Avid Ball Bearing Disc Brake tárcsafék

32 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2002
  • Listaár: 40.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




Prof avatar
Prof
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Mégiscsak tárcsa! Nagyon Kool ahogy kinéz. Hát azért néha fékez is. inkább a telót féltem, mert szerintem annak hamarabb ott vannak a végei, mint neki.
Hátrány
Buzidrága újonnan! Most lett új forgalmazó, már nem X-faktor, hanem Biker KFT, és ők még nem nagyon hoztak hozzá semmit.
Tapasztalat
Mindenki csak dícsérte, én megvettem, nem rossz, de én jobbat vártam. mindent megtettem, hogy jobban fogjon, mint ahogy... Vettem hozzá fékkart (LX), Új betétet (Kool-Stop), Meg Hope M4 tárcsa (185) van hozzá. Elől használom, és volt már, amikor szerintem hamarabb megálltam volna a régi V fékemmel. Ami még a hiba lehet, hogy a magnézium lábas RST-t nagyon csavarja, és emiatt is veszthet az erejéből, de majd az új villával. Azért röhej, hogy ha jó féket akarok, akkor mindent cseréljek le! Nem baj, végülis egy jó merev teló csak kb 70 ropi. Ami jó benne, hogy ahol már a V-fék csak csüriszkölt, meg üvegesre fékezte magát, ez még ott bírja. Érezhető, hogy harap, és nem kell hozzá sok energia. Lehet, hogy túl tökéletesre vittem már a V-fék beállítási képességeimet, hogy nem nagyon találom jobbnak. Még ki kell ismernem.
Erre ajánlom
Mindenre jó szerintem, de a DH-t szerintem mellőzni kéne.
Szerinted hasznos?

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.