Avid Elixir 5 2012 tárcsafék

23 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.05.)
  • Listaár: 39.910 Ft

Új Avid Elixir 5 hidraulikus tárcsafék szett
40.000 Ft
új árához képest: 0%

Avid Elixir 5 hidraulikus tárcsafékekek
17.000 Ft
új árához képest: -57%

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



16-23 (23 vélemény)
Rendezés

BoykaGS avatar
9 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

-Hatalmas az ereje ha bekopik persze:D Megfog bárhol ez az Avid tárcsafék...Teszteltem besatuzza a kerekeket tényleg és gumin csúszól:) Elöl 180 hátul 160 as tárcsa jó nagyon.

-Rá lehet érezni nagyon az adagolásra Manual Nose manual.....Ha akarod csúsztatod ha akarod satu...1 újjal lazán kezelem.

-Az tényleg nagyon jó dolog hogy lehet állitani magát a fékkart amit húzól mert így be tudod lőni hogy hol fogjon nem az olajnyomás dönti el:)

-Melegedést nem szoktam nézni nem használom folyamatosan nekem tuti nincs ilyen gond:D

-Olajat még nem cseréltem télen vettem, a srác elég jó állapotban adta szinte újak,A pofák tartósnak tünnek azért még bírják:) Bár kiváncsi leszek a Manual-t hogy bírja a hátsó mert azért azt küldöm rendesen vele.

-Nem folyik nem levegős hálle lújja:D

-Hangot nem ad ki ez az Avid tárcsafék néha a hátsó tárcsának van ilyen ciripelés mikor hózum de az is megszűnik.

 

Hátrány

Számomra nincs neki.....- volt egy időszak mikor tövig húztam az elsőt és nem satuzott, de az csak valami szennyeződés lehetett mert letakarítottam a tárcsát meg a pofákat és aztán megint patent volt szóval a tisztítás nem árt azért:D

Tapasztalat

Ajánlom mindenkinek jó nagyon az Elixir 5.

Erre ajánlom

Ezt pármire mert lehet adagolni-állítani szóval mindenhol megállja a helyét

Ennyiért vettem
20000
Mért tömeg
230 g
Csatolt képek
Avid Elixir 5  2011 tárcsafék
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bioshock avatar
34 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 93%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, kevesebb mint 1 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Nos lassan 1éve használom e fékrendszert elől 203as tárcsával, hátul pedig 185ös tárcsával. Előtte BB5ös rendszer volt, de össze nem hasonlítható. Vaj puha fékkarok, jelentősen nagyobb fékerő. Nem tart sokáig a felrakása és beállítása, nem igényel túl nagy szakmai ismereteket ez az Avid tárcsafék. Holnap viszem olaj cserére és légtelenítésre, biztos ami biztos.... Hátul semmilyen hangot nem add ki sem fékezéskor, sem menet közben, viszont az első tárcsa a pofák között "nagyobb" sebességnél ciripel, de fékezéskor ez megszűnik. Előnyére vájjon, hogy egy kis inbusz csavar kitekerésével egyből cserélhetőek a betétel és jól hozzáférhetők. A tárcsát már cseréltem egy komolyabb darabra és ezzel meg is szűnt a ciripelés és a fékhatása is pozítivan változott!

 

Hátrány

Kéz alól vettem az Avid Elixir 5-t így vannak rajta használatból eredő karcok, kopások. A fékkarok kicsit lötyögnek fel és le, továbbá ami hátránya szerintem, (amennyiben ez hátránynak számít?), hogy inbusz szükséges a fékkar távolság állításához. Hátránynak számít az is, hogy a szervízekben a szakik nem szeretik a légtelenítését és olajcseréjét! :/ Macerás

Erre ajánlom

Bármilyen tárcsás bringára, de elsősorban DH és Fr mert azért van súlya a féktesteknek.....

Ennyiért vettem
30000
Csatolt képek
Avid Elixir 5  2010 tárcsafék
14 olvasó 93%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gamerhzs avatar
5 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Én kb 6 hónapja használom, azóta bizonyította az erejét a Semmering 24h downhill versenyen, és én 100% osan meg vagyok vele elégedve!

Fékereje nagyon brutál, egyszerre ráharap a tárcsára, elől hátul 203 as tárcsával használom, adagolhatósága is nagyon finom, tökéletesen lehet adagolni az erőt!, beállíttása pofon egyszerű, jómagam a fékkarokat állítottam közelebb. Melegedéssel nincs probléma, én még a gyári pofákkal használom! Eddig hibátlanúl működik

 

Hátrány

Ilyen nincs

Erre ajánlom

Downhill/Freeride

Ennyiért vettem
52000
13 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Padawan avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Erős fékhatás

Esztétikus kinézet

 

Hátrány

Még nincsen.... remélem nem is lesz... :)

Tapasztalat

Ami a fékerőt illeti arra van jó szó "megfelelő". Nem kell tépni a féket mint egy bovdenes tárcsánál, csak finoman ráhelyezzük az újjunkat a karra és érzéssel elkezdjük húzni, nem meghúzni mert akkor a fékpofák megharapják a tárcsát és hirtelen megáll a világ mint mikor a millenium falcon kilép a hyper sebességből. közel egy mázsát nyomok de az erősebb lejtőn sem okozott problémát a kis 5-nek, hogy megálljunk. Bár itt jegyezném meghogy még csak a kapcsolatunk elején tartunk a bekopási fázisban

Én elől 203-as hátul 185-ös tárcsákkal használom..... hatékony!!!  :)))

Erre ajánlom

Nehezebb bringásoknak is és mindenkinek aki meg akar állni akárhová is vigye a drótszamara.

Ennyiért vettem
65000
Csatolt képek
Avid Elixir 5  2011 tárcsafék
Avid Elixir 5 fehér első
Avid Elixir 5  2011 tárcsafék
Avid Elixir 5 fehér hátsó
11 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kellys avatar
10 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Brutálisat fékez!!!!  Kapaszkodj mindenbe, amid van mert lerepülsz a drótszamárról. :)

Nagyon finoman és könnyen adagolható. Folyamatos terhelés alatt sem tapasztalható fékerő gyengülés.

Olajfolyást  nem tapasztaltam.

Szép fehér. :)

Hátrány

NINCS!!! max. az ára.

Tapasztalat

Hatalmas élmény használni. Hihetetlen precizitás és fékerő. Elöl-hátul ez van, elöl 185, hátul 160 mm-es tárcsákkal. Óvatosan kell a fékkarhoz nyúlni. :) Ha állsz a bringán és mindkettőt berántod, tuti lerepülsz a cangáról. :)

Nagyon szép. :)

Erre ajánlom

MIndenkinek, mindenre.

Ennyiért vettem
bringához adták
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

nitroboy avatar
68 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
gyönyörü kialakitás, jó fékkar, szép test, a fékpofák csavarralvannak rögzitve, hidraulikus, 2dugattyus, aránylag nagy pofák, szép fehér...
jó az adagolhatósága, én 160as G3-as tárcsákkal mentem vele, de igyis kurvajó fékerőt produkált, és ami a legjobb, h az avidtól megszokott adagolhatóság mellett.. :)
Hátrány
pénzbe kerül, meg az állithatóságról nemsokmindent tudok...meg h nekem nincs =/
Erre ajánlom
bármire..
Csatolt képek
Avid Elixir 5  2010 tárcsafék
11 olvasó 45%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

AdiArsenal avatar
5 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Szép fehér:)

Jól fog.

Szépen adagolható.

Ugyanolyan a fékereje, mint az R és CR-nek.

Elölről cserélhető fékbetétek

Szerintem ezért az árért a legjobb fék, az R és a CR nem ér többet annyival amennyivel drágább,pár grammal könnyebbek,meg lehet rajtuk állítani a nyomáspontot,de amúgy ez is tökéletes.

Hátrány

Nem találtam

Erre ajánlom
Tárcsa mérettől függően bármilyen kerékpár sportra
Ennyiért vettem
Bringához
9 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Tomcat avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Sram. Finoman adagolható. Megfogja a kereked és blokkol.
Hátrány
Átrepülsz a kormány fölött. :)
Tapasztalat
Valaki segítsen légyszi. Egy átalakító adapterre lenne szükségem és nem tudom, hogy ennek a féknyeregnek IS vagy PM (Post Mount) rögzítése van-e. A bringámnak asszem IS bár az sem 100% Aki jártas a dolgokban légyszíves segítsen. Előre is köszi.
Erre ajánlom
CC, XC, AM, FR, DH
Ennyiért vettem
28.000 HUF
13 olvasó 23%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

16-23 (23 vélemény)
Rendezés
 
típus:

hidraulikus


 
fékkar anyaga:

alu


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

Műgyantás


 
olaj típusa:

DOT 5.1


 
féktárcsa mérete:
  • 140mm
  • 160mm
  • 180mm
  • 200mm

 
szín:
  • fekete
  • fehér

 
dugattyúk száma:

2


 
szimmetrikus fékkar:

nem


 
fékbetétcsere:

hátulról cserélhető


 
fékpofa utánállítás:

automatikus


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:

IS


tömeg:

392g (160mm tárcsa, első post mount)


 
további információk:
  • Hátulról cserélhető fékbetét
  • Új, rejtett olajtartály és továbbfejlesztett hardver
  • Új fékkar test, integrált fékkar távolság állítás
  • 2 dugattyús féktest egyenes kábel csatlakozással
  • Matchmaker kompatibilis
  • Tárcsa: Új HS1 féktárcsa (160mm)

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.