Avid BB5 tárcsafék

199 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 12.600 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




scotty avatar
36 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-AVID! harap mint a pitbull :)

-golyós csapágyas rendszer, nem kezd el lötyögni 100km után mint némely mechanikus társa

-igen könnyen és gyorsan beállítható, nem kell utánállítgatni minden tekerés után

-fékbetét csere kb 30mp, és gyakorlatilag két ujj kell csak hozzá

-bekopás után nagyon jól fog (persze ha jól be van állítva és nem ferdén nyomja a betétet a tárcsára)

-Avid SD7 karral is tökéletes szerintem

Hátrány

-a gyári betét tényleg nem egy nagy durranás, de tartaléknak jó lesz

-ez roundagon tárcsa amit adnak hozzá sem tartozik az élvonalba mivel elég gyenge a hűtése, úgyhogy DH-ra inkább valami jobb tárcsával (G2 cleansweep pl.) kell venni, de kevésbé durva felhasználásra azért teljesen jó a gyári is.

Fenti kettő miatt 4 répa a teljesítményre.

Tapasztalat

Nekem elöl van, 160-as tárcsával. XC-re teljesen elég. Olvastam itt hogy a gyári betét nem az igazi. Valóban, kék BBB betéttel sokkal-sokkal jobban fog, és azt nem igazán érdekli a pirosan izzó tárcsa sem. Érdemes kicserélni, a gyári pirosat meg eltenni tartalékba hátha valahol útközben fogy el a betét, akkor jól jön.

Jöttem le vele HHH keleti oldalából Gucklerről induló vízmosás melletti nyaktörőn, folyamatos féktépéssel (mer ugye nem DH bringám van :) ), mire leértem a tárcsa vörösen izzott, viszont a fékhatáson abszolút nem volt érezhető. Szerintem ez elsősorban a betét függvénye hogy izzó tárcsához hogy tapad.

Írták itt hogy csak egy oldalon állítható. Hát ez kérem butaság, ugyanis mindkét pofa állítható. A belső a piros tekerentyűvel (ahogy nézem kb. 100km hegy után kell egyet kattintani rajta), a külső pedig a fékkarnál vagy a féktesten lévő csavarral. Az meg hogy csak egyik oldalról nyomja a betétet, hát az sajna a mechanikus fékek tulajdonsága :) A BB7 azért annyival jobb hogy a külső fékbetét is piros biszbasszal állítható, azaz a beljebb tekeréssel nem lesz nehezebb húzni a féket.

Azért azt hozzá kell tennem hogy az SD5-ös v-fékemet sokkal jobban szerettem és ha sikerült volna hirtelen olyan telót kapni amin van v-tüske akkor sose cserélem le az sd5-öt tárcsára :)

-

update: kicseréltem a tárcsát egy szintén 160-as XT-re. na azzal úgy fog mint egy álom. ha ugyanazzal az erővel húzom mint a gyári tárcsánál akkor simán fejreállás van, úgyhogy aki lecseréli az óvatosan szokjon hozzá különben oltári nagyot esik :) 

Erre ajánlom
megfelelően megválasztott tárcsa típussal/betéttel/tárcsamérettel bármire
Ennyiért vettem
7900
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

mechanikus


 
fékkar anyaga:

a fékkar nem tartozék


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
féktárcsa mérete:
  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:
  • fekete (MTB)

  • ezüst (Road)


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

rugóerő és fékbetét távolság


 
fékbetétcsere:

szerszám nélkül


 
fékpofa utánállítás:

kézi


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:
  • IS

  • adapter nélkül: PM


tömeg:

335 g


 
további információk:
  • Precíz beállíthatóság, rendkívüli fékhatás, és adagolhatóság, szerszám nélküli fékbetét csere, alacsony karbantartás igény, kedvező súly: 335g
  • Féktest: Hidegen kovácsolt alu. CNC megmunkálással
  • Csapágyazott fék mechanizmus
  • Állítható rugóerő és fékbetét távolság
  • Szerszám nélkül cserélhető fékbetétek
  • Fékkar: Minden AVID fékkarral kompatibilis!
  • Féktárcsa: Magas minőségi előírásoknak megfelelő "CleanSweep" kialakítású féktárcsa, kiváló hőelvezető, és tisztulási képességgel. Kompatibilis a 6 furatos tárcsás agyakkal.
  • A termék egy tárcsaféket+tárcsát tartalmaz, mely a hozzá adott adapterekkel előre és hátra is felszerelhető.

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid BB5 termékkel kapcsolatban: