Avid Code tárcsafék

9 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.03.)
  • Listaár: 62.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



1-9 (9 vélemény)
Rendezés

aszo avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 3 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

 3 ipari csapágyas fékkar, brutálisan nagy fékerő és nagyon jól adagolható,  szerszám nélkül állítható nyomáspont és elérési távolság, DOT 5.1,  jól bírja a hőt, titán csavarok  stb...

Hátrány

Nincs

Tapasztalat

2013-ban vásárolt zsír új fékről van szó. A régi Code és az új Code ( 2011-től ) között a különbség ég és föld.

Elöl hátul G2  203 mm-es tárcsákat használok.  A DH bringa és én 115 kg. Eddigi tapasztalataim szerint az Avid Code a legjobban adagolható legerősebb fék. 2001-óta fogyasztom a fékeket. Mindenki azt dicséri ami neki van. Engem nem érdekel, hogy milyen színű, márkájú vagy súlyú. Engem az érdekel, hogy erős masszív  nagy fékerővel és jól szabályozható legyen. Nálam a Code nyert. 

Erre ajánlom

DH, Freeride

33 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mate1998 avatar
17 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Iszonyat erős

Nagyon jól modulálható

Igénytelen

Könnyű

A fékkar ergonómiája a piacon az egyik legjobb

Könnyű és gyors betétcsere

Nem melegszik

Nem ingadozik a nyomáspont

Semmi hangja nincs

Hátrány

Eleinte kicsit meg kellett szenvednem vele, mivel be voltak ragadva a dugattyúk az első fékben, de a felújítókit megoldotta a dolgot, azóta hibátlan

Tapasztalat

DH-ra az egyik legjobb fék, de könnyű súlya miatt Enduro-ra is bátran használható. Jó az Avid tárcsa minősége is.

SLX szettemet cseréltem el rá, nem bántam meg. 

Erre ajánlom

DHtól Enduróig mindere

Ennyiért vettem
cseréltem
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

csetea avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

2011es modell, új integrált túlfolyó, könnyebb olajcsere. Hatalmas fékerô és nagyon jó adagolhatóság.

Hihetetleneül kényelms kar, 3xorosan csapágyazott kar, szerszám nélküli elérési távolság valamint nyomáspont állitás.

Nem ásványi bizbasz, hanem dot 5.1, én melegedést, túlmelegedést, nyomáspont vándorlást nem tapasztaltam. Mástol hallotam ilyet, pl egyik haver semmeringen panaszkodit rá egy kölcsönzött bringán, de amilyen állpotban az a bringa volt ... sztem aki ilyet tapasztal annak biztos nem friss az olaj benne, vagy nem megfelelôen volt tárolva (a DOT egy nagyon dehidratáoló fékfolyadék, a levegôbôl párát von ki, azaz zár magába! -> lecsökken a forráspont, nyomáspont vándorlás)  talán még levegôs is. 

Hátrány

Hátrány is meg nem is az új integrált túlfolyó kamra, aminek a tekerésével lehet állitani nyomáspontot. Ez  egy menten catlakozik a fékkartestre és erre csatlakozik a fékcsô, így oldották meg a hatalmas adagolhatósági tartományt; amíg a menetvájatok kellô erôvel össze nem feszülnek addig nem harap ez az Avid tárcsafék. Ezért van ekkora feeling különbség az avid code és a SAINT között. Ki mit szeret!

Shimano szendvics tárcsával nem sikerült összebarátkoztanom az Avid Code-ot. A tárcsában túl nagy feszülségek votlak, imbolygot jobbra balra ...  vagy szerencsétlenül fogtam ki azt a tárcsat, vagy az összes ilyen szar és a shimano pofák messzebb állnak a tárcsától és akkor már értem, hogy miért volt szüksége a szímanónak a servo-vawe technológiára :)

Tapasztalat

juicy 5ösrôl váltotottam a Code-ra, mikor az új 800as kormánytól megnövekedett kontroll mellé nagyobb fékerô szükségletét éreztem a 82 kilómhoz. Bejött, bármikor megállít finom újmozdulatra. Trial bringámra is felraktam elôrre, azóta mégjobban utálom azt a retek magura HS33at hátul, pedig extra nagy karral szereltem a 33at felxxelt felnin prémium pofákkal. Trilara viszont nem kell a nagy adagolhatósag, lehet h az SAINTet kap majd.

Erre ajánlom

DH, FR, esetleg trial

13 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sprudel avatar
3 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Megfelelően beállítva iszonyat fékerő. Fékkar távolság állítási lehetőség. Nem fárad, melegszik egyáltalán még durvább külföldi pályákon sem. Igen jól néz ki, nekem hosszú ideje bevált, nem ereszti az olajat sehol.

Hátrány

Kicsit "nagydarab", nehéz. Újonnan elég magas ár de ha a teljesítményét nézzük akkor megéri megvenni.

Erre ajánlom

dh, fr

Ennyiért vettem
60000
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

rodus avatar
2 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Design, pimp faktor, fekero, massziv test, allithatosag.

Hátrány

Vandorlo nyomaspont, szervizigeny, nyulik.

Tapasztalat

Viszonylag nagy fekero, viszont a nyomaspont vandorol ezert nem mondanam tul jo valasztasnak ennyi penzert. Adagolhatosaga nem tul jo, szeret elnyulni. Amikor kijott, mentek vele sokan, de sajnos ugymond ki kell fogni a jo szeriat. Kqrbantartast igenyel. Nagy tarcsaval erdemes hasznalni elol. Designbol jeles, valtosulyban versenyzik, fogyasztania kene. Az utest jol birja, massziv felepitesu teste van.

Erre ajánlom

Dh, fr, slope

Ennyiért vettem
28000
Csatolt képek
Avid Code  2008 tárcsafék
code1
Avid Code  2008 tárcsafék
code2
7 olvasó 43%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

XXXPetya avatar
16 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

4 dugattyú, brutális fékerő, Avid, megbízható, jól adagolható, szép galvanizálás, nyomáspont-állítási lehetőség, csapágyazott fékkar

Hátrány

az a szép galván csak úgy 2 hónapig szép, aztán elkezd fekete foltokban kopni.....

elég rendes tömege van...

Tapasztalat

háth nem hazudok ha azt mondom, hogy ultrabrutál

100kg vagyok, a bicóm 19,6kg, de 50nél egy ujjal is megy a nose wheelie

 

az előttem szóló azt mondta hogy ciripel, akárhogy állítod be....

a ciripelés nekem is előjött, ez azért van mert a fékbetét nem precíz és van ahol súrolja folyamatosan a tárcsát (ez persze nagyon kicsi felület)

ezt a problémát nagyon egyszerűen meg lehet oldani:

sarat a tárcsára!!! (persze csak finom sarat, ne valami köves tetvet)

tudom nagyon barbár megoldásnak hangzik és a divatbringások majd mondják is, hogy ez hülyeség meg semmi értelme....

 de csak próbáljátok ki.... a ciripelés megszűnik, a fékerő javul....

(mert összekopik a rendszer)

 

 

a súly/fékerő aránya nem a legjobb, hiszen a jóval könnyebb elixirek is majdnem így fognak, de ha az egyenletbe belevesszük az adagolhatóság, melegedés-tűrés és megbízhatóság tényezőit is akkor verhetetlen féket kapsz a pénzedért

Erre ajánlom
DH, FR
Ennyiért vettem
22000
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Brollybike avatar
208 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny

Tavaly vett a haverom egy pár ilyen féket, na mondom, ezt ki kell próbálnom.

Hírnevéhez méltó fék. 203-as tárcsákkal, próbáltam igencsak harap.

Erős, és jól adagolható fékhatást produkál.

4 dugattyús rendszer, PM kompatibilitással.

A fékpofák távolságát lehet állítani a fékkaron lévő piros tekerentyűvel.

Én nem tapasztaltam nyomáspont vándorlást, vagy egyéb problémát.

Mindkét oldalra felszerelhető a fékkar, valamint nem szükséges a markolatot sem levenni a felszereléskor. 

Csapágyazott a fékkar.

 

 

Hátrány

Drága, mint a rosseb.

A haverom elmondása szerint nehéz volt neki úgy beállítania, hogy ne ciripeljen, persze lehet hogy ő nem csinálta jól, esetleg a tárcsában volt némi hurka.

Szerintem nem szép a fékkarja. 

Tapasztalat
Nagyon jó fék, csak nagyon drága.
Erre ajánlom
DH, FR leginkább, de alapvetően mindenre használható
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gabi (Nuclear-zero) avatar
Gabi (Nuclear-zero)
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
4 dugattyús jó állíthatóság márkás jól adagolható csak kell neki idő míg bekopik mint minden tárcsaféknél, de ha azt akarjátok hogy minnél hamarabb kopjon be vizezzétek tiszta vizzel és fékezgessetek vele persze csak száraz időbe nehogy hóba sárba!
Hátrány
annyi hogy ha megérkezik és zsír új nehogy behuzzátok a féákkert ugy hoyg nincs közte tárcsa mer az olaj valahogy ugy áll be hogy a betétek összeszorulnak mint a satu és csavarhúzóval kell szétfeszegetni. az egyik elgdrágább fék a piacon és nem képesek magyar leírást írni a kézikönyvben, de azon kívül még az angol leírás sem igazán részletes hogy elmondja a hasznos infókat. a fékbetétek távolságát nem lehet kézzel behangolni csak a piros ksi csavaróval ezér ha kikopik a fékbetétek nagy ivbe kell huzni a fékkart hogy fogjon nem elég kicsit meghuzni hiába nem kell tövig de zavaró lehet (ellentétben a bb7-el mert azt be lehet ugy állítani hogyha tövig kop akkor se kell sokat huzni a fékkaron hogy fogjon)
Tapasztalat
már nem vagyok kezdő de haladó sem szoval valahogy a kettő közt vagyok most, nekem ez az első olajfékem mer eddig bowdenes volt, a fék elöl található (203as) a bicómon és 85 kilót (annyi vagyok nem szégyellem) csak ugy lazán a levegőbe emel egy kicsit erősebb fékezésnél (ugy hogy még be se kopott igazán) szóval óvatosan bánjatok vele ha ilyenetek van, vagy szeretnétek venni! de ha lehet ne nagyon éröltessétek az nem tesz jót neki. a bikediszkontról rendeltem hamar megérkezett nem az eredtei gyári zöld 2 feket csattos dobozába hozták de összeszerelve és haználatra készen hozták házhoz. ennyi amit el tudok mondani. szerintem nagyon jó fék nekem megérte ha igazán jót akartok vegyetek ilyet nem fogtok csalódni megéri a pénzét
Erre ajánlom
dowhill, freeride, dirt. annak ajánlom aki szeretne egy igazán komoly féket és nem sajnálja rá a pénzt
Ennyiért vettem
40000
16 olvasó 56%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Zsoci avatar
Zsoci
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, varacskosdisznóként használtam
Tapasztalat
Hahó. Ez az alant leírtak felülírása.Probléma megoldva.A precíz légtelenítés nem volt precíz:-)A lényeg,hogy ami másnál jó volt,itt nem müködött.Feltünt,hogy csak azoknak működik szarúl a féke akiknek rövidítettünk a csövén.Ergo vmi nem stimmel a légtelenítéssel.Legfontosabb:a fékpofaállító piros csavarntyút teljesen KI kell csavarni.Majd mozzanatról mozzanatra úgy kell csinálni mint a használati utasításában.(nem vicc,a függőlegesbe-vízszintesbe állítást is,nem mindegy mikor,hogy áll a fékkar) Kapott egy hét pályázást az Alpokban(Livigno,Pass Portes du Soleil)-HIBÁTLAN.Se felforrás,se nyomáspont vándorlás,és ISZONYATOSAN ADAGOLHATÓ!!! Szóval mi voltunk a Pöcsök,a fék hibátlan. Vegyétek és használjátok.A CODE LEGYEN VELETEK!
17 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-9 (9 vélemény)
Rendezés
 
típus:

hidraulikus


 
fékkar anyaga:

magnézium


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
olaj típusa:

DOT


 
féktárcsa mérete:
  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:
  • ezüst

  • fehér


 
dugattyúk száma:

4


 
állítási lehetőség:

fékezési pont beállítás a fékkaron


 
szimmetrikus fékkar:

nem


 
fékbetétcsere:

szerszámmal


 
fékpofa utánállítás:

automatikus


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:

IS


tömeg:

449


 
további információk:

CODE hidraulikus tárcsafék Javasolt felhasználás:

  • All Mountain, Freeride, Downhill

Egyedülálló tulajdonság:

  • Középső felfogatású fékbetét
  • 3 ipari csapágyas kar
  • Fékkaron állítható fékezési pont beállítás
  • Új, alumínium olajtartály és továbbfejlesztett hardver

Speciális tulajdonságok:

  • Új magnézium fékkar test
  • 4 dugattyús féktest
  • Split clamp/Matchmaker kompatibilis
  • Tárcsa: G2 CLEAN SWEEP
  • Tömeg: 449 gramm

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid fékbe tehetek ásványi olajat?
5 válasz
utolsó: 2013. máj.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid Code termékkel kapcsolatban: