Avid BB5 tárcsafék

199 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 12.600 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




betolyuk avatar
7 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Mint a legtöbb mechanikus fék: egyszerű szerelés, karbantartás, egyszerű terepre.
  • Gyári 160-es féktárcsával megállja a helyét. Magam és a bringa súlya igencsak eléri a 100 kilót, nem volt probléma a megállással. 
  • Shimano Deore ( 3 ujjas változat ) fékkarral használom, szép adagolhatóság.
  • Pontos állíthatóság, akár szerszám nélkül is ( a kerékagy fele eső részén van egy piros kör alakú, körmözött műanyagtest, ezzel tudod állítani a féktest a tárcsához való helyzetét )
  • A nedvesség és a sár különösebben nem befolyásolta a teljesítményt.
  • 6 csavaros tárcsarögzítés, 2 dugattyú
Hátrány
  • Néha amikor hátrafele tolatok a garázsba nyikorog. A beállításnak jónak kell lenni, mert máskor sosem csinálja ha tekerek vele. Komolyabb hátrány nem tapasztaltam, nagyon meg vagyok elégedve vele.
Tapasztalat
  • Mivel az Alföldön élek, ezért is esett választásom mechanikus tárcsára. Általában aszfalton vagy sík terepen történő megállásra tökéletes. Nyáron azonban lehetőség adódott a Mátrában tesztelni magunkat és a bringáinkat is egyaránt. A rengeteg, nagyobb sebességnél ( 50-55 km/h ) történő fékezésnél is megállta a helyét. A fékpofák, valamint a mechanika is jónak bizonyult. Viszont ezen a kiránduláson értettem meg igazán miért is nem szokták ajánlani a mechanikus féket hegyvidékre. Az egyik sziklán lebicskázós mutatvány után ( melynek során a komplett hátsó kerék külön utakra talált ). a hátsó fék bovdenje teljesen kijött a váz bovdenvezető " pöckeiből", ennek következtében teljesen meglazult az egész bovden, és még a féktesten található imbusz csavar is felmondta a szolgálatot. Szerencsére volt nálam imbuszkulcs, így valamennyire helyre tudtuk állítani, fogó híján viszont csak kézzel tudtuk feszesre húzni a bovdent, ami sajnos nem elég egy ilyen féknek. Csak egy jó tipp ezzel kapcsolatban: néhány apróbb szerszám könnyedén elfér a táskában, ami bármikor jól jöhet ( főleg ha egyedül vagy valahol, távol az emberektől ), ne sajnáljátok azt a 10 mp-et míg bekerül a csomagotokba.
Erre ajánlom
  • Cross country-s mutatványok
Ennyiért vettem
10000 Ft ( akció )
Csatolt képek
Avid BB5  2013 tárcsafék
Avid BB5  2013 tárcsafék
Avid BB5  2013 tárcsafék
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

mechanikus


 
fékkar anyaga:

a fékkar nem tartozék


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
féktárcsa mérete:
  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:
  • fekete (MTB)

  • ezüst (Road)


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

rugóerő és fékbetét távolság


 
fékbetétcsere:

szerszám nélkül


 
fékpofa utánállítás:

kézi


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:
  • IS

  • adapter nélkül: PM


tömeg:

335 g


 
további információk:
  • Precíz beállíthatóság, rendkívüli fékhatás, és adagolhatóság, szerszám nélküli fékbetét csere, alacsony karbantartás igény, kedvező súly: 335g
  • Féktest: Hidegen kovácsolt alu. CNC megmunkálással
  • Csapágyazott fék mechanizmus
  • Állítható rugóerő és fékbetét távolság
  • Szerszám nélkül cserélhető fékbetétek
  • Fékkar: Minden AVID fékkarral kompatibilis!
  • Féktárcsa: Magas minőségi előírásoknak megfelelő "CleanSweep" kialakítású féktárcsa, kiváló hőelvezető, és tisztulási képességgel. Kompatibilis a 6 furatos tárcsás agyakkal.
  • A termék egy tárcsaféket+tárcsát tartalmaz, mely a hozzá adott adapterekkel előre és hátra is felszerelhető.

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid BB5 termékkel kapcsolatban: