Avid Code tárcsafék

9 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.03.)
  • Listaár: 62.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




csetea avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

2011es modell, új integrált túlfolyó, könnyebb olajcsere. Hatalmas fékerô és nagyon jó adagolhatóság.

Hihetetleneül kényelms kar, 3xorosan csapágyazott kar, szerszám nélküli elérési távolság valamint nyomáspont állitás.

Nem ásványi bizbasz, hanem dot 5.1, én melegedést, túlmelegedést, nyomáspont vándorlást nem tapasztaltam. Mástol hallotam ilyet, pl egyik haver semmeringen panaszkodit rá egy kölcsönzött bringán, de amilyen állpotban az a bringa volt ... sztem aki ilyet tapasztal annak biztos nem friss az olaj benne, vagy nem megfelelôen volt tárolva (a DOT egy nagyon dehidratáoló fékfolyadék, a levegôbôl párát von ki, azaz zár magába! -> lecsökken a forráspont, nyomáspont vándorlás)  talán még levegôs is. 

Hátrány

Hátrány is meg nem is az új integrált túlfolyó kamra, aminek a tekerésével lehet állitani nyomáspontot. Ez  egy menten catlakozik a fékkartestre és erre csatlakozik a fékcsô, így oldották meg a hatalmas adagolhatósági tartományt; amíg a menetvájatok kellô erôvel össze nem feszülnek addig nem harap ez az Avid tárcsafék. Ezért van ekkora feeling különbség az avid code és a SAINT között. Ki mit szeret!

Shimano szendvics tárcsával nem sikerült összebarátkoztanom az Avid Code-ot. A tárcsában túl nagy feszülségek votlak, imbolygot jobbra balra ...  vagy szerencsétlenül fogtam ki azt a tárcsat, vagy az összes ilyen szar és a shimano pofák messzebb állnak a tárcsától és akkor már értem, hogy miért volt szüksége a szímanónak a servo-vawe technológiára :)

Tapasztalat

juicy 5ösrôl váltotottam a Code-ra, mikor az új 800as kormánytól megnövekedett kontroll mellé nagyobb fékerô szükségletét éreztem a 82 kilómhoz. Bejött, bármikor megállít finom újmozdulatra. Trial bringámra is felraktam elôrre, azóta mégjobban utálom azt a retek magura HS33at hátul, pedig extra nagy karral szereltem a 33at felxxelt felnin prémium pofákkal. Trilara viszont nem kell a nagy adagolhatósag, lehet h az SAINTet kap majd.

Erre ajánlom

DH, FR, esetleg trial

13 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

hidraulikus


 
fékkar anyaga:

magnézium


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
olaj típusa:

DOT


 
féktárcsa mérete:
  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:
  • ezüst

  • fehér


 
dugattyúk száma:

4


 
állítási lehetőség:

fékezési pont beállítás a fékkaron


 
szimmetrikus fékkar:

nem


 
fékbetétcsere:

szerszámmal


 
fékpofa utánállítás:

automatikus


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:

IS


tömeg:

449


 
további információk:

CODE hidraulikus tárcsafék Javasolt felhasználás:

  • All Mountain, Freeride, Downhill

Egyedülálló tulajdonság:

  • Középső felfogatású fékbetét
  • 3 ipari csapágyas kar
  • Fékkaron állítható fékezési pont beállítás
  • Új, alumínium olajtartály és továbbfejlesztett hardver

Speciális tulajdonságok:

  • Új magnézium fékkar test
  • 4 dugattyús féktest
  • Split clamp/Matchmaker kompatibilis
  • Tárcsa: G2 CLEAN SWEEP
  • Tömeg: 449 gramm

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid fékbe tehetek ásványi olajat?
5 válasz
utolsó: 2013. máj.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid Code termékkel kapcsolatban: