Avid Ball Bearing Disc Brake tárcsafék

32 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2002
  • Listaár: 40.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




pone avatar
pone
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Kurvajó, adagolhatóság fasza! 160-as tárcsával nagyobb fékereje van, mint más 4 dugattyűs fékeknek 200-as tárcsával! Bármikor utánállitható kézzel, le sem kell venned a féket! Nagyon baró!
Hátrány
Esőben az első 3-4 másodpercig picsafos, amig a vizet letakaritja a tárcsáról. Addig visít is rendesen. Megoldás: húzd folyamatosan a féket egy picit, ha szeretnéd, hogy bármikor megállhass! Egyébként szopás: szerettem volna blokkolni, aztán a vizes tárcsán mint mondtam, az elején alig fog valamit!4 Mivel bovdenes, ezért célszerű a saras élmények után átzsírozni/olajozni a hátsó fék bovdenházát, mivel az nyitott, és bemegy a gané.
Tapasztalat
A legjobb vétel, ha találsz használtba! Keresni kell, mert nem szokás ilyet eladni! Aki eladja, az is azért teszi, mert kell másra a lóvé! Egyszerűen túl jó fék, már 160-as tárcsával is!
Erre ajánlom
Minden. XC, mert könnyű, 4X mert jó, DH ha olyan féket akarsz, ami sosem fog levegősödni :) minekután bovdenes!
Szerinted hasznos?

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.