-AVID! harap mint a pitbull :)
-golyós csapágyas rendszer, nem kezd el lötyögni 100km után mint némely mechanikus társa
-igen könnyen és gyorsan beállítható, nem kell utánállítgatni minden tekerés után
-fékbetét csere kb 30mp, és gyakorlatilag két ujj kell csak hozzá
-bekopás után nagyon jól fog (persze ha jól be van állítva és nem ferdén nyomja a betétet a tárcsára)
-Avid SD7 karral is tökéletes szerintem
-a gyári betét tényleg nem egy nagy durranás, de tartaléknak jó lesz
-ez roundagon tárcsa amit adnak hozzá sem tartozik az élvonalba mivel elég gyenge a hűtése, úgyhogy DH-ra inkább valami jobb tárcsával (G2 cleansweep pl.) kell venni, de kevésbé durva felhasználásra azért teljesen jó a gyári is.
Fenti kettő miatt 4 répa a teljesítményre.
Nekem elöl van, 160-as tárcsával. XC-re teljesen elég. Olvastam itt hogy a gyári betét nem az igazi. Valóban, kék BBB betéttel sokkal-sokkal jobban fog, és azt nem igazán érdekli a pirosan izzó tárcsa sem. Érdemes kicserélni, a gyári pirosat meg eltenni tartalékba hátha valahol útközben fogy el a betét, akkor jól jön.
Jöttem le vele HHH keleti oldalából Gucklerről induló vízmosás melletti nyaktörőn, folyamatos féktépéssel (mer ugye nem DH bringám van :) ), mire leértem a tárcsa vörösen izzott, viszont a fékhatáson abszolút nem volt érezhető. Szerintem ez elsősorban a betét függvénye hogy izzó tárcsához hogy tapad.
Írták itt hogy csak egy oldalon állítható. Hát ez kérem butaság, ugyanis mindkét pofa állítható. A belső a piros tekerentyűvel (ahogy nézem kb. 100km hegy után kell egyet kattintani rajta), a külső pedig a fékkarnál vagy a féktesten lévő csavarral. Az meg hogy csak egyik oldalról nyomja a betétet, hát az sajna a mechanikus fékek tulajdonsága :) A BB7 azért annyival jobb hogy a külső fékbetét is piros biszbasszal állítható, azaz a beljebb tekeréssel nem lesz nehezebb húzni a féket.
Azért azt hozzá kell tennem hogy az SD5-ös v-fékemet sokkal jobban szerettem és ha sikerült volna hirtelen olyan telót kapni amin van v-tüske akkor sose cserélem le az sd5-öt tárcsára :)
-
update: kicseréltem a tárcsát egy szintén 160-as XT-re. na azzal úgy fog mint egy álom. ha ugyanazzal az erővel húzom mint a gyári tárcsánál akkor simán fejreállás van, úgyhogy aki lecseréli az óvatosan szokjon hozzá különben oltári nagyot esik :)
