Avid BB5 2013 tárcsafék
-
Modellév:
2013
- Listaár: 12.600 Ft
olcsó és elég jó
bár ki hogyan használja és mikkel (fékkar ,bovden,tárcsa,fék pofa, villa....)
nekem nem elég előre a 160-as roundagon
kilója válogatja ja meg persze még sok minden más....
Hiányzik a külső fékpofa állítóka :(
hamar melegszik a tárcsa
minden:D:)
elöször is olyan fékhatást ad amit talán más mechanikus tárcsafék nem ad (azért van kivétel)160-as tárcsával használom és nagyon király:Dés még itt van az is h jolnézki,sztme az alap fékbetét is jo egyszerü állitási lehetöség könnyü szal 5/5
bátran merem mondani h nincs:D
-AVID! harap mint a pitbull :)
-golyós csapágyas rendszer, nem kezd el lötyögni 100km után mint némely mechanikus társa
-igen könnyen és gyorsan beállítható, nem kell utánállítgatni minden tekerés után
-fékbetét csere kb 30mp, és gyakorlatilag két ujj kell csak hozzá
-bekopás után nagyon jól fog (persze ha jól be van állítva és nem ferdén nyomja a betétet a tárcsára)
-Avid SD7 karral is tökéletes szerintem
-a gyári betét tényleg nem egy nagy durranás, de tartaléknak jó lesz
-ez roundagon tárcsa amit adnak hozzá sem tartozik az élvonalba mivel elég gyenge a hűtése, úgyhogy DH-ra inkább valami jobb tárcsával (G2 cleansweep pl.) kell venni, de kevésbé durva felhasználásra azért teljesen jó a gyári is.
Fenti kettő miatt 4 répa a teljesítményre.
Nekem elöl van, 160-as tárcsával. XC-re teljesen elég. Olvastam itt hogy a gyári betét nem az igazi. Valóban, kék BBB betéttel sokkal-sokkal jobban fog, és azt nem igazán érdekli a pirosan izzó tárcsa sem. Érdemes kicserélni, a gyári pirosat meg eltenni tartalékba hátha valahol útközben fogy el a betét, akkor jól jön.
Jöttem le vele HHH keleti oldalából Gucklerről induló vízmosás melletti nyaktörőn, folyamatos féktépéssel (mer ugye nem DH bringám van :) ), mire leértem a tárcsa vörösen izzott, viszont a fékhatáson abszolút nem volt érezhető. Szerintem ez elsősorban a betét függvénye hogy izzó tárcsához hogy tapad.
Írták itt hogy csak egy oldalon állítható. Hát ez kérem butaság, ugyanis mindkét pofa állítható. A belső a piros tekerentyűvel (ahogy nézem kb. 100km hegy után kell egyet kattintani rajta), a külső pedig a fékkarnál vagy a féktesten lévő csavarral. Az meg hogy csak egyik oldalról nyomja a betétet, hát az sajna a mechanikus fékek tulajdonsága :) A BB7 azért annyival jobb hogy a külső fékbetét is piros biszbasszal állítható, azaz a beljebb tekeréssel nem lesz nehezebb húzni a féket.
Azért azt hozzá kell tennem hogy az SD5-ös v-fékemet sokkal jobban szerettem és ha sikerült volna hirtelen olyan telót kapni amin van v-tüske akkor sose cserélem le az sd5-öt tárcsára :)
-
update: kicseréltem a tárcsát egy szintén 160-as XT-re. na azzal úgy fog mint egy álom. ha ugyanazzal az erővel húzom mint a gyári tárcsánál akkor simán fejreállás van, úgyhogy aki lecseréli az óvatosan szokjon hozzá különben oltári nagyot esik :)
hát szerintem egy nagyon patent tárcsa nekem a BB7 nem tetszett ha jol beűllitod akkor nagyon jo ;)
szép
erős
massziv
olcsó
ár-érték győzelem!!!!
fasza
dirtre-streetre nem kell jobb
beállitani gyerekjáték
JA:ÉS NEMBAJ HOGY EGYIK OLDALROL LEHET POFÁT ÁLLITANI,MERT A MÁSIK POFÁT A FÉKKARNÁL VAGY A FÉKTESTNÉL LÉVŐ BOWDENNHUZOCSAVARRAL SIMA ÜGY ÁLLITANI:)
nagyon jól fog könnyen állítható
szép:)
tárcsa is jól néz ki 160-as van nekem
jól adagolható
egy oldalról állítható pofa:(
csak az az egy
-könnyen, házilag is beállítható
-erősen harap (én LX dual controllal használom)
-nem érzékeny a vízre
-160-as tárcsával használom (gyári) ezekkel 15-20 perces intenzív lejtőn túlforrósodik
-hamar kopik a betét
szerintem ha jot akarsz magadnak nem avid fékkarral használod(fr5, sd7...stb) hanem a shimano deore lx fékkarjával, brutálisan átadja az erőt, ja és nem árt egy jo minöségü bowden és egy teflonos bowdenház, mindössze 12ér össze lehet rakni egy atom kis féket:D fog akkorát mint a bb7
avid legyen veletek!
jó fékerő, szerszam nélkül állítható jól néz ki
(203 tárcsával a legjobb ,Nekem is így van)
kir fék stb... lejjeb írtam
ha nem tudod ugy beállítani, hogy ne legyen hangja akkor valószínüleg a tárcsádba van 8 -as !
nálam is igy volt mert az a tárcsa amit adnak hozzá nagyon szutyok...
szerintem nézd meg a 8-ast a tárcsában, és állítcs a fékkaron is majd a kisebb holtjáték beállításához
-occsó
-könnyű beállítás
-fog mint a ződfesték
-DH-t leszámítva mindenre,oda azért szerintem hidraulikus kell.
Városba,túrára,trekkingre,XC-re(sztem versenyre is jó),maratonra...
nagyon jól fog, szép is, csapágyas rendszer,
szóval spesziális egy fék
könyű beállítani bárki képes rá nem kell hozzá szakember de tényleg csak kreatívnak kell lenni egy kicsit
nekem esőben nyikorgott de lehet hogy a pofahibája
van valami amiről szerintem sokan nem is tudnak!!!
szoval 2 színben van kiadva ez a fék szürkében és feketében, a szürke az a road változat ami aszfaltra lett készítve és a gyártó hátra ajánlja, gondoltam érdekesség képpen leírom
ja és hogy bebizonyítsam igazam:
http://www.sram.com/en/avid/mechanicaldiscbrakes/index.php
persze lehet hogy a gyártó téved az ilyesmi tényleg nagyon gyakran előfordul kedves Peti025
ja és nem vitának szánom
mindenre
fekete (MTB)
ezüst (Road)
335 g
Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.
1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.
1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.
2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.
Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.
Kérdések | Statisztika |
---|---|
Avid BB5 - mekkora lehet a villám gyári rotor mérete? |
2 válasz
utolsó: 2011. szept.
|
Új Avid BB5 500 km után sem fog rendesen! |
18 válasz
utolsó: 2011. okt.
|