára, amit 1985-től folyamatosan fejlesztenek.

Az első karbon csöves kerékpárt 1987-ben kezdte el árusítani, két évvel később már fém nélküli teljes karbon vázakat is gyártott! A karbon technológia fő fejlesztője azóta is.

1999-től 2005-ig Lance Armstrong zsinórban 7 Tour de France győzelmet szerzett, mindet Trek kerékpáron.

A cég 2002-től Bontrager márkanéven egyre több alkatrészt és kiegészítőt is forgalmaz, 2004-től a Gary Fisher országúti és monti kerékpárok, 2006-tól a MirraCo BMX kerékpárok gyártója és forgalmazója is.

Jelenleg Észak-Amerikában 50% fölötti piaci részesedéssel a legnagyobb gyártó és már az egész világon ismerik a Trek kerékpárokat.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Trek 1.1, vagy milyen 100-150 ezer körüli országútit ajánlatok?
4 válasz
utolsó: 2013. jan.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Trek 1.1 termékkel kapcsolatban: