2011es modell, új integrált túlfolyó, könnyebb olajcsere. Hatalmas fékerô és nagyon jó adagolhatóság.
Hihetetleneül kényelms kar, 3xorosan csapágyazott kar, szerszám nélküli elérési távolság valamint nyomáspont állitás.
Nem ásványi bizbasz, hanem dot 5.1, én melegedést, túlmelegedést, nyomáspont vándorlást nem tapasztaltam. Mástol hallotam ilyet, pl egyik haver semmeringen panaszkodit rá egy kölcsönzött bringán, de amilyen állpotban az a bringa volt ... sztem aki ilyet tapasztal annak biztos nem friss az olaj benne, vagy nem megfelelôen volt tárolva (a DOT egy nagyon dehidratáoló fékfolyadék, a levegôbôl párát von ki, azaz zár magába! -> lecsökken a forráspont, nyomáspont vándorlás) talán még levegôs is.
Hátrány is meg nem is az új integrált túlfolyó kamra, aminek a tekerésével lehet állitani nyomáspontot. Ez egy menten catlakozik a fékkartestre és erre csatlakozik a fékcsô, így oldották meg a hatalmas adagolhatósági tartományt; amíg a menetvájatok kellô erôvel össze nem feszülnek addig nem harap ez az Avid tárcsafék. Ezért van ekkora feeling különbség az avid code és a SAINT között. Ki mit szeret!
Shimano szendvics tárcsával nem sikerült összebarátkoztanom az Avid Code-ot. A tárcsában túl nagy feszülségek votlak, imbolygot jobbra balra ... vagy szerencsétlenül fogtam ki azt a tárcsat, vagy az összes ilyen szar és a shimano pofák messzebb állnak a tárcsától és akkor már értem, hogy miért volt szüksége a szímanónak a servo-vawe technológiára :)
juicy 5ösrôl váltotottam a Code-ra, mikor az új 800as kormánytól megnövekedett kontroll mellé nagyobb fékerô szükségletét éreztem a 82 kilómhoz. Bejött, bármikor megállít finom újmozdulatra. Trial bringámra is felraktam elôrre, azóta mégjobban utálom azt a retek magura HS33at hátul, pedig extra nagy karral szereltem a 33at felxxelt felnin prémium pofákkal. Trilara viszont nem kell a nagy adagolhatósag, lehet h az SAINTet kap majd.
DH, FR, esetleg trial