Avid BB5 tárcsafék

199 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 12.600 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




szeki avatar
szeki
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
olcsó, avid(a név kötelez:))
Hátrány
a pofák rögzítésével van problémám, és ebből kifolyólag több mindennel.
Tapasztalat
Nagy elvárásaim voltam a fékkel szemben, ennek ellenére az elején negatív tapasztalataim voltak: első próbaút, alig fog és nyikorog. ezt betudtam annak, hogy nem kopott még be, de azért az elején is többet vártam, alig tudtam megállni vele. utána kezdődött a fékpofa mizéria. Az aktív oldalon a pofa kb 6-7 fokkal ferdén áll a helyén, mert az a pöcök, ami rögzití a pofát csak az egyik oldalon nyomja a munkahengernek. nem tudom hogy gondolták ezt az avidnál, nekem ez eléggé sufni-szerű megoldás. Jelenleg így nem tudom normálisan beállítani, szeretem ha a fék korán fog, kicsi a holtjátéka, de ha így állítom be, akkor folyton hozzáér a tárcsához. Ráadásul valamiért nekem elég nyúlos a fékérzés(más tárcsákhoz képest,vféket persze ebbe is veri). Most már kezd bekopni, és volt hogy tényleg hirtelen kellett megállnom. ilyenkor nem csalódtam, ha kell brutális ereje van annak ellenére, hogy csak 160-as tárcsa van. Még megjegyezném, hogy a nagyon kemény fékezésnél(kb 60fölött hirtelen fék) fura hangja van, és apró rezgéseket érzek a fékkaron. Amúgy a hibák ellenére nem bántam meg, annyit megért, amennyiért vettem.
Erre ajánlom
xcre nehéz, freeridera gyenge, városba, hétvégi bringásoknak vfék helyett jó alternatíva.
Ennyiért vettem
9980
6 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

mechanikus


 
fékkar anyaga:

a fékkar nem tartozék


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
féktárcsa mérete:
  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:
  • fekete (MTB)

  • ezüst (Road)


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

rugóerő és fékbetét távolság


 
fékbetétcsere:

szerszám nélkül


 
fékpofa utánállítás:

kézi


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:
  • IS

  • adapter nélkül: PM


tömeg:

335 g


 
további információk:
  • Precíz beállíthatóság, rendkívüli fékhatás, és adagolhatóság, szerszám nélküli fékbetét csere, alacsony karbantartás igény, kedvező súly: 335g
  • Féktest: Hidegen kovácsolt alu. CNC megmunkálással
  • Csapágyazott fék mechanizmus
  • Állítható rugóerő és fékbetét távolság
  • Szerszám nélkül cserélhető fékbetétek
  • Fékkar: Minden AVID fékkarral kompatibilis!
  • Féktárcsa: Magas minőségi előírásoknak megfelelő "CleanSweep" kialakítású féktárcsa, kiváló hőelvezető, és tisztulási képességgel. Kompatibilis a 6 furatos tárcsás agyakkal.
  • A termék egy tárcsaféket+tárcsát tartalmaz, mely a hozzá adott adapterekkel előre és hátra is felszerelhető.

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

16-17 (17 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid BB5 - mekkora lehet a villám gyári rotor mérete?
2 válasz
utolsó: 2011. szept.
Új Avid BB5 500 km után sem fog rendesen!
18 válasz
utolsó: 2011. okt.
16-17 (17 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid BB5 termékkel kapcsolatban: