Avid Ball Bearing Disc Brake tárcsafék

32 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2002
  • Listaár: 40.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



1-15 (32 vélemény)
Rendezés

BF2 hungarolada avatar
140 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

hidraulikus fékhez hasonlő fékerő, és jól beállítva g még erősebb is lehet 1-2 nél ;)

gyári pofák elég tartósak

 

Hátrány

valaki szerint könnyen beállítható, de én nekem a 4 dugós saint -ed annyi időt vett beállítani

nem annyira adagolható, mint 1 hidraulikus

csak 1 oldalról nyomja a betétet

Csatolt képek
Avid Ball Bearing Disc Brake  2008 tárcsafék
3 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

wrxtr avatar
77 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, triálos fenegyerekként használtam
Előny

- Nagy fékerő
- Könnyű beállítás és szerelés
- Tartós betétek

Hátrány

- Az adagolhatósága elmarad egyes hidraulikus tárcsafékektől
- Kicsi nyúlósabb, mint egy hidraulikus és kicsit nehezebb is

Tapasztalat

Az árkategóriában talán a legjobb. 160-as tárcsával és SD-2.0 L fékkarral használtam. Használtam vettem 1,5-2 év után eléggé kikotyogósodott a fék. Mivel előttem se kímélték, szerintem tartósnak mondható. Fogni ezután is jól fogott csak precíz ugráláshoz nem volt az igazi.

Erre ajánlom

Komolyabb igénybevételre.

Ennyiért vettem
használtan olcsón
Csatolt képek
Avid Ball Bearing Disc Brake tárcsafék
Szerinted hasznos?

Omby avatar
Omby
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Csakazvan... Fekero, tartossag, beallitas konnyedsege... minden korulmeny kozben megallit(sar, viz.. stb)
Hátrány
n/a :D
Tapasztalat
Nekem kicsit draga volt... de hogy erzekeltessem az erdeklodoknek mennyire jo ez a fek, alljon hat itt egy torott kar tortenete :D Bicikli kolcsonadva, megfelelo tanaccsal ellatva az illeto(fekkel nagyon vigyazz mert gyilkol..stb) De persze nem fogadja meg :P teker a srac, hopp meg kene allni jut eszbe... rahuz a fekre(elso+hatso egyszerre... nemeleg a jobol neki :)) bicikli fel mp-en belul megall(30-rol)... srac elrepul :DDDD azota nem mer raulni :D
Erre ajánlom
hoho... itt csak a fantaziad szabhat hatart...
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Mole avatar
Mole
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Fog mint a megveszekedett! Szárazon, esőben, sárban, tök mindegy!! És (aránylag) olcsó!
Hátrány
Hogy nem vettem meg már korábban! :)
Tapasztalat
Ez a fék nem kérdez, büntet!!! Akinek van az tudja, akinek meg még nincs, az vegyen! Ez A FÉK!
Erre ajánlom
Mindenkinek, arra hogy bárminél előbb megálljon!
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Levy avatar
Levy
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Egy álom a fékhatás
Hátrány
Hagyományos gyorszárral, hangosan kolompol. Különösen a 203-as típus. Én kicseréltem egy BBB termékre (BQR-03) azóta csendben van! Mindenkinek ajánlom!
Tapasztalat
Csak erős kűllőkel használd és azokat is huzogasd útána az első pár száz km-en! Nekem kb 500-600km után nyugodott meg a DT kűllő! Ha kolompoló hangot hallat a tárcsa, cserélj gyórszárat! Nekem bevált.
Erre ajánlom
Bárkinek, akit biciklit akar vele fékezni.
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Amarton avatar
Amarton
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Kegyetlenül fog. Jól adagolható. Időjárás független. Ha jól be van állítva, akkor nem görbül, nem ciripel.
Hátrány
NINCS. (Ha jól be van állítva)
Tapasztalat
Nagyon jól fog, precízen adagolható. Egy komolyabb lejtő aljában 10-20 métert lehet menni úgy, hogy a hátsó kerék 2 cm-el a talaj fölött van. Szerintem egy két hidraulikus tárcsaféket agyonver. Nekem csak 160-as tárcsám van. 8"-al el sem merem képzelni mit mutat.
Erre ajánlom
XC, Trial, DH, FreeR.
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Levi avatar
5 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
ORIÁSI FÉKHATÁS!
Hátrány
Csörömpöl és nyúzza kűllőket
Tapasztalat
Csörömpöl. Állítólag ha az agy gyórszárát erősebbre cserélem, enyhűlne. Snassz-mezei DT kűllőket nyúzza. 2 hetente utána kell húzni őket. Állítólag van spéci Disc küllő. Azt már nem nyújtja. Mikor fékezek, nem gondolkodik, nem figyeli az időjárást, nem panaszkodik a sárra, ... -FOG. Ha kell, nagyon fog!
Erre ajánlom
Bárkinek, aki meg akar állni!
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Janika avatar
Janika
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
úgy fog mint egy satu,és nagyon olcsó a képességeihez képest!
Hátrány
én féltem egy kicsit a teleszkópomat a 203as tárcsa miatt,mert bomber mx comp eta-val használom,amugy kicsit csörömpöl kanyarban...
Tapasztalat
ez a fék megver minden más féket,aki mutat nekem a 203asnál jobb féket annak fizetek gyerekek!!
Erre ajánlom
akárhova,bárkinek!csak tárcsamérettől függ
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

toki avatar
toki
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 3 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
nagyon szépen adagolható
Hátrány
nem tapasztaltam
Tapasztalat
Fékezésnél szépen csicsereg Ha vizes kicsit lelassul
Erre ajánlom
160-as tárcsával pont jó freeride-olni
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Mark avatar
Mark
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
mechanikus (v-fékkarral működtethető, olcsó, stb...) és viszont kegyetlenül harap!!!
Hátrány
mechanikus (ezért csak egy dugattyús és egy miniális tapasztalat kell hozzá, hogy jól beállítsd, és ne görbüljön...)
Tapasztalat
Szerintem a mechanikusok között a LEGJOBB (jobb mint a Hayes mechanikusai!!!), és akár a hidraulikusok között is megállja a helyét. Én 20ért vettem a 203mm-est, és nagyon bevállt.
Erre ajánlom
bárkinek bármire, ikább ezt, mint pl egy Hayes MX-1-t vagy MX-2-t
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Mewryck avatar
Mewryck
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
télleg naon jol fog(bár nekem nemrég ment rá olaj :( -de még igy is fogott.ugyahogy.;tisztitás után visszajött az eredeti fékhatás :)) könnyü beállitani
Hátrány
a tárcsa ferdül egy picit
Tapasztalat
21 ropi volt anno az ára...
Erre ajánlom
bkinek bmire
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bazs avatar
Bazs
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2001, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Eszméletlenül jól fog, mechanikus létére ver egy csomó hidrósat!
Hátrány
Kikotyogósodtak benne a pofák, így menet közben csörögnek picit.
Tapasztalat
A legjobb mechanikus tárcsafék
Erre ajánlom
Kis tárcsával cc-re, nagy tárcsával DH/FR, szóval mindenkinek
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

V.Balázs avatar
V.Balázs
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 0-500 km-en keresztül, triálos fenegyerekként használtam
Előny
Rohadt jól adagolható! 11 mátyásért vettem 3 hetesen. Könnyen beállítható. Bovdenes
Hátrány
Még nem találtam semmit.
Tapasztalat
Hát most mit mondjak? V-fék után maga a megváltás! Mindenféleképpen jó minőségű bovdennel és bovdenházzal kell használni, mert ha nem, egy kalap kaki.
Erre ajánlom
A kollégáimnak mindenféleképpen:D XC-re, túrázós bringákba, talán még 4X-ra.
Szerinted hasznos?

Krisz avatar
Krisz
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Hamar bekopik.Ki.....ul jól fog! Már hátul is cserlem az XT V féket. Persze AVID-ra :) 1 ujjal blokkolható!
Hátrány
Deformálodott a tárcsa és kicsit ciripel, főleg kanyarba, mikor feszül a kerék, halgass zenét és nem hallod.
Tapasztalat
Most olvastam a Deore megjegyzéseit. Kiemelik páran, hogy esőben is jól fog, kiscsákók erről szól a dolog!!! :O Vagy ha azért kell kiemelni, mert tényleg így van némely tipusnál akkor azt ne vedd meg, Ez is jól fog esőben, és sárban , és melegben, és hidegben, + mindíg!Most meg fóleg megéri fele gempáért, mivel sok hidraulikust magamögé tud!
Erre ajánlom
XC-re tökéletes!
Szerinted hasznos?

j.akos avatar
j.akos
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Könnyü beállytani. Jól fog.
Hátrány
Ha a tárcsába hajlás kerül, akkor elég idegesítö hangja van.
Tapasztalat
Marha jól fogott amíg el nem tört. Egy ujjal is simán blokkolta a hátsó kereket kis tárcsával. Én is lx fékkarra használtam, és iszonyat fékereje volt. Bár már elég sok embernek eltört, és mindenkinek ugyan ott. Szóval ennyiért inkább vegyél valami mást, pl xz vagy valami, ha szeretnéd több évig használni.
Erre ajánlom
Agresszív CC-re.
Szerinted hasznos?

1-15 (32 vélemény)
Rendezés
Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.