Avid BB5 2013 tárcsafék

199 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 12.600 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



136-150 (199 vélemény)
Rendezés

Kakao-DH avatar
32 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Szerintem a mechanikus tárcsafékek között az első ,nagyon jól fog ,olcsó ,könnyen lehet állítani nem kel szenvedni vele mint a hidraulikus fékekkel :D
Hátrány
Talán csak annyi hogy mint az összes mechanikus tárcsafékeknél csak az egyik fékpofa mozog :D
Tapasztalat
Én DH-ra használom és kiváló nekem :D
Ennyiért vettem
5000
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

karpatiaa avatar
77 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
nagyon jó! bekopás után tökéletes fékhatás, könnyű, bovdenes! nem kell 12000 ret fizetni egy fékcsőért (hidraulikusnál), 
Hátrány
a gyári féktárcsa nem nagy szám ... egy darabig jó
Tapasztalat
feltöltöttem egy képet atomjaira szedve ezt a kiváló féket :D XD
Erre ajánlom
dirt, street
Ennyiért vettem
12000
Csatolt képek
Avid BB5  2008 tárcsafék
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

scotty19 avatar
36 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

olcsó és elég jó 

bár ki hogyan használja és mikkel (fékkar ,bovden,tárcsa,fék pofa, villa....)

 

 

Hátrány

nekem nem elég előre a 160-as roundagon

kilója válogatja ja meg persze még sok minden más....

Hiányzik a külső fékpofa állítóka :(

hamar melegszik a tárcsa

Erre ajánlom
alföldre tökély
Ennyiért vettem
7800
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

etnies01 avatar
56 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

minden:D:)

elöször is olyan fékhatást ad amit talán más mechanikus tárcsafék nem ad (azért van kivétel)160-as tárcsával használom és nagyon király:Dés még itt van az is h jolnézki,sztme az alap fékbetét is jo egyszerü állitási lehetöség könnyü szal 5/5

Hátrány

bátran merem mondani h nincs:D

Tapasztalat
Avid-Fr5 fékkarral használd az a legjobb hozzá:D
Erre ajánlom
dirt/street/park
Ennyiért vettem
7900
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

scotty avatar
36 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-AVID! harap mint a pitbull :)

-golyós csapágyas rendszer, nem kezd el lötyögni 100km után mint némely mechanikus társa

-igen könnyen és gyorsan beállítható, nem kell utánállítgatni minden tekerés után

-fékbetét csere kb 30mp, és gyakorlatilag két ujj kell csak hozzá

-bekopás után nagyon jól fog (persze ha jól be van állítva és nem ferdén nyomja a betétet a tárcsára)

-Avid SD7 karral is tökéletes szerintem

Hátrány

-a gyári betét tényleg nem egy nagy durranás, de tartaléknak jó lesz

-ez roundagon tárcsa amit adnak hozzá sem tartozik az élvonalba mivel elég gyenge a hűtése, úgyhogy DH-ra inkább valami jobb tárcsával (G2 cleansweep pl.) kell venni, de kevésbé durva felhasználásra azért teljesen jó a gyári is.

Fenti kettő miatt 4 répa a teljesítményre.

Tapasztalat

Nekem elöl van, 160-as tárcsával. XC-re teljesen elég. Olvastam itt hogy a gyári betét nem az igazi. Valóban, kék BBB betéttel sokkal-sokkal jobban fog, és azt nem igazán érdekli a pirosan izzó tárcsa sem. Érdemes kicserélni, a gyári pirosat meg eltenni tartalékba hátha valahol útközben fogy el a betét, akkor jól jön.

Jöttem le vele HHH keleti oldalából Gucklerről induló vízmosás melletti nyaktörőn, folyamatos féktépéssel (mer ugye nem DH bringám van :) ), mire leértem a tárcsa vörösen izzott, viszont a fékhatáson abszolút nem volt érezhető. Szerintem ez elsősorban a betét függvénye hogy izzó tárcsához hogy tapad.

Írták itt hogy csak egy oldalon állítható. Hát ez kérem butaság, ugyanis mindkét pofa állítható. A belső a piros tekerentyűvel (ahogy nézem kb. 100km hegy után kell egyet kattintani rajta), a külső pedig a fékkarnál vagy a féktesten lévő csavarral. Az meg hogy csak egyik oldalról nyomja a betétet, hát az sajna a mechanikus fékek tulajdonsága :) A BB7 azért annyival jobb hogy a külső fékbetét is piros biszbasszal állítható, azaz a beljebb tekeréssel nem lesz nehezebb húzni a féket.

Azért azt hozzá kell tennem hogy az SD5-ös v-fékemet sokkal jobban szerettem és ha sikerült volna hirtelen olyan telót kapni amin van v-tüske akkor sose cserélem le az sd5-öt tárcsára :)

-

update: kicseréltem a tárcsát egy szintén 160-as XT-re. na azzal úgy fog mint egy álom. ha ugyanazzal az erővel húzom mint a gyári tárcsánál akkor simán fejreállás van, úgyhogy aki lecseréli az óvatosan szokjon hozzá különben oltári nagyot esik :) 

Erre ajánlom
megfelelően megválasztott tárcsa típussal/betéttel/tárcsamérettel bármire
Ennyiért vettem
7900
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mici_96 avatar
11 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

hát szerintem egy nagyon patent tárcsa nekem a BB7 nem tetszett ha jol beűllitod akkor nagyon jo ;)

Hátrány
egy van csak a munkahenger kupakja karcosodik hamar :(
Tapasztalat
-
Erre ajánlom
mindenre mindenkinek
Ennyiért vettem
12.000 Fr5-ös fékkaral
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

DirtStreetkecske avatar
16 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

szép

erős

massziv

olcsó

ár-érték győzelem!!!!

fasza

dirtre-streetre nem kell jobb

beállitani gyerekjáték

JA:ÉS NEMBAJ HOGY EGYIK OLDALROL LEHET POFÁT ÁLLITANI,MERT A MÁSIK POFÁT A FÉKKARNÁL VAGY A FÉKTESTNÉL LÉVŐ BOWDENNHUZOCSAVARRAL SIMA ÜGY ÁLLITANI:)

Hátrány
nincsen neki
Tapasztalat
-
Erre ajánlom
mindenre de dh-re hidrás kell
Ennyiért vettem
8000 ujonnan
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sasa avatar
5 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

nagyon jól fog könnyen állítható

szép:)

tárcsa is jól néz ki 160-as van nekem

jól adagolható

Hátrány

egy oldalról állítható pofa:(

csak az az egy

Erre ajánlom
light dh street, dirt
Ennyiért vettem
...
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

csabler avatar
15 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

-könnyen, házilag is beállítható

-erősen harap (én LX dual controllal használom)

-nem érzékeny a vízre

 

Hátrány

-160-as tárcsával használom (gyári) ezekkel 15-20 perces intenzív lejtőn túlforrósodik

-hamar kopik a betét

Erre ajánlom
xc, túra igen, dh-ra szerintem gyenge
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Airborn BOY avatar
17 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
nagyon erős, szinte be se kellett koptatni már emeli a hátulját, hátul juicy 3 elöl bb5, hát mondani se kell isten egy páros, marhafinoman be lehet mindent állítani rajta szerintem felesleges a bb7, és ez olcsobb, is bowdeneshez képest rettenetes fékerő
Hátrány
az nem sok van, csak az hogy ha állsz behuzod a fékkart, és elöre hátra mozgatod a bringát, a betéteknek van egy holtjátéka ami olyan mintha kotyogna a villád, de nem, ez amugy nem befolyásol semmit, felesleges foglalkozni vele
Tapasztalat

szerintem ha jot akarsz magadnak nem avid fékkarral használod(fr5, sd7...stb) hanem a shimano deore lx fékkarjával, brutálisan átadja az erőt, ja és nem árt egy jo minöségü bowden és egy teflonos bowdenház, mindössze 12ér össze lehet rakni egy atom kis féket:D fog akkorát mint a bb7

avid legyen veletek!

Erre ajánlom
street, dirt, xc, dh, fr---->MINDEN:D
Ennyiért vettem
8500
6 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

stefan20 avatar
14 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Iszonyat jó fékerő, könnyű beállítani, szép :D
Hátrány
Biztos van neki, én nem találtam legalábbis olyat ami zavarna :D
Tapasztalat
Én LX fékkarral használom, hát azzal valami isten király. Miután bekopott tökéletes fékerő, behúzod a kart és érzed ahogy a fém a fémmel érintkezik és drasztikusan lassulsz. Ha szépen adagolod a fékerőt iszonyat hangja van neki, de én ezt külön élvezem :D Vegyétek vigyétek jó fék. Eltelt egy kis idő mióta használom, gondoltam írok ismét, továbbra is fenntartom, hogy iszonyat fékereje van. Most augusztus végén volt szerencsém leereszkedni a Kékesről a szerpentinen, 4-5 perc volt a 6 km iszonyat jól fogott, kellett is mert agyatlan tempóba jöttünk le, probléma nem volt, fogott és a gyári 160-as tárcsák is bírták.
Erre ajánlom
Aki szeretne megállni vele
Ennyiért vettem
6500
Csatolt képek
Avid BB5  2007 tárcsafék
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Szebi avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

jó fékerő, szerszam nélkül állítható jól néz ki

 

(203 tárcsával a legjobb ,Nekem is így van) 

Hátrány
még eddig nem volt csak kanyarban hátul ciripel
Tapasztalat
nagyn jóóóóóóóóóóó
Erre ajánlom
 Szerintem Városi tekeréstől a kezdő dh ig mindenre
Ennyiért vettem
11500 / darab 203asal
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

93boborjan avatar
35 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

kir fék stb... lejjeb írtam

  

Hátrány
most csak véleményhez írok
Tapasztalat

ha nem tudod ugy beállítani, hogy ne legyen hangja akkor valószínüleg a tárcsádba van 8 -as !

 

nálam is igy volt mert az a tárcsa amit adnak hozzá nagyon szutyok...

 

szerintem nézd meg a 8-ast a tárcsában, és állítcs a fékkaron is majd a kisebb holtjáték beállításához 

Erre ajánlom
kerékpározni olyan laza dirt-től a kemény dh-ig
Ennyiért vettem
már nem tom
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

tko avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-occsó

-könnyű beállítás

-fog mint a ződfesték

Hátrány
-én olyat nem találtam :)
Tapasztalat
Én nagyon meg vagyok vele elégedve,eddig még mindig megálltam vele :)
Erre ajánlom

-DH-t leszámítva mindenre,oda azért szerintem hidraulikus kell.

Városba,túrára,trekkingre,XC-re(sztem versenyre is jó),maratonra...

Ennyiért vettem
10-11000Ft,már nemtom
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

93boborjan avatar
35 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

nagyon jól fog, szép is, csapágyas rendszer,

szóval spesziális egy fék

könyű beállítani bárki képes rá nem kell hozzá szakember de tényleg csak kreatívnak kell lenni egy kicsit 

Hátrány

nekem esőben nyikorgott de lehet hogy a pofahibája

Tapasztalat

van valami amiről szerintem sokan nem is tudnak!!!

szoval 2 színben van kiadva ez a fék szürkében és feketében, a szürke az a road változat ami aszfaltra lett készítve és a gyártó hátra ajánlja, gondoltam érdekesség képpen leírom

 

ja és hogy bebizonyítsam igazam:

 

http://www.sram.com/en/avid/mechanicaldiscbrakes/index.php

 

persze lehet hogy a gyártó téved az ilyesmi tényleg nagyon gyakran előfordul kedves Peti025

ja és nem vitának szánom

Erre ajánlom

mindenre

Ennyiért vettem
7000 - 8000 már nem tudom
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

136-150 (199 vélemény)
Rendezés
 
típus:

mechanikus


 
fékkar anyaga:

a fékkar nem tartozék


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
féktárcsa mérete:
  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:
  • fekete (MTB)

  • ezüst (Road)


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

rugóerő és fékbetét távolság


 
fékbetétcsere:

szerszám nélkül


 
fékpofa utánállítás:

kézi


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:
  • IS

  • adapter nélkül: PM


tömeg:

335 g


 
további információk:
  • Precíz beállíthatóság, rendkívüli fékhatás, és adagolhatóság, szerszám nélküli fékbetét csere, alacsony karbantartás igény, kedvező súly: 335g
  • Féktest: Hidegen kovácsolt alu. CNC megmunkálással
  • Csapágyazott fék mechanizmus
  • Állítható rugóerő és fékbetét távolság
  • Szerszám nélkül cserélhető fékbetétek
  • Fékkar: Minden AVID fékkarral kompatibilis!
  • Féktárcsa: Magas minőségi előírásoknak megfelelő "CleanSweep" kialakítású féktárcsa, kiváló hőelvezető, és tisztulási képességgel. Kompatibilis a 6 furatos tárcsás agyakkal.
  • A termék egy tárcsaféket+tárcsát tartalmaz, mely a hozzá adott adapterekkel előre és hátra is felszerelhető.

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

16-17 (17 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid BB5 - mekkora lehet a villám gyári rotor mérete?
2 válasz
utolsó: 2011. szept.
Új Avid BB5 500 km után sem fog rendesen!
18 válasz
utolsó: 2011. okt.
16-17 (17 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid BB5 termékkel kapcsolatban: